Sisälämpötila juuri nyt kotonasi?
Oleskelutilat +19, makuuhuone +17, kylpyhuone ja suihkutila +22. Liikaa vai liian vähän? nm. yritän kompensoida sähkölaskujani, vaikka mukavuusrajani alapuolella mennään. Viileässä on kiva nukkua, mutta oleskelutiloissa palellaan. Suihkutiloissa haluan rakennesyistä pitää lämpöä.
Kommentit (40)
Nyt varmaan oleskelutiloissa noin 19 astetta, kauemmissa (esim. kodinhoitohuone jotain 17 asteen paikkeilla). Olen pitempään poissa kotoa ja jätin ilp:n 19 asteeseen lämmittämään. Yläkerta on muutenkin peruslämmöllä ainakin tämän talven, siellä noin 15-16 astetta. Suihkussa on 20 astetta, koska kostea tila. Sitten kun pääsen kotiin ja lämmitän uunia säännöllisesti, niin sisälämpötila nousee vähemmän käytetyissä alakerran tiloissa ainakin 19 astetta ja käyttötiloissa noin 20-21. Puilla lämmittäessä tarkka säätö on aika vaikeaa
22c. Uusi hyvin eristetty kerrostaloasunto. Ei ole vielä patterit päällä, laitetaan yleensä vasta kun ulkona on -10.
Lämpomittarin mukaan olohuoneessa ja isossa makkarissa on nyt +14. Pikkumakkarissa on selvästi kylmempi eli varmaan +10, ja keittiössä uskoisin olevan 5-10 astetta kun tuuletusikkuna on auki. Istun olohuoneen sohvalla päälläni pörröinen fleecepusakka, normaali mekko ja sukkahousut ja jalassa itse huovutetut villatohvelit. Tänään ei edes palele, normaalisti istun villatäkin kanssa.
Terkkuja Keski-Euroopasta eristämättömästä talosta.
Miks täällä arvuutellaan muiden asuntojen sisälämpötiloja päivittäin? Mikä tää juttu nyt on?? Jokainen varmaan pitää lämpötilan sisällä itselle tai perheelle sopivana.
Enemmän kiinnostavaa on teidän itsenne lämpötila eli onko teillä korona vai ei.
Olohuone 20.2 ja makuuhuone 18.1.
Alakerta 21 astetta, yläkerta 22 astetta. Lämmin ilma pyrkii nousemaan ylöspäin.
20,3
Pitääkin avata yöksi tuuletusikkuna
Ihan normilämpö tässä takan vieressä on.
Tuli lämmittää mukavasti.
Mittari näyttää 20,7 astetta. Oikein sopiva lämpö.
17,1. Onhan tämä raikasta, mittaa nukkuu hyvin ja vaatetta vaan päälle.
Olkkari 21.5, kylppäri 23-24 ja makkari 20.
Makkarissa juuri ja juuri tarkenen. En todellakaan nuku hyvin viileässä kun se horkassa palelu, vuotava nenä ja jääkylmä naama eivät auta nukkumaan.
21 C. Vähän viileää.
Vetää ikkunansivuista. Ostettiin tiivistettä.
Ehkä hankitaan lämpöpatteri, koska on kylmä.
Olen itse muuten alilämpöinen. 34-35 astetta mittarilla.
22.7 ja viileetä on. Tollanen 17 astetta ole kyllä mikään ihmisasumus.
18 astetta. Koivuklapeilla takassa lämmitettäessä tuli n kolmisen astetta lisää keittiöön ja olkkariin. Makuuhuoneessa varmaan vähemmin mutta tykkään nukkua viileämmässä.Sähkölämmitys muuten mutta säädöt melko minimissä.
16 astetta, ja yöstä tulee kylmä.
Asun Briteissä.
Euroopan rikkain maa, jossa ei ole työssäkäyvällä aikuisella varaa lämmittää taloaan.
24 pirtissä, muissa huoneissa alle 17. Oma lämpö 36,2. Ulkona -8.
Jaa teillä lakkaa sekä kosteuseriste ja ilmanvaihto toimimasta kylpytiloista jos siellä olisi vaikka 15 astetta?
Vähän vajaa 18 ja kädet kylmät kuin kuolleella. Joskus joudun pitämään hanskoja.
2-300