Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoisit, jos saisit jouluna vuohen kehitysmaahan?

Vierailija
22.11.2022 |

?

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että se on oikeasti mennyt jollekin, joka sitä tarvitsee ja hän osaa huolehtia siitä. 

Eikä niin, että menee jonkun järjestön pomojen palkkoihin, mikä on paljon luultavampi vaihtoehto. 

Vierailija
2/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin kauniisti ja olisin tyytyväinen, koska siellä varmaan tarvitaan lahjaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se kuin ne hyödyttömät jutut mitä saan mun mutsilta. Viime vuonna sain liian ison kerraston, toissa vuonna liian pienen yöpuvun. Ostaisi mieluummin sen vuohen.

Vierailija
4/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilahtuisi. Enhän mä saisi itselleni siinä tilanteessa mitään, vaan joku muu.

Vierailija
5/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin ja aidosti ilahtuisin. En halua kotiini mitään materiaa ja pavelulahjakortitkin ovat hankalia, kun en koskaan käy missään. Olen pitkään jo sanonut kaikille, että mikäli minua haluaa lahjoa, antaa saman summan johonkin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
6/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ilahtuisi. Enhän mä saisi itselleni siinä tilanteessa mitään, vaan joku muu.

Niin, ja se antajahan on ostanut lahjan sinne kehitysmaahan, ei sinulle.

Vierailija
7/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaisi ettei lahjan antaja tunne mua tippaakaan. Eläimille tai luonnolle menevät aineettomat lahjat ovat kivoja mutta vuohireppanan vieminen jonnekin alkeellisiin oloihin kuulostaa kamalalta.

Vierailija
8/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en itse ole kehitysmaassa, niin kertoisin lahjan antajalle hänen erehtyneen osoitteesta.

Oikeasti jos harkitsette näitä, niin antakaa niin paljon kuin haluatte, mutta älkää valehdelko, että se on lahja yhtään kenellekään muulle, kuin sille joka sen vuohen tms. saa.

Vierailija
9/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin. En halua itselleni mitään turhaa roinaa ja tarpeellisen ostan mielummin itse harkitusti ja oman makuni mukaisesti.

Vierailija
10/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja teki tämmöisen vedon tossa pari vuotta sitten. Ei saatu edes glögiä ja piparia. Itselleen johtoporras toki piti kekkerit.

V i t t u i l u a h a n se oli. Ei mitään muuta.

Vierailija
11/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräisi tuon vuohen päätettäväksi vapaaksi viidakkoon.

Vastustan ilmastonmuutosta ja luontokatoa ja ymmärrän että ilmastonmuutos ja luontokatoa johtuvat väestön holtittomasti sikiämisestä kehitysmaissa.

En halua olla vauhdittamassa väestöräjähdystä joten en halua olla tukemassa kehitysmaita vaan annan luonnon säädellä ihmiskantoja

Vierailija
12/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona asiaa tarttisin ennen kuin vuohen kehitysmaahan. Ei me kaikki lojuta yltäkylläisyydessä täälläkään.

Vierailija
13/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittäisin kauniisti ja olisin tyytyväinen, koska siellä varmaan tarvitaan lahjaa enemmän.

Samoin. En oikeasti tarvitse itse mitään, mutta jos nyt joku haluaa jotain hankkia, niin tämä olisi oikein hyvä ajatus. Paljon parempi kuin se, että jotain turhaa krääsää ostetaan kielloista huolimatta, koska tuntuu, että jotain on pakko antaa. 

Vierailija
14/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaisin kaiken yhteydenpidon niin typerään ihmiseen!

Vierailija
15/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lentolipun ja kävisin hakemassa vuohen kotiini. Jos en saisi tuotua elävänä niin lihoina sitten.

Vierailija
16/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaisi ettei lahjan antaja tunne mua tippaakaan. Eläimille tai luonnolle menevät aineettomat lahjat ovat kivoja mutta vuohireppanan vieminen jonnekin alkeellisiin oloihin kuulostaa kamalalta.

Ei sitä vuohiparkaa täältä Suomesta sinne siirretään. Se vuohiparka ostetaan sieltä alkeellisten olojen maasta joltain, jolla on 10 000 vuohta ja viisi onnellista vuohikaveria siitä katraasta on ostettu saman kylän ihmisille, niin vuohet voivat siellä kaveerata jatkossakin. Ja tietävä olevansa iloksi ja hyödyksi jollekin perheelle.

Mitä jos joku haluaisikin rahoittaa näihden lahjoitusvuohien ruokapuolta? Eikö näin varmistettaisi, että vuohi on hengissä vielä seuraavanakin jouluna.

Vierailija
17/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaisin kaiken yhteydenpidon niin typerään ihmiseen!

Tämä. Mieluummin ei mitään.

Vierailija
18/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä vuohia minnekään viedä, vaan ihan tuetaan paikallisia paikallisen vuohen ostamisessa.

Vierailija
19/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR käy jouluna taskullani - onko se muka joku oikea joulu se sellainen...?

Vierailija
20/93 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, kunhan lahjoitus on tehty jonkun ei uskonnollisen tahon kautta. En hyväksy uskonnon tuputtamista ja alkuperäisen kulttuurin tuhoamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi