Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On kuulemma yleistä, että 25-35-vuotiaana ihmiselle tulee voimakas masennus ja "kriisi". Mistä tämä johtuu?

Vierailija
20.11.2022 |

Haluan todella kysyä jos tiedätte vastauksen ja olette itse kokeneet sen.
Olen ollut niin syvällä nyt viime vuodet. Ahdistaa, masentaa. Mitään en haluaisi tehdä, mikään ei kiinnosta, millään ei väliä. Kaikkea katson uudesta näkökulmasta ja kyseenalaistan koko elämän.
Mietin miksi täällä ollaan ja mitä järkeä tässä kaikessa on. Olen jopa vakavissani pohtinut kuolemaa ja toivonut sitä kohdalleni.

Toki on tapahtunut todella ikäviä asioita mutta tuntuu että enneminkin olen aivan jonkin "uuden" kynnyksellä enkä osaa lähteä nyt lentoon niin sanotusti. Aivan kuin luopuisin jostain. En tiedä mistä. Aivan kuin minä vain muuttuisin voimatta tehdä tälle sisäiselle olotilalleni juuri muuta kuin käydä se läpi.
Haluaisin jäädä vain paikoilleni enkä kestä ajatusta työelämästä tai tulevasta kun katson ympärilleni.

Minä olen todella ollut maassa ja inhonnut itseäni, elämää ja ihmisiä. Toisaalta myös antanut arvoa kaikelle tuolle ja arvostan pieniä hyviä asioita enemmän. Toisaalta en yhtään mitään.
Aaltoilen kahden maailman välillä. Todella tuskaistaa.
En tiedä mitä tapahtuu ja miksi ja olenko kunnossa vai en. Miten jaksan ja kauan tätä omaa epävarmaa olotilaa täytyy kestää.

Olen ihan eksyksissä ja joskus se vie todella epätoivoiseen olotilaan viikoiksi, ehkä kuukausiksi välillä hieman helpottaen.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivothan kehittyvät 25-vuotiaaksi asti, joten kaiketi siinä on sellainen viimeinen siirtymä lapsellisuuden naiivista innosta aikuisuuden todellisuuteen. Tulee tavallaan aika, kun alkaa ns. nähdä elämän kulissien taakse, tietty raadollisuus paljastuu ja alkaa myös hahmottaa oman rajallisuutensa. Näiden asioiden kanssa sitten täytyy jotenkni tulla toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan