Ihmiset eivät sano suoraan asioita
Minkä helvetin takia sitä pitää aina peitellä omaa mielipidettä ja kaunistella. Miksei ihmiset sano päin naamaa mielipidettänsä. Jauhetaan paskaa selän takana, mutta suoraan ei voi sanoa. Sama pätee nettikeskusteluun. Netissä kyllä haukutaan toinen maanrakoon mutta livenä pidetään turpa kiinni. Voi voi mitä touhua.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliset taidot ovat taitoja.
Tietyllä tapaa vittuilukin on taitolaji. Selän takana peen jauhanta sen sijaan kielii matalasta statuksesta jota yritetään selkärangattomalla tyylillä nostaa.
Itse en voi sietää totuudentorvia.
Vierailija kirjoitti:
Sä olet sitten varmaan epärehellinen kusi pää
Suomessa on pakko yrittää esittää mielipiteensä kiertäenkaartaen. Suoraan jos puhuu, siitä loukkaannutaan sen perskeleesti. Kansanluonne on sellainen. Ikävät asiat lakaistaan mieluummin maton alle eikä puhuta, selvitetä asioita ja jatketa puhtaalta pöydältä. Eihän suoraan puhuminen tarkoita, että loukataan toista, asioita voi esittää aivan sovinnollisesti, siis keskustella asioista. Keskustelukulttuuri on hyvin mitätöntä Suomessa. Suoraan puhuminen ei ole sama kuin haukkua toista päin pläsiä, mutta sitä ei tajuta. Olisikohan kyse ilkeästä luonteesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitäkin nyt seuraisi, jos kaikki ihmiset oikeasti sanoisivat toisilleen sen mitä sylki suuhun tuo, lainkaan kaunistelematta? No ei yhtikäs mitään. Kukaan ei olisi kenenkään kaveri eikä kukaan kyllä tulisi muutenkaan toimeen yhtään kenenkään kanssa. Ainakaan pidemmään päälle tuo ei toimisi lainkaan.
Eli parempi olla feikkikaveri ja pinnallinen suhde, kuin silleen että jaettais rehellisesti näkemyksiä?
Se ei ole mikään feikkikaveri tai pinnallinen ystävä, joka varoo loukkaamasta toisia ja osaa olla huomioonottava. Ihminen, joka sanoo toiselle ikäviä ajatuksia toisesta ei ole tämän ystävä. Asioista voi ottaa selvää, kysellä toisen syitä toimiinsa (koska selkeästikään sinulla ei ole niistä käytäkään), mutta toisen asioihin ei kuulu puuttua. Toinen ihminen on aikuinen, ei sun holhokkisi.
Aika monet puhuvat sillä lailla "eikö niin" tyylllä, eli esittävät asiat, ikään kuin kaikki olisi samaa mieltä ja moni ei osaa tai kehtaa "iskeä väliin" omalla mielipiteellään.
Töissä monet käyttävät myös asemaansa tässä niin, että et voi olla eri mieltä esimiehen tai ylemmän henkilön kanssa tai hän järjestää sinulle hankaluuksia ja se usein myös kuuluu tuosta pröystäilevästä äänensävystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet sitten varmaan epärehellinen kusi pää
Ei vaan itse olet. Kellään ei ole tarve epärehellisyyteen paitsi toisista sitä kaivelijoilla.
Ihmiset loukkaantuvat jos olet eri mieltä ja tulkitsevat sen niin, että väität kertojan mielipidettä tai näkemystä vääräksi.
Tämän takia asiat tulisi esittää niin, että kertoo asiasta jo kysyvästi ja pyytää muita antamaan toisen laiset näkökulmat ja mielipiteet esiin.
Yksi nainen kysyi hetki sitten mitä pidän hänen uudesta kampauksesta. Koin olevani epäkohtelias kun vastasin kierrellen ja kaarrellen jotain ympäri pyöreätä, että ennen oli tuollainen ja nyt on tällainen juu-u juu-u.
En kehdannut sanoa totuutta, että aikasempi kampaus oli huomattavasti nätimpi ja nuorekkaampi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olisi niin tiukat aselait ja voisi kantaa asetta koko ajan taskussa niin ei pelottaisi niin paljon olla kertomatta mielipidettään. Suomi on liian kommunistinen maa kun kaikki tarvitsee kieltää.
Eikö asia ole päinvastoin? Silloinhan saisit pelätä, että sut ammuttaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Yksi nainen kysyi hetki sitten mitä pidän hänen uudesta kampauksesta. Koin olevani epäkohtelias kun vastasin kierrellen ja kaarrellen jotain ympäri pyöreätä, että ennen oli tuollainen ja nyt on tällainen juu-u juu-u.
En kehdannut sanoa totuutta, että aikasempi kampaus oli huomattavasti nätimpi ja nuorekkaampi.
Niin olitkin. Reipas oikein kiva olisi ollut kasvatuksen saaneen ihmisen vastaus.
Jos olisitte läheisiä voi sanoa että voi että, pidin kyllä entisestä enemmän tms.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siitäkin nyt seuraisi, jos kaikki ihmiset oikeasti sanoisivat toisilleen sen mitä sylki suuhun tuo, lainkaan kaunistelematta? No ei yhtikäs mitään. Kukaan ei olisi kenenkään kaveri eikä kukaan kyllä tulisi muutenkaan toimeen yhtään kenenkään kanssa. Ainakaan pidemmään päälle tuo ei toimisi lainkaan.
Näin se pitäisi olla, totuus on totuus ja ongelma on juuri tämä kun "oletetaan että vastaukset ovat mielisteleviä".
Sukulaisten kanssa on juhannuksenakin sovittu, että ei puhuta sanaakaan politiikkaa, koska jokaisella on omat näkemykset ja seurauksena on varma riita.
Asioita ei voi sanoa suoraan koska silloin niin monet ihmiset pahoittaisi mielensä.
Myös omia mielipiteitä ei viitsi kertoa koska siitäkin niin monet ihmiset pahoittaa mielensä koska minulla on aika usein erilaisia mielipiteitä kuin muilla.
Ainakaan täällä suomessa tuntuu olevan käsitys että eriäviä mielipiteitä jos esität niin sinut haukutaan pystyyn tai sitten sinun eriäviä mielipiteitä ei vaan noteerata.
Olen siis tuppisuuna jos mielipiteeni on eriävät kuin muilla.
M32
Tässä syy, miksi en jaksa monia ihmisiä. En jaksa sitä feikkailua, joka paistaa tuhannen kilsan päähän. Näen naamasta, mitä mieltä OIKEESTI ihmiset on minusta tai siitä , mitä sanon.
Ja sitten ne ressukat luulee , että en mua tiedä.
Minä olen huomannut, että eniten suoraan puhumista vaativat ovat myös herkimpiä loukkaantumaan ja pahimmillaan kostonhimoisia. Joku on joskus aloittanut mustamaalauskampanjan tai alkanut kiusata sitä ihmistä, joka on lopulta uskaltanut sanoa asiat niin kuin ne ovat.
Eli sille on usein syynsä, miksi ihmiset eivät halua/uskalla puhua suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen huomannut, että eniten suoraan puhumista vaativat ovat myös herkimpiä loukkaantumaan ja pahimmillaan kostonhimoisia. Joku on joskus aloittanut mustamaalauskampanjan tai alkanut kiusata sitä ihmistä, joka on lopulta uskaltanut sanoa asiat niin kuin ne ovat.
Eli sille on usein syynsä, miksi ihmiset eivät halua/uskalla puhua suoraan.
Kiusaajat ja mustamaalajat kannattaa nolata. Kysyä kaikkien kuullen, että "mitähän tarkoitit, kun puhuit minusta asian se ja se?" tai jotain vastaavaa aiheeseen liittyvää. Sanoa vielä että puhutaanko tää asia vaikka tässä nyt yhdessä auki kaikkien kesken.
Ei ne osaa tollasta odottaa.
Kyllähän joitakin käytöstapoja on hyvä olla. Mutta törmäsin toisaalla sellaiseen että keskustelua yritettiin suitsia tiettyyn muottiin. Olisi pitänyt vaan kehua, mielistellä eikä mitään negatiivista tai eriäviä mielipiteitä ei saanut kirjoittaa eli juurikaan mielipiteitään esittää. Niin tekopyhää ja tappoi jotenkin keskustelun tykkänänsä. Keskustelusta tuli sellaista tekopyhää lässytystä.
Sanopa savolaiselle jotain suoraan, niin saat tästä ikuisen vihollisen.
Mä olen sanonut asiat suoraan ja asiallisesti. Kaikille. Sellaisen eron olen havainnut, että osasta naisia on tullut todella agressiivisia ja räksyttäviä naisia. Ennen lähes kaikki ymmärsivät kun asiat esittää asiallisesti, mutta nyt oikein haetaan tilaisuutta draamailla ja olla jotain uhreja. Tämä ei ole toivottava kehityssuunta.
Jos ei olisi niin tiukat aselait ja voisi kantaa asetta koko ajan taskussa niin ei pelottaisi niin paljon olla kertomatta mielipidettään. Suomi on liian kommunistinen maa kun kaikki tarvitsee kieltää.