Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miniä, paljostako tulisit anoppilaan jouluksi?

Vierailija
22.11.2022 |

Siis täyden palvelun ja lapsille kalliiden lahjojen lisäksi?
Eilen ihmiset kirjoittelivat paljonko rahaa vanhemmat antavat per käyntikerta. Onko miniöiden taksat kalliimmat?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan joka joulu anoppilassa ja se on meistä kaikista ihanaa. 

Sairasta. Eikö aikuiset ihmiset osaa kotonaan laittaa joulua itselleen?

Jos tässä joku on sairasta, niin se on sinä. Onko sulla jotain käsittelemättömiä traumoja?

Vierailija
22/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan joka joulu anoppilassa ja se on meistä kaikista ihanaa. 

Mekin on oltu usein, kummankin vanhemmilla, ihanaa on ollut aina. Me valitsimme puolisot fiksusta perheestä.

Aika surullinen kohtalo, jos ikävän lapsuudenperheen takia ihmistä pidetään kelvottomana, oli hän itse millainen tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä menisi. Emme jaa ollenkaan samaa näkemystä joulunvietosta. Siellä istuttaisi hirveän sotkun ja tavararöykkiön keskellä (ei siis lahjoja, vaan sekasotkua, ovat hamstraajia), ja ruoka on jotain epämääräistä läskisoosia. Hyi helkkari. Ei käydä edes kylässä jouluna siellä, niin hankala sieläl on olla. Käydään joskus ennen joulua silleen rivakasti kylässä viemässä heille paistamamme kinkku ja vaihtamassa kuulumiset toki.

Vierailija
24/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan lapsuudenkotiini menisin kyllä ja ollaankin viimevuosina monesti oltu. Äitini on jouluihminen. Laittaa ruokia ja lahjoja (niin, että ollaan yritetty saada häntä vähän vähentämään niiden määrää. Eläkkeellä kun kuitenkin on jo...). Lapsuudenkodissani on koristeita koko joulukuun, laitetaan joulukuusi ja jouluaattona on tietyt jutut, mitä aina tehdään. On jouluntuntua

Anoppilassa haetaan joulukuusi pellon laidasta aattona ja tuodaan se tupaan. Sitten haetaan ullakolta ne kaksi pientä laatikollista koristeita ja niitäkään ei saa kaikkia laittaa. Kirkossa, hautausmaalla on käyty, jos olen pyytänyt. Joulupukkia ei ole vaan lahjat vain kannetaan paikalle. Lahjoja on hyvin vähän. Yhtenä jouluna saimme miehen kanssa yhteiset kengät lahjaksi. Viimejouluna esikoisemme sai yhden lahjan ja nuorempi ei mitään kun eivät osanneet kuulemma hankkia. Minulle ei tule anoppilassa joulufiilis. Lisäksi saan hävetä omia joulutraditioitani. Tykkään, että lapset saavat lahjoja. Nyt ollaan menossa anoppilassa jouluksi ja yritän löytää sen joulutunnelman ennakkoon. Täällä kotona meillä kuitenkin laitetaan joulua koko joulukuun. Sitten mennään anoppilaan joulunviettoon ja siellä resuisissa vaatteissa imuroivat jouluaattoaamuna, että saadaan kuusi sisään. Meidän pitää tehdä kaikki ruoatkin sinne itse. Oma äitini tekee meille jotain onneksi mukaan. En haluaisi mennä, mutta mennään kun anopista ei tiedä, miten pitkään elää. On alkanut tulla sairautta.

Vierailija
25/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, jos edes kutsuttaisiin. Kinkku, lanttulaatikko ja rosolli olisi jees "palkkio". Ei ole vielä tapahtunut.

"Anoppila" on alle km päässä miehen asunnolta. Taitaa vain tällä anpintekeleelläkin olla jotain minua vastaan, näinpä minulle aina käy, ei siis mitään uutta.

Monestiko sinä, miniäntekele, olet anoppisi kutsunut?

Ai niin, eihän sinun tarvitse muitten eteen mitään tehdä, riittää että suutasi palstalla soitat.

Katson että anoppi ottaa sen ensimmäisen askeleen tutustumiseen. Enkä minä voi kutsua toisen asuntoon, en edes äitiään.

Ja siis, vuosi tässä on oltu, ei ole naapuriin kutsuttu kahville. Meinaatko oikeasti että minun se pitäisi kutsua tänne miehen asuntoon?

Isänsä olen tavannut ja jutellut, vaikuttaa ihan mukavalta.

Vierailija
26/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaan lapsuudenkotiini menisin kyllä ja ollaankin viimevuosina monesti oltu. Äitini on jouluihminen. Laittaa ruokia ja lahjoja (niin, että ollaan yritetty saada häntä vähän vähentämään niiden määrää. Eläkkeellä kun kuitenkin on jo...). Lapsuudenkodissani on koristeita koko joulukuun, laitetaan joulukuusi ja jouluaattona on tietyt jutut, mitä aina tehdään. On jouluntuntua

Anoppilassa haetaan joulukuusi pellon laidasta aattona ja tuodaan se tupaan. Sitten haetaan ullakolta ne kaksi pientä laatikollista koristeita ja niitäkään ei saa kaikkia laittaa. Kirkossa, hautausmaalla on käyty, jos olen pyytänyt. Joulupukkia ei ole vaan lahjat vain kannetaan paikalle. Lahjoja on hyvin vähän. Yhtenä jouluna saimme miehen kanssa yhteiset kengät lahjaksi. Viimejouluna esikoisemme sai yhden lahjan ja nuorempi ei mitään kun eivät osanneet kuulemma hankkia. Minulle ei tule anoppilassa joulufiilis. Lisäksi saan hävetä omia joulutraditioitani. Tykkään, että lapset saavat lahjoja. Nyt ollaan menossa anoppilassa jouluksi ja yritän löytää sen joulutunnelman ennakkoon. Täällä kotona meillä kuitenkin laitetaan joulua koko joulukuun. Sitten mennään anoppilaan joulunviettoon ja siellä resuisissa vaatteissa imuroivat jouluaattoaamuna, että saadaan kuusi sisään. Meidän pitää tehdä kaikki ruoatkin sinne itse. Oma äitini tekee meille jotain onneksi mukaan. En haluaisi mennä, mutta mennään kun anopista ei tiedä, miten pitkään elää. On alkanut tulla sairautta.

Ymmärrän että jos ei perinteet kohtaa, niin ei ole kivaa, mutta miten niin ei lapset saa lahjoja anoppilassa?

Tai siis meidän suvussa on tehty niin, että ne lahjat toimitetaan etukäteen meille kotiin (eli jos mennään anoppilaan, niin mun vanhemmat tuo lahjat meille paria päivää ennen aattoa, tai sitten appivanhemmat tuo, jos ollaan mun vanhemmille menossa). Eli jos nyt ei joulunviettopaikasta saisikaan paketteja, niin kyllä niitä sitten muuten on. Milloin sun lapset sitten saa muiden sukulaisten paketit, jos ei jouluaattona?

Vierailija
27/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000 eurolla

Vierailija
29/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuusi pitäisi tuoda sisälle ennen jouluaattoa? Meillä tuodaan joko aatonaattoiltana tai aattoaamuna. Ulos viedään sitten vasta Nuutinpäivänä, kun joulunaika ohi.

Vierailija
30/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuusi pitäisi tuoda sisälle ennen jouluaattoa? Meillä tuodaan joko aatonaattoiltana tai aattoaamuna. Ulos viedään sitten vasta Nuutinpäivänä, kun joulunaika ohi.

Siksi, kun aattona on muutakin puuhaa. Joulukuusesta on kiva nauttia ennen joulua, joulu tuntuu pitemmältä.

eri

Vierailija
31/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, jos edes kutsuttaisiin. Kinkku, lanttulaatikko ja rosolli olisi jees "palkkio". Ei ole vielä tapahtunut.

"Anoppila" on alle km päässä miehen asunnolta. Taitaa vain tällä anpintekeleelläkin olla jotain minua vastaan, näinpä minulle aina käy, ei siis mitään uutta.

Montako miestä ja anoppia sinulla on jo ollut?

Vierailija
32/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle "aina näin käy", niin olet ilmeisesti melkoinen kiertopalkinto. Fiksut anoppikokelaat tajuaa tämän ja myös sen että toista joulua et miehen nurkissa pyöri.

Vierailija
33/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän perheen luona kävimme jouluisin, samoin kuin kävimme minunkin vanhemmillani. Nyt vähän vanhempana viihdyn kotona eikä minua enää saa jouluna kyläilemään mistään hinnasta. Luulisin että aikuisena on aika yleistäkin tykätä rentoutua oman kodin rauhassa ja luoda vihdoin omia jouluperinteitä.

Nuorena helposti meni mukaan siihen muiden miellyttämiseen eikä uskaltanut sanoa, että sukulaisten kanssa seurustelu stressaa. Puhumattakaan siitä, että puolet joulunpyhistä meni kamalassa säässä paikasta toiseen suhaamiseen. Siitä oli joulufiilis kaukana.

Vierailija
34/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulle "aina näin käy", niin olet ilmeisesti melkoinen kiertopalkinto. Fiksut anoppikokelaat tajuaa tämän ja myös sen että toista joulua et miehen nurkissa pyöri.

Painajaisanopit vahtivat haukan lailla kultapoikiaan ja ajavat mahdolliset miniäkokelaat muualle. Äiti on se rakkain, mikä pojulla saa olla <3

Vierailija
35/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei oo mitään tarvinnu maksaa eikä tuukkaan tarviin. Ja ikinä en mene passattavaksi, aina osallistun esim. minä ja mies tehdään aina aamupala, kun herätään aikaisemmin ja jouluisin teen jälkiruuan.