Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinipoika Lapualta hukassa 11.11. saakka. Oletteko nähneet Rasmusta?

Teinin äiti itsekin
21.11.2022 |

Kommentit (1064)

Vierailija
641/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan kovasti voimia pojan vanhemmille ja sisaruksille!

Tämä mediamylläkkä ja kaikkinainen spekulointi on varmasti rankkaa ja ärsyttävääkin.

Entä voitaisiinko perhettä jotenkin tukea Lapualla? Tarviiko äiti apua (kolmen muun lapsensa kanssa) arkeen? Sitten, k u n Rasmus löytyy (haluan uskoa niin), niin koko Lapua voisi kasvattaa ja auttaa Rasmusta pääsemään takaisin mukaan kaidalle tielle. Kun nyt kerran on auki revitty kaikkea häneen liittyvää, niin Rassehan tarvitsee oikeasti tukea. Ja minä haluan auttaa. Varmasti moni muukin.

Vierailija
642/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotan kovasti voimia pojan vanhemmille ja sisaruksille!

Tämä mediamylläkkä ja kaikkinainen spekulointi on varmasti rankkaa ja ärsyttävääkin.

Entä voitaisiinko perhettä jotenkin tukea Lapualla? Tarviiko äiti apua (kolmen muun lapsensa kanssa) arkeen? Sitten, k u n Rasmus löytyy (haluan uskoa niin), niin koko Lapua voisi kasvattaa ja auttaa Rasmusta pääsemään takaisin mukaan kaidalle tielle. Kun nyt kerran on auki revitty kaikkea häneen liittyvää, niin Rassehan tarvitsee oikeasti tukea. Ja minä haluan auttaa. Varmasti moni muukin.

Pahoin pelkään että poju ei enää elossa tule löytymään :( mutta kaunis ajatus tuo auttaminen, ja itse mietin samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman vuoden olen näitä katoamisjuttuja seurannut ja näin pitkän alan jälkeen ei ole elävää ihmistä löytynyt milloinkaan.

Vierailija
644/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää vain kaksi vaihtoehtoa, jotka ovat jonkun kyytiin meneminen (kukaan ei ole kertonut sitä, eli hämärää, jos on) ja toinen sillalta jokeen hyppy, koska tunnekuohut, en tiedä onko hänellä taipumusta riehua päättömästi, kuten joillain on humalassa.

Vierailija
645/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa virtaa Aurajoki. Surullisen monen kadonneen viimeinen paikka. Pahaa pelkään, kun tässäkin tapauksessa on joki lähellä. Ei sinne tarvi hypätä vaan voi ihan torkahtaa. Toivon olevani hyvin väärässä.

Vierailija
646/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei torkahtaa vaan horjahtaa. Kone korjailee.

Vierailija
647/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullua, että Rasmuksen Ig tilillä s o m a l I k e r s a, on kolme viikkoa sitten vielä Rasmuksen toiselta tililtä 3 viikon takaa kommenttia. xdrasse tililtä siis. Eikö se tarkoita, että olisi 3 viikkoa sitten ollut vielä hengissä? Vai pilaileeko joku muu ja esiintyy Rasmuksena?

Samaa olen pohtinut ja näin myös tuon kommentin, mutta onko nyt ihan varmaa että xdrasse ylipäätään on hänen toinen ig-tilinsä..?

Vierailija
648/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullua, että Rasmuksen Ig tilillä s o m a l I k e r s a, on kolme viikkoa sitten vielä Rasmuksen toiselta tililtä 3 viikon takaa kommenttia. xdrasse tililtä siis. Eikö se tarkoita, että olisi 3 viikkoa sitten ollut vielä hengissä? Vai pilaileeko joku muu ja esiintyy Rasmuksena?

Samaa olen pohtinut ja näin myös tuon kommentin, mutta onko nyt ihan varmaa että xdrasse ylipäätään on hänen toinen ig-tilinsä..?

Luulis tutkitun

Vierailija
649/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä tilillä ole edes julkaisuja, ihan pilatili.

Vierailija
650/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä tilillä ole edes julkaisuja, ihan pilatili.

No niinpä, mutta kenen..? Mistä se huhu/olettamus lähti että tili olisi Rasmuksen?

Vierailija
651/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että on hengissä ja itse lähtenyt. Varmaan ne Vaasan suunnalta tulleet vihjeet kannattaisi tarkistaa ja pitää siellä silmät auki. On vain semmoinen tunne ja se tunne osuu yleensä oikeaan.

Onko hänellä kavereita siellä (tai jossain muualla) esim. opiskelemassa, poissa kotoa? Saattaa bunkata sellaisen kaverin kämpillä. Ei kannata luovuttaa.

Tietysti kaikki muutkin vaihtoehdot on auki ja mahdollisia, mutta tätä tutkisin nyt kuitenkin.

Vierailija
652/1064 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasasta Ruotsiin ja siitä eteenpäin. Eipä passeja kysellä.

Vierailija
653/1064 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän puuhepetteri poliisi tässä taas on ollut vauhdissa kun käy käsikähmään noin nuoren kanssa? Ja vielä epäillään kai rikoksesta kun. Aika vakavasta jutusta pakko olla kysymys, koska noin pienen paikkakunnan poliisilaitoksen tunnetusti peittelee omien työntekijöiden persseillyt melko totaalisesti

Ainakin videon (mitä siitä kämäisestä itäneellä perunalla kuvatusta videosta saa edes selvää..) perusteella näyttää, että poliisi vain niputtaa pojan kun tämä aloittaa nyrkeillä huitomisen ja siinä kaikki. Tämä homma nyt olisi kuulunut järjestyksenvalvojalle, mutta mitä lie puuhasi kun ei paikalle ehtinyt. Että videon perusteella en nyt itse näe tässä pahoinpitelyä kuin tuon nuoren puolelta, mutta viisaammat tämän asian varmasti tutkivat ja tekevät ratkaisunsa asian suhten. Toivottavasti heillä olisi käytössä myös hieman tarkempaa videotallennetta.

Minun veikkaukseni on, että poika on päättänyt ottaa hatkat. Lähtenyt Lapuahovista jatkobileiden ja kyydin toivossa jonnekin missä nuoret kokoontuvat, hypännyt kyytiin ja on missä on. Ja nyt kun tästä tuli tämmöinen mediamylläkkä, niin kynnys ilmoittaa että elossa ollaan, on suuri. Ehkä jopa ajatellaan, että tarpeeksi kauan kun on poissa, niin kukaan ei enää edes rankaise katoamisesta kun kaikki ovat vain iloisia pojan paluusta kotiin. Piilottelijoitahan riittää nuorilla, se ei ole ongelma. Ja jos kyläpuheet nuuskan ja-huumeiden myynnistä edes jollain tasolla pitävät paikkaansa, on pojalla varmasti jonkinmoinen potti rahaa ihan käteisenä. 

Poliisi varmasti etsii resurssiensa mukaan poikaa ja tuntuvat pysäyttelevän kuvauksiin sopivia nuoria ihan kylän raitilla kun sattuvat kohdalle. Harmi, kun samannäköisiä poikia mahtuu 14 tusinaan, tuottaa varmasti paljon vääriä vinkkejä.

Mutta aika näyttää miten tämä tapaus ratkeaa ja mitä tässä on todellisuudessa käynyt.

Nyt kun tuon pidemmän videon katsoin, näyttää tuo enemmänkin rakastavaisten riidalta. Ensin halaillaan ja taputellaan, ollaan hyvin lähekkäin ja sit kuumenee.

Toivottavasti selviää mitä tapahtunut baarista lähdön jälkeen.

Vierailija
654/1064 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän puuhepetteri poliisi tässä taas on ollut vauhdissa kun käy käsikähmään noin nuoren kanssa? Ja vielä epäillään kai rikoksesta kun. Aika vakavasta jutusta pakko olla kysymys, koska noin pienen paikkakunnan poliisilaitoksen tunnetusti peittelee omien työntekijöiden persseillyt melko totaalisesti

Ainakin videon (mitä siitä kämäisestä itäneellä perunalla kuvatusta videosta saa edes selvää..) perusteella näyttää, että poliisi vain niputtaa pojan kun tämä aloittaa nyrkeillä huitomisen ja siinä kaikki. Tämä homma nyt olisi kuulunut järjestyksenvalvojalle, mutta mitä lie puuhasi kun ei paikalle ehtinyt. Että videon perusteella en nyt itse näe tässä pahoinpitelyä kuin tuon nuoren puolelta, mutta viisaammat tämän asian varmasti tutkivat ja tekevät ratkaisunsa asian suhten. Toivottavasti heillä olisi käytössä myös hieman tarkempaa videotallennetta.

Minun veikkaukseni on, että poika on päättänyt ottaa hatkat. Lähtenyt Lapuahovista jatkobileiden ja kyydin toivossa jonnekin missä nuoret kokoontuvat, hypännyt kyytiin ja on missä on. Ja nyt kun tästä tuli tämmöinen mediamylläkkä, niin kynnys ilmoittaa että elossa ollaan, on suuri. Ehkä jopa ajatellaan, että tarpeeksi kauan kun on poissa, niin kukaan ei enää edes rankaise katoamisesta kun kaikki ovat vain iloisia pojan paluusta kotiin. Piilottelijoitahan riittää nuorilla, se ei ole ongelma. Ja jos kyläpuheet nuuskan ja-huumeiden myynnistä edes jollain tasolla pitävät paikkaansa, on pojalla varmasti jonkinmoinen potti rahaa ihan käteisenä. 

Poliisi varmasti etsii resurssiensa mukaan poikaa ja tuntuvat pysäyttelevän kuvauksiin sopivia nuoria ihan kylän raitilla kun sattuvat kohdalle. Harmi, kun samannäköisiä poikia mahtuu 14 tusinaan, tuottaa varmasti paljon vääriä vinkkejä.

Mutta aika näyttää miten tämä tapaus ratkeaa ja mitä tässä on todellisuudessa käynyt.

Nyt kun tuon pidemmän videon katsoin, näyttää tuo enemmänkin rakastavaisten riidalta. Ensin halaillaan ja taputellaan, ollaan hyvin lähekkäin ja sit kuumenee.

Eikä siinä pahoinpitelyä tapahdu, mikä tietysti tarkoittaa sitä ettei poliisin tarvitse edes kertoa tarkemmin mistään, jos ei halua.

Vierailija
655/1064 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että on hengissä ja itse lähtenyt. Varmaan ne Vaasan suunnalta tulleet vihjeet kannattaisi tarkistaa ja pitää siellä silmät auki. On vain semmoinen tunne ja se tunne osuu yleensä oikeaan.

Onko hänellä kavereita siellä (tai jossain muualla) esim. opiskelemassa, poissa kotoa? Saattaa bunkata sellaisen kaverin kämpillä. Ei kannata luovuttaa.

Tietysti kaikki muutkin vaihtoehdot on auki ja mahdollisia, mutta tätä tutkisin nyt kuitenkin.

Uskovan kannattaa rukoilla hyvän puolesta. Minä rukoilin ukrainalaisten puolesta ja nyt siellä sota-alueella ei ole ollenkaan niin vaikeaa kuin ilman rukoustani!

Vierailija
657/1064 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin katsoin tuon videon ja jotenkin outo fiilis siitä tuli. Minusta on outoa jos aikuinen alkaa nuoren kanssa tuollaista pitämään. Ainakin jos ei ole mikään perheenjäsen. Kummallinen video ja kummallista touhua minusta. En ole koskaan itse nähnyt missään aikuisen toimivan niin jos ei lasketa perheenjäsenten tai ystävien kisailua lasketa.

Vierailija
658/1064 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin myös sitä, että jos tuo poliisi on lähennellyt itse Rasmusta ja puhunut mitä sattuu ja sitten Rasmus siitä suuttuneena yrittänyt itseään puolustaa ja poliisi on ottanut kovemmat keinot käyttöön. Ei voi tietää mitä on puhuttu. Tuosta pidemmästä videosta vaan tuli se mieleen. Ehkä Rasmus on nolostunut siitä kaikesta ja lähtenyt sekavassa mielentilassa pois kun on ulos hänet ajattu. Tietysti poliisi puolustaa itseään, että ei sattunut mikään ikävää yms, mutta minusta tuo videon touhu on melko kiusallisen näköistä. Tähän vielä Rasmuksen alaikäisyys päälle ja se, että tyyppi oikeasti poliisi. Se ei tietysti ratkaise kaikkea ja moni asia on selvittämättä.

Luin myös yhdeltä sivulta kuinka jotkut hänen kaverinsa ovat kertoneet kuinka ovat olleet Rasmuksen kanssa ravintolassa silloin. Kukaan ei vaan ole viitsinyt katsoa minne Rasmus lähtee ja pääseekö kotiin yms. Tietysti on niin helppoa kirjoittaa täällä. Toivon myös ettei kukaan suutu kirjoittelustani. Mietin vaan kaikkea ja pitkään olin katsomatta videota, mutta sitten kun sen katsoin niin vähän kumma olo tuli.

Vierailija
659/1064 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten ei kukaan Lapualla tiedä mistään mitään? Puhuisi nyt joku kaveri tai muu tuttu kaiken, mitä tietää.

Pitäisikö poliisilla olla nimetön vihjepuhelin? Sellainen, johon huumerikollisuuteen sekaantunut nuori uskaltaisi ns. vasikoida turvallisesti?

Tuolla paikkakunnalla voi pyöriä sellainen huumerinki, että kukaan ei uskalla siksi puhua.

Onhan näitä kiinni jäänyt viime vuosina ja hyvä olisi, jos paljastuisi tämäkin. Ja se ei paljastu, jos kaikki osalliset vain pitää pelokkaina suunsa napissa. Nyt pitää oikeasti olla rohkea - eiköhän poliisi pystyy suojelemaan osallisia, mikäli tarvitsevat sitä.

Vierailija
660/1064 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten ei kukaan Lapualla tiedä mistään mitään? Puhuisi nyt joku kaveri tai muu tuttu kaiken, mitä tietää.

Pitäisikö poliisilla olla nimetön vihjepuhelin? Sellainen, johon huumerikollisuuteen sekaantunut nuori uskaltaisi ns. vasikoida turvallisesti?

Tuolla paikkakunnalla voi pyöriä sellainen huumerinki, että kukaan ei uskalla siksi puhua.

Onhan näitä kiinni jäänyt viime vuosina ja hyvä olisi, jos paljastuisi tämäkin. Ja se ei paljastu, jos kaikki osalliset vain pitää pelokkaina suunsa napissa. Nyt pitää oikeasti olla rohkea - eiköhän poliisi pystyy suojelemaan osallisia, mikäli tarvitsevat sitä.

Poliisi ei mitään suojelu.