Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mukavaa, kun etelä-suomeenkin satoi lunta

Vierailija
22.11.2022 |

Jotenkin se kuuluu tähän joulun aikaan. On valoisampaa ja mieli iloisempi, kun saatiin valkoinen joulu.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin iloitsen lumen tulosta Helsingin lähiössä.Olen ulkoilut paljon lumisessa säässä ja nautinut lumisateesat. Eilen 3h kävelyretkelläni havahduin liukasta lumen alla. Joten otin nasta remimmit esille jalkineisiin. Kun sen kävelylenkin teen 3h. tänänkin.Olen vaihtanut aikaa.Kun perässäni mies pulska ja tahditon,meinaa olen vapaata rista. Kuin myös eri reitin kävelyni.Aikuinen poikani jo vuosi kymeniä sitten sano: Äiti vaihda reitejä kävelysi ja kelon aikoja. Nyt on estenä eri Reiti Myllypuro kieroteitä 2 eri paikaa.Joudun siis se alue samaa tietä kulkea. Jossa mies pyörällä,Vaihtanut jo Prisman itäkeskuksessa: City Markettiin itis. Harmillista että tuntematomat ihmiset voivat ulkona häiritä ja rajoitaa ihmisen likumista alueilla. Paras kaveri sillä taskumatti ,josta huikaa otaa. Sitä kai hakee Prisman yhteys itis alkosta?Nautitan lumesta niin kauankuin sitä on.Muistakaa heijastimet,on lähesi ilmainen Henkivakuutus!

Katuvalot on päällä, mitä minä tee heijastimella?

Ok, huomaa, että et aja autoa. :)

Vierailija
22/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarttis olla lunta koko talvena!

-talvipyöräilijä-

Olen samaa mieltä.

Miksi asutte Suomessa? En ymmärrä ikinä lumesta valittajia. Siskoni on yksi tällainen ja olen sanonut hänelle tuhat kertaa, että muuta hyvä nainen etelämmäksi. Hän pystyisi oikein mainiosti tekemään työtään vaikka Espanjasta käsin, joten miksi valittaa täällä puoli vuotta, kun voi maata auringossa läppärinsä kanssa?

Viisi kuukautta voisi olla vuodesta siellä ja olla muuten Suomessa, se olisi hänelle fiksua, ehkä myös teille, mutta ei, te valitatte, valitatte ja valitatte.

Me kaikki ei olla eikä haluta olla hoitsuja tai tekniikan insinöörejä joten työn saaminen ulkomailta on äärimmäisen vaikeaa. Varsinkin kun pakkoruotsin takia se ainoa hyvin osattu kieli on englanti.

Varsinkin nykyaikana joka ikinen oppii kyllä enkun tosi hyvin, jos haluaa. Se oli silloin joskus 30-40 vuotta sitten, kun tuo ruotsi vaikutti noin paljon, kuin annat ymmärtää. Herää tähän päivåån! Tsiisus...

Kävin lukiota 80-luvulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin iloitsen lumen tulosta Helsingin lähiössä.Olen ulkoilut paljon lumisessa säässä ja nautinut lumisateesat. Eilen 3h kävelyretkelläni havahduin liukasta lumen alla. Joten otin nasta remimmit esille jalkineisiin. Kun sen kävelylenkin teen 3h. tänänkin.Olen vaihtanut aikaa.Kun perässäni mies pulska ja tahditon,meinaa olen vapaata rista. Kuin myös eri reitin kävelyni.Aikuinen poikani jo vuosi kymeniä sitten sano: Äiti vaihda reitejä kävelysi ja kelon aikoja. Nyt on estenä eri Reiti Myllypuro kieroteitä 2 eri paikaa.Joudun siis se alue samaa tietä kulkea. Jossa mies pyörällä,Vaihtanut jo Prisman itäkeskuksessa: City Markettiin itis. Harmillista että tuntematomat ihmiset voivat ulkona häiritä ja rajoitaa ihmisen likumista alueilla. Paras kaveri sillä taskumatti ,josta huikaa otaa. Sitä kai hakee Prisman yhteys itis alkosta?Nautitan lumesta niin kauankuin sitä on.Muistakaa heijastimet,on lähesi ilmainen Henkivakuutus!

Minulla on hyvä näkö toisin kuin sinulla.

Vierailija
24/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna on hanget korkeat nietokset.

Vierailija
25/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-talvipyöräilijä-

Olen samaa mieltä.

Miksi asutte Suomessa? En ymmärrä ikinä lumesta valittajia. Siskoni on yksi tällainen ja olen sanonut hänelle tuhat kertaa, että muuta hyvä nainen etelämmäksi. Hän pystyisi oikein mainiosti tekemään työtään vaikka Espanjasta käsin, joten miksi valittaa täällä puoli vuotta, kun voi maata auringossa läppärinsä kanssa?

Viisi kuukautta voisi olla vuodesta siellä ja olla muuten Suomessa, se olisi hänelle fiksua, ehkä myös teille, mutta ei, te valitatte, valitatte ja valitatte.

Me kaikki ei olla eikä haluta olla hoitsuja tai tekniikan insinöörejä joten työn saaminen ulkomailta on äärimmäisen vaikeaa. Varsinkin kun pakkoruotsin takia se ainoa hyvin osattu kieli on englanti.

Varsinkin nykyaikana joka ikinen oppii kyllä enkun tosi hyvin, jos haluaa. Se oli silloin joskus 30-40 vuotta sitten, kun tuo ruotsi vaikutti noin paljon, kuin annat ymmärtää. Herää tähän päivåån! Tsiisus...

Hyvä EU-maan kielen osaaminen suomen ja ruotsin ulkopuolelta on edelleen hyvin harvinaista.

Vierailija
26/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meteorologit ennustaa joulukuulle jopa +10 asteen lämpötiloja. Ihanaa!

Sään kuukausiennuste hämmentää jopa kaiken kokeneen meteorologin

MTV3

Vierailija
27/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lumentulo haittaa, onpahan valoisempaa, mutta katujen liukkaus vaikeuttaa kyllä liikkumista. Vaikka olisi varautunutkin liukkauden estoon.

Vierailija
28/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä onkin mukavaa! Olipa kiva että on edes joku positiivinen aloitus tälläkin palstalla tänään.

Iloista talvipäivää kaikille!

Vierailija
29/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämmöinen pieni määrä pakkaslunta piristää! Mutta se, kun viime talvet pääkaupunkiseudulla ovat sellaisia, että kertalaakista tuleekin sitten sitä raskasta lunta metritolkulla, ei ole lainkaan ihanaa ja idyllistä 🤬

Vierailija
30/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-talvipyöräilijä-

Tuu Ouluun ottamaan mallia talvipyöräilystä.

Vierailija
31/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä Pohjois-Pohjanmaalla Oulun eteläisessä on vain kuura maassa, lunta ei nimeksikään. En haravoinut pihaani, ajattelin, että lumi peittää, katin kontit.

Vierailija
32/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hyvä näkö toisin kuin sinulla.

Helppoahan se on kävellä, kun katuvalot ja ohi ajavien autojen valot valaisee. Mutta istupa autossa ja yritä hahmottaa sitä mustiin pukeutunutta heijastimetonta kävelijää jostain katuvalojen katveesta. Kyllä, sinne jää katvealueita.

Vierailija
33/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä täällä Pohjois-Pohjanmaalla Oulun eteläisessä on vain kuura maassa, lunta ei nimeksikään. En haravoinut pihaani, ajattelin, että lumi peittää, katin kontit.

Joo, saisi tulla muutama sentti lunta.

Vierailija
34/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita vielä mustat vaatteetkin, pysyt paremmin piilossa. Pari viikkoa sitten ajoin autollani vesisateessa, vastaan tuli auto, musta märkä asfaltti kiilteli, vastaantulevan valot kaarteessa häikäisi. Yhtäkkiä eteen käveli nuorimies kohdassa, jossa ei ole suojatietä. Ehdin onneksi huomata kengissään hiukan valkoista, autoni pysähtyi juuri ennen kuin ääliö kaatui katuun. Kävin ääliölle pitämässä sellaisen saarnan, että aivoton kloppi muistaa taatusti loppuelämänsä naisen, joka piruili oikein olan takaa. Hiljaa se kuunteli, vissiin säikähti itsekin kolmen sentin päähän pysähtynyttä raskaaan maasturin keulaa.

Vierailija
35/35 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-talvipyöräilijä-

Nastarenkaat pöljä.

Eipä kelpaa vastaus, vaikka se toimisi. Poikani ajaa koulumatkansa fillarilla, jossa on nastarenkaat. Matkaa on noin yhdeksän kilometriä ja hän ei valita, vaikka on lukiolainen.

Kummalla sitä energiaa on enemmän, lukiolaispojalla vai 55-v naisella?

No jos kerran pyöräilet, niin varmaan voit pyöräillä nastarenkaillakin?

1. Renkaiden vaihtaminen ei ole mitään huvia

2. Lumessa polkeminen on ERITTÄIN raskasta ja vauhti huomattavasti hitaampaa

3. Pakkasessa polkeminen vaatii erittäin paksut vaatteet jotka sitten satulasta noustessa esim kauppaan ovat liian kuumia

4. Nastarenkaiden pito ei ole läheskään sataprosenttinen

Renkaat voi vaihdattaa polkypyöräliikkeessä, ei ole kallista. Joku näppärä naapurinpoika voi tehdä sen myös halvemmalla.

Lumessa polkeminen on ehkä hitaampaa, mutta lähdet 10 minuuttia aikaisemmin, sinulla on aikaa kyllä.

Pakkasessa polkeminen vaatii hyvät varusteet siinä missä vesisateessakin ja se ei ole ollut sinulle ilmeisesti tähänkään mennessä ongelma.

Luonnollisesti nastojen pito ei ole täydellinen, mutta ihan siinä missä kävellessäkin tai autoilleissa, niin välillä pyöräillessäkin pitää hieman varoa.

Joo, huonoja tekosyitä olla vaihdattamatta nastoja fillariin, yritä keksiä parempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi