KESKIVIIKKOa MAALImasuleille!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8786927&p=1&tmode=1&smode…
Käykäähän eilisessä.. Jos ei muuta, niin lukemassa Even kuulumiset.. :D
Paljon onnea Evelle vain ja nyt nautitaan siitä raskaudesta sitten oikein olan takaa. :)
Ja taas mennään...
Papu ja Hermanni 21+5
Kommentit (13)
Minäkin olen liukastellut ja on arkana paikat, tuo masu nyt tulee muutenkin kipeäksi aina kun ne ultrassa myllää sitä, mutta ilmeisesti se luiskahtelu kaupungilla kulkiessa aiheuttaa myös osan kivuista. Maanantaina kuljeskelin Oulussa ja ainakin keskusta oli niin hirveän liukas, että piti koko ajan varoa mihin astui. Pitää varmaan ostaa sellaiset luistonestot kenkiin tai sitten paremmat kengät.
Tänään pitäis taas lämmittää ja tietenkin kun leivinuuni on kuuma niin samalla leipoa. Ensin pitäis vaan potkutella kauppaan ostamaan vähän lisää aineksia, ja ajattelin ostaa hieman lankaakin, jotta äpäsee taas kutomaan...
On muuten hassua kun sinulla on sellainen jättilaatikollinen lankoja ja sitten sieltä ei löydy juuri sitä yhtä lankaa mitä tarvitset ;)
Resoria ei löytynyt kangaskaupoista, tai siitä yhdestä missä kävin, tai löytyi, mutta värit oli ihan kauheat.... silti olisi pakko ennen ensiviikkoa saada sitä, jotta saisi edes yhdet verkkarit ommeltua " mammamallisiksi" . Löysin netistä hyvän vinkin... vanhoista verkkareista osa vyötäröä pois, jonnekkin lantiolle asti ja siihen30cm resoria tilalle ja yläreunaan säädettävä kuminauha. Ei pitäis olla kauhean vaikea. Jos haluaa voi etupuolta hieman muokata, niin tekee siihen sellaisen U:n mallisen kolon, mutta vastaavasti pitää sitten resorissakin olla samakuvio päinvastoin.
Mutta nyt liikkeelle, jospa tuo ulkoilma piristäis hieman. Hasukaa päivänjatkoa kaikille :)
t. Punkeli 22+2
..pitkästä, pitkästä aikaa!!!!!
Olen silloin tällöin käynyt juttujanne lukemassa ja yrittänyt pysyä perillä, " missä mennään" , mutta töissä ollut niin kiirettä,etten iltaisin ole jaksanut itse kirjoitella. Nyt olen sairaslomalla ja sen vuoksi aikaa osallistua keskusteluun.
Minulla on jo pidemmän aikaa oireillut alaselkä, ja nyt olen sitten sen takia kotosalla. Työpaikkalekuri kirjoitti saikkua pari päivää, mutta tiedän ettei tämä mene siinä ajassa ohi. mitä isommaksi on vatsa kasvanut, sen kipeämmäksi on selkä tullut. Kyselenkin, tietääkö kukaan kuinka pitkäksi aikaa lääkäri voi saikkua kirjoittaa? Minulla on fyysisesti tosi raskas työ, joten epäilen, etten sinne enää kykene palaamaan. Meillä töissä joku sanoi, et lääkäri voi kirjoittaa s:ää vain 2viikkoa kerrallaan, kuulostaa tosi vähältä.
Onko kaikilla jo alkanut ihanan energinen keskiraskauden vaihe? Täällä ei ainakaan! Olen koko ajan odotellut koska tämä vaivaisuus ja väsymys helpottaisi, mutta ei. Esikoista odottaessani olin tähän aikaan elämäni kunnossa. Niin nämä raskaudet ovat näköjään erilaisia.
Onko teillä jo ilmaantunut mielihaluja? Itse olen aivan hulluna valkosuklaaseen, en voi käydä kaupassa ostamatta levyä. Pakko yrittää hiukan hillitä itseä, ettei vaaka hajoa ensi neuvolassa.Heh!
Palaillaan,
matilda 22+3
Täällä vielä podetaan flunssaa, onpa inhottavaa, kun ei kunnolla ikse päälle vaan on tällanen puolinainen. Keuhkoihin painaa ja välillä yskin oikein paksua limaa. Äänikin menee välillä kähinäks. Muuten tuntuu että olen kunnossa.
Emmi: kiva että ultrassa on kaikki hyvin (muakin on alkanut pikkuhiljaa kiinnostaa tuo tuleva sukupuoli, mutta taidetaan kuitenkin jättää väliin tuo ylimääräinen ultra). Sainhan mä sen todistuksen, mutta noiden typerien kommenntien jälkeen.
Niin ja mukava että muidenkin ultrista tullut hyviä uutisia.
(.) Eilisestä alkaen ollut hieman hiljaisempaa ja mietinkin että mihin asentoon Hippu on nyt kääntynyt. Yöllä jäin oikein odottelemmaan liikkeitä ja pikkasen jo huolestuin, kun aamuyön liikkeitä ei tuntunutkaan. Alaselkää jomottelee välillä.
Puuenkuli: mistä sä sen ohjeen nappasit? Laittaisitko linkin.
Joku kyseli saikiusta. Taitaa olla lääkärikohtaista (tai riippuu vaivasta), toiset kirjottaa suoraan äippäloman alkuun asti ja toiset varmaankin haluu välillä tehdä kontrollia. Mulla viimeeks ensin pätkissä ja sitten loppuaika kirjotettiin äippäloman alkuun asti. Mutta eihän sitä töihin kannata väkisin mennä jos on vaivainen.
Nyt pitäis mennä vääntämään jotain huomisiin kemuihin (tytsyn synnttärit).
-m- ja Hippu rv23
Ihan ekaksi hirmuisesti ONNEA EVE hyvistä tuloksista!!!
Hanan: Koitahan pärjätä enempää rehkimättä siellä. Oli ihana kuulla, että selvisitte sentään säikähdyksellä niistä suppareista :)
Matilda: Muistaakseni meilläkin oli niin, että työterveyslääkäri voi kirjoittaa kerrallaan sitä saikkua 2vkoa ja sitten pitää mennä uudestaan. Itse hain edellisessä raskaudessa oksentelun takia sairaslomaa vuoronperään neuvolalääkäriltä ja työterveyslääkäriltä, yhteensä olin 5vkoa.
Vielä siitä energisestä keskiraskaudesta; ei muistanut tulla meille tällä kertaa. Oksettaakin lähes päivittäin vielä :P
ON: meillä oli eilen se 4D ultra ja kaikki mittaukset ja tutkimukset viittaisivat terveeseen vauvaan, eli ei onneksi tarvii sellaisia etukäteen murehtia. Eikä tarttenu lääkärillä kertoa kumpi sieltä tulee (näkyi selvästi 2D:lläkin) ja ihan oikein olin jo np-ultrassa nähnyt, että pippelithän siellä on! Meille tulee siis toinen poika taloon :) Kokoarvion herra sai 565g, hurjan iso jo!
Taya ja minipoitsu 22+5
EVE;
Tippa tuli linssiin täälläkin - niin onnellinen oon teidän puolesta :) Nyt ei muuta kun kunnon kemut pystyyn..eihän tällasta voi juhlimatta ohittaa!!
MATILDA;
Täällä toinen joka ei jaksais eväänsä heilauttaa, toisina päivinä on vähän enempi energiaa, mut vastapainoks saa nukkua yhen päivän siellä täällä. Ehkä sitä energisyyttä ei sitten kaikille tulekaan *kauhistus*
ULTRATUILLE;
EI tainnu olla kenelläkään mitään huonompaa tai epäselvää kuulumista joten onnea kaikille :)
Voi kun meilläkin olis ollu mahis päästä siihen 4D ultraan..ei vaan taida näillä kulmilla sellasta hienoutta olla. Tavan rakkineeseen on joutunu tyytymään - hyvä että edes siihen!
MASULILLE ja muille FLUNSSASILLE;
Paranemisia, ei muuta kun teetä ja ööö...mitähän se oli, kanakeittoa? Isot pojat kylillä on puhunu että nuha lähtis n**simalla, mutta en mää tiedä, ehkä se toimii vaan nuhaan eikä vie koko lentsua :D
G;
Pikkujoulut..hehe..meillä on pikkujoulut kunnan puolesta, jossain pikkuraflan tapasessa tai huoltsikalla koko porukalle joulupuuroo..tosi hienoo, etenki jos pitää vielä töihin ehtiä..ei oo mun juttu.
(.) oma napa voi ihan hyvin, kummallisen hyvin. Puksu potkutteli aamulla ja nyt kai nukkuupi.
Töissä mietin, että jos kerran kovemmat äänet kuuluu jo kohtuun, niin toivottavasti Puksu ei luule olevansa LEHMÄ!!! Ihmisten ääniä se tuskin vielä kuulee, ja kotona kun ei päivisin ole muita kun mä. Kovimmat äänet taitaa tulla lypsykoneesta ja lehmistä - ja hiehoista kun huutavat, ja tietysti noista omista koirista. Jos se vaikka ammuukin ekana synnyttyään *silmät kauhusta laajenneina*..täytyy varmaan alkaa lukee kirjaa pikku Puksutille - ihmisen anatomian kirjaa..ja aakkosia.
Selkä jumittaa lavan alapuolelta, se onkin tän hetken ainoo vaiva - onneks!! Ehkä mä selviän sittenkin mammalomaan asti! Tuohon selkäjumitukseen auttaa kun illalla laittaa kylmägeeliä, se kai tulee paskan mättämisestä tai jostain..kai se kylmägeeli oli sallittua, eihän siinä ole kun jotain eteerisiä öljyjä, ei kuitenkaan mitään lääkeaineita. ??!?
Hmm..kahvikin maistu tänäaamuna erityisen hyvältä :) taidan hakea toisen kupillisen - kun kerran muutkin juo! Sitten pitäs kirjottaa pieneen valkoseen bodyyn että; " meidän isin tekemä" , sen laitan sitten isyyspakkaukseen :) Funtsin vaan, että täytyy kai kirjottaa paksulla permanent tussilla, kun ei ole painovärejä, eikä niitä täältä löydy, pitäs lähtee kaupunkii ettimää - mutta kai se tussi siinä pysyy?! Onkohan se vaarallista lapselle tuo aine? Eikai jos sen peseekin?
Tappert ja Puksu 22+3
" Töissä mietin, että jos kerran kovemmat äänet kuuluu jo kohtuun, niin toivottavasti Puksu ei luule olevansa LEHMÄ!!! Ihmisten ääniä se tuskin vielä kuulee, ja kotona kun ei päivisin ole muita kun mä. Kovimmat äänet taitaa tulla lypsykoneesta ja lehmistä - ja hiehoista kun huutavat, ja tietysti noista omista koirista. Jos se vaikka ammuukin ekana synnyttyään *silmät kauhusta laajenneina*..täytyy varmaan alkaa lukee kirjaa pikku Puksutille - ihmisen anatomian kirjaa..ja aakkosia. "
*Tämä repesi ihan totaalisesti ja putosi tuolilta pöydän alle*
kirjoittelen uutena tänne. tänään rv 22.
neljättä ootan ja nyt oon toista viikkoa tai tämä on kolmas viikko sairaslomalla supistelujen ja selkäsäryn vuoksi. Olen sairaanhoitaja ja tulin niin kipeeksi töissä etten pystynyt kävelemään. Työkaverit vei pyörätuolilla vastaanottoon. No onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin ja silloin lääkäri kirjoitti viikon sairasloman. Sitten menin uudelleen lääkäriin ja silloin lääkäri oli sitä mieltä ettei enää töihin ennen lomaa. Kirjoitti kolmeksi viikoksi ja sano että sitten tehdään väli tarkastus ja jatketaan sairaslomaa seuraavat kolme viikkoa. Sitten mulla alkaakin vuosilomat 1kk ja sen jälkeen varhennettu eli 50pv ennen la äippäloma. joten nyt sitten ei töihin menoa ennen äippälomaa. toki olis töissä ollut mukava olla mutta meidän osston hoitajakin sanoi että asiat tärkeysjärjestykseen ja että töissä kerkeää olla sitten myöhemminkin.
masun kanssa on nyt kotona pärjännyt. postilaatikolle (n.160 yhteen suuntaan)pystyy kävelemään ja sitten pitääkin kahtakättä masua pidellen tulla lepäämään. Onneksi lapsetkin ymmärtää että äitin on välillä levättävä.
mutta nyt täytyy mennä laittaa lapsille ruoka ja sitten keskimmäinen viedä kerhoon ja vanhimmainen (eka luokkalainen)hakea koulusta.
aurinkoita päivä jatkoa kaikille
Olipas hauskasti kirjoitettu Tappert! AMMUUUU! :)
Juu ja varokaas noita liukkaita kelejä, mä kaaduin tänä aamuna kun lähdin töihin... Ajattelin heti, että nyt sitten istukka irtos tai jotain muuta kauheeta, mutta onneksi vauva potkii ihan normaalisti. Kankku tässä vaan on kipeenä, mutta se on pientä.
Ai jaa, nyt tuli lähtö lounaalle...
Despelote, rv 21+3
Tänään on ollut alamaha, jotenkin tosi kipee, ihan kuin ois menkat tulossa kauheine kipuineen... Töissäkin pitäs jaksaa nostella kyykistellä ja juosta ympäriinsä, tuli perseen alla..
Tappert, kiitos nauruista :D, oishan tuo aika painajainen jos syntyissään olisi noin paha identiteettikriisi ;).
Äitiyspakkausta en ota, kun on jo 2004 mallin laatikko ja siitäkin jäi käyttämättä osa vaatteista, luultavasti taas kaikki kantaa meille vaatteita lainaan.
G: Ei sijaisia huolita pikkujouluihin, enkä kyllä kauheesti välitä mennäkkään.
Möhkis ja tiitiäinen 20+5
Ei sen nyt noin hauskaa pitäny olla, ettekö muka usko että ihan oikeesti vakavissani mietin :D
höh..tää lähtee nyt koiran kans lenkille, ja laittaa varmuuden vuoks " mummo-liukuesteet" takasorkkiin ettei lennä turvalleen. Ne on kyllä kätevät rouskutella menemään, on ainakin vähän turvallisempaa. Suosittelen..eikä ne niin kauheen paljoa maksa.
Tappert ja Pukkeli
Täällä ollaan oltu reippaita :) Ollaan jo ulkoiltu ja pojat sain juuri päiväunille. Esikoisen kaveri tuli tuohon meidän pihalle leikkimään ja siinä saatiin sitten äiditkin vähän kuulumisia vaihdella.
Joku kyselikin keskiraskauden energisyydestä, mulla tainnut se alkaa :)
Siivous vimma malkoinen ja muutenkin tuntuu olo pirteältä ja hyvältä (lukuunottamatta tuota välillä ärtyvää iskiasta). Päivisin ei enää nukuta, mutta illalla sitten kylläkin uni tulisi jo yhdeksän pintaan simmuun. Mulla ollut joka raskaudessa hurja siivousvimma!! Mies ihan kauhulla odottaa millon taas joutuu mattoja tamppaamaan :) ..se kun meillä se miehen homma...
Vitsailee muutenkin, että hyvä kun kerkeää lautasen syödä tyhjäksi kun olen sitä jo tiskaamassa :)
Nyt tietenkin hieman rajoittaa nuo lapset tätä siivoiluintoa, mutta kivahan se on kun koti pysyy järjestyksessä ja puhtaana.
Tuosta ammumisesta :) Oli niin veikeän kuuloista mietiskelyä!! ;) Mä kanssa totesin poikia odottaessa että mei lapset ne sitte varmaa viimehädässä rauhottuu vaan rahan kilinään :) Kun kassa hommia pääasiassa tuli silloin loppuvaiheessa tehtyä...
Kiitoksia muuten 3D/4D infosta. Kävin niitä kuvia googlesta hakemassa ja oli aika kivoja!!
Oon nyt ruvennu sitä äitiyspakkausta miettimään uudelleen, että ottasko vai ei... se oli kyllä ihana!! Vaikkaikin vaatteita on ihan hirveet läjät jo ennesään... no, pitänee miettiä ja funtsailla. Mulla seuraava neuvola vasta parin viikon kuluttua ja silloin lääkäri neuvola. Saan sitten samalla ne kelan paperit, niillä kun ei kiire mun kohdalla ole.
Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!!!
Nyt päiväkahville.
t. K@tju ja mahanasukki rv: 23 tasan :)
IHANIA UUTISIA EVE!!!! Olenkin käynyt lueskelemassa ja olet ollut kovasti mielessäni. Nyt on Onnellisen odotuksen aika !!!!
Töitä on paiskittu niin että ei sitä kotiin tultuaan jaksa muuta kun ruuat ja nukkumaan vaan.....
Onneksi enskuun 17 pvä alkaa kesäloma ja sittä sitten jäädään äippälomalle!!!! JES JES JES ja piiiiitkään kotona!
Vauva massussa POTKII NIIN ETTÄ VÄLILLÄ MENEE IHAN YÖUNET SEKAISIN =) (olenkohan syönyt liikaa suklaata =)
Ens maanantaina on sitten se brunon ultra vähän jännittää.. Täällä oli muitakin kun on siellä käynyt tai menevät kokoemuksia??? Pitääköhän sinne ottaa tukku rahaa mukaan vai saakohan sieltä laskun? Olen huono kantamaan rahaa kun aina hukkaan kaiken joskus myös itsenikin =)
Täällä hieno ilma mutta niin kauhean liukasta ettei uskalla paljon kävelemään mennä...
kata-72 & 23+1
Ihan on keväinen fiilis kun tuonne ulos katselee. Aurinko nousee kirkkaalle taivaalle ja ränneistä tippuu vesi. Maa on vielä jäinen, mutta sulaa varmasti. Niin ja kun mulla on ikkuna raollaan kuuluu lintujen laulua, joten ihan on kevät. Heh!
Onneksi on jo keskiviikko ja itsellä enää huominen töitä. Sitten koittaa taas viikonloppu. Meillä onkin juhlat tiedossa perjantaille ja pääsee syömään hyvin ja pukeutumaan. =) Ihan kivaa vaihtelua! Minusta tuntuu, että jouluun asti on melkein joka viikonlopulle jotain ohjelmaa tiedossa. Muutama reissu tiedossa, vieraita tulossa jne., mutta kivaahan se on kun on jotain mitä odottaa. Toisaalta liika ohjelma saa taas kaipaamaan niitä rauhallisia kotiviikonloppuja perheen kanssa, mutta onhan niitä tässä ollutkin taas.
(.) Maha kasvaa ja tuttu terkkari kysyikin eilen, ettei siellä vaan kahta olisi. ;) Ei sentään... Nätisti tuohon eteen taas kasvaa niinkuin esikoisestakin, mutta nyt ehkä nopeammalla tahdilla. Koko viikon on väsyttänyt kauheasti ja maanantaina torkahdin kymmeneksi minuutiksi täällä töissä. Hehe! Oli tosi huvittavaa! Jäi viime viikonlopulta univelkaa ja iltaisin tulee aina puuhasteltua kauheasti kaikenlaista, kun kerrankin on sitä intoa. Myös pieni remontti kotona on vaatinut osansa.
Mulla on taas kamalan kipeä/arka toi " alaluu" . Olen liukastellut ja kaaduinkin kerran, jolloin tuli sellainen äkkinäinen X-asento tehtyä, ennen kuin polvilleni tömähdin ja siitäkös se luu vasta tykkäsikin. Ihan hirveälle tuntuu, jos yrittää esim. mattoa oikaista jalalla niin, että tulee sivuttainen vetoliike jalalle. Auts!
Aurinkoista päivää kaikille ja ihana kuulla Eve, että vauvalla on kaikki hyvin!
~ elo-maa rv21 (21+4 ultran mukaan tosin)