Valotaide ajoi säästön ohi
Taiteilijat pitivät teoksiaan tärkeämpänä . Näinhän lämmityksestä voidaan sanoa , tykkään lämpöisestä talosta joten en osallistu säästötalkoisiin , sen verran on taiteilun vikaa. Näinhän tämä menee , säästöt ei koske ketään koska aina löytyy syy .Ajatushan oli että säästetään sähköä että ei tarvitsi turvautua katkoihin ja tavallinen arki sujuisi jotenkin .Samoin ilmastovouhottajat lentelevät jne. mutta kun minä haluan lomailla mutta autoilijat pitää laittaa jalkahenkilöiksi .
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kalasataman valotaide oli aika surkea. Kauhea vouhotus ja vaatimaton lopputulos.
Mitä valotaidetta siellä on? Mainoskylttejä.
Näillä leveysasteilla kodin lämmitys pitää olla tärkeämpää kuin jokin valotaide.
Ei ne led-valot paljon mitään kuluta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kalasataman valotaide oli aika surkea. Kauhea vouhotus ja vaatimaton lopputulos.
Mitä valotaidetta siellä on? Mainoskylttejä.
Uskotteko et yhtään ainoaa sähkökatkoa ei tule. Pelotellaan taas ja kerätään epäloogista listaa kuinka varautua. Esimerkiksi, parin tunnin sähkökatkoa varten; osta huoneenlämmössä hyvin ja pitkään säilyvää ruokaa. Miksi? Jos menee sähköt, järkevin on syödä sieltä jääkaapista pilaantuvat ensin. Ja sen jälkeen ne sähköt jo palaakin.
Minusta tuo oli hieno juttu. Ei siinä nyt paljoa ylimääräistä sähköä mennyt, olisihan useimmissa huoneissa ollut valot kuitenkin. Kyse oli vain muutamasta tunnista.
Itse kannatan lämpimästi valotaidetta. Se ei kuluta edes mitenkään erityisen massiivisesti. Ja kun nyt tämä pimeä vuodenaika on, niin johan se menee ankeaksi jos ei edes valotaidetta saisi olla piristämään. Sama koskee ihmisten pihojen ja ikkunoiden koristevaloja.
Eihän tässä edes mitään sen ihmeempää kriisiä ole että kauheasti täytyisi säästää muuta kuin se, että onhan se sähkö kallista nyt joten osan täytyy säästää siksi. Mutta jos varaa on niin siitä vaan kuluttamaan kuin ennenkin. Ei ole näköpiirissä nyt mitään sellaista että oikeasti olisi vaaraa sähkökatkoista tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne led-valot paljon mitään kuluta
Muutamaan miljoonaan kotitalouteen vastaava "ei ne led-valot paljon kuluta" valotaideteos, niin pitääkö tuo väite edelleen paikkansa.
Miksi yksittäiset tarpeettomat kulutuskohteet on hyväksytty joillekin, muttei samaa saisikaan tehdä kukaan muu, koska sähköä kuluu ja sitä olisi säästettävä.
Itsevlämmitän vaikka tuolla vastaavalla "lähes mitättömällä" sähkön määrällä kotiani jonka jätän käyttämättä turhaan pröystäilevään valaistukseen olipa se sitten millaista valotaidetta tahansa.
Mua vi...... ihan suunnattomasti tälläiset valotaiteet koska uimahalli laittoi kolmesta saunasta kaksi kiinni ja toinen niistä oli höyrysauna. Aina köyhien harrastuksista säästetään.
Kalasatamassa kahden talon asunnoissa oli värivalot klo 16-20. Valot olisi ollut joka tapauksessa siinäkin kaksiossa, jossa kävin. Ainakin minä tykkäsin.
Vierailija kirjoitti:
Kalasatamassa kahden talon asunnoissa oli värivalot klo 16-20. Valot olisi ollut joka tapauksessa siinäkin kaksiossa, jossa kävin. Ainakin minä tykkäsin.
Kaksiossa voi ja saa olla valot ja kausivalot. Ei sinne mitään valotaideteoksia sovi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo oli hieno juttu. Ei siinä nyt paljoa ylimääräistä sähköä mennyt, olisihan useimmissa huoneissa ollut valot kuitenkin. Kyse oli vain muutamasta tunnista.
Sähkösaunaakin siis voi lämmittää kun kysehän on vain muutamasta tunnista . Samalla ihminen lämpiää jos on huonelämpötilaa laskenut . Pieni säästö auttaa kun joukko on iso , moni käyttää nuukasti muutenkin joten kaikilla ei ole yksittäistä iso kulutusta josta säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksiossa voi ja saa olla valot ja kausivalot. Ei sinne mitään valotaideteoksia sovi.
Miksi ei sovi? Oli tosi mukavaa kaikilla, ymmärsin että koko talo oli innolla mukana tapahtumassa.
En minä nyt, sori vaan, tajua mitä pahaa tuossa on. Onko sillä väliä paistaako sieltä perus kattolamppu vai värillinen ledi. Vai tuliko tästä nyt jollekin hurja piikki sähkönkulutuksen?
Miksi täällä ollaan niin negatiivisia? Hieno valoteos asukkaiden yhteistyön tuloksena.
Vierailija kirjoitti:
En minä nyt, sori vaan, tajua mitä pahaa tuossa on. Onko sillä väliä paistaako sieltä perus kattolamppu vai värillinen ledi. Vai tuliko tästä nyt jollekin hurja piikki sähkönkulutuksen?
Just näin! Ei ollut mitään sähkösyöppöjä koneita käytössä, pelkät valot samoissa huoneissa, missä ne ovat muulloinkin. Nyt vain värillisinä ja ikkunoissa sälekaihtimet ylhäällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei sovi? Oli tosi mukavaa kaikilla, ymmärsin että koko talo oli innolla mukana tapahtumassa.
Häh? Ei oikeestiko ollut. Tuollaisesta taidekäyttöön otetusta voisi vastaavasti katkaista lämmöt nii jostakin säästyisi kun ovi tietysti vähän väliä selällään ja lämmöt harakoille.
Ei se lisää sähkönkulutusta, että valojen väri vaihdetaan.
Nyt on taas yhdeltä mammalta hävinnyt suhteellisuudentaju.
Aikomuksenani on säästää 5000 kWh tänä talvena. Toivottavasti minun säästämää sähköä käytetään valotaiteeseen.
Mielensäpahoittaminen kaikesta mahdollisesta on sairaus.