Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen lapsen alulle saattaminen

07.11.2006 |

Ajattelin täällä kysyä neuvoa/vinkkejä tämmöiseen; Meillä on kohta 1,5v lapsi, joka sai alkunsa kertayrittämällä. Synnytyksen jälkeen ei kulunut pitkä aika, kun vauvakuume jälleen iski. Laitettiin yritys käyntiin ja yritystä on nyt kestänyt jo reilun vuoden. Mitään ei tapahdu tai jotain varmaan tapahtuu tuolla alakerrassa, mutta raskautumista ei. Kävin joskus keväällä yksityisellä ja siellä todettiin, että minulla on pieni kysta toisessa munasarjassa, tällöin myös menkat oli todella epäsäännölliset. Kesän jälkeen sitten huomasin eräänä kertana, kun menkat alkoi, että housuihin oli ilmestynyt aika isokokoinen verihyytymämöykky. Luulin jo, että se on keskenmeno, mutta kun ei ollut mitään kipuja. Olisiko se voinut olla tämä kysta? Nyt sitten olen huomannut jo pari kierrosta, että menkat ovat säännöllistyneet, kierto on tasan 30pv, mutta ei raskautumista. Olen käynyt uudelleen yksityisellä tämän takia ja otettiin kaiken maailman hormoniarvoja/kokeita, jotka oli viitearvoilla. Mikähän voi olla syynä, etten vaan tule raskaaksi? Onko kellään ollut samantapaisia juttuja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis kellään kokemusta? Kumma juttu....

Vierailija
2/4 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös kyse sekundäärisestä lapsettomuudesta. Luomusti ja melk. heti tärppäsi esikoinen ja on nyt jo 5 vuotias. Yritystä toisesta on ollut jo 3 vuotta. Tutkimukset on käyty ja mitään vikaa ei löytynyt. Miehellä on hieman alentunut siittiötuotanto sekä minä en omien tuntemusten mukaan aina ovuloi. Hoidoissa olemme olleet jo yli vuoden ja nyt kuudes hoitokierto jo käynnissä.... Neljännestä tärppäsi, mutta se meni kesken rv 12.

Sinun tilanteestasi on tietysti vaikea kommentoida, mutta sekund. lapsettomuus on siis ihan ' mahdollista' . Eikä kai mitenkään harvinaistakaan Tuo teidän yritysaikanne ei minun korvaani kuulosta kovin pitkältä sillä synnytyksen jälkeenhän saattaa kestää pitkäänkin (jopa vuoden) että ovulatorinen kierto tai vuoto yleensä alkaa. Sulla siis ilmeisesti vuoto alkoi mutta koska on ollut epäsäännöllinen, niin voi olla että et ole ovuloinut. Satunnainen kysta munasarjoissa on ilmeisesti erittäin normaali ja tavallinen ilmiö, tämän kuulin juuri viime viikolla gyneltäni.

Sinuna laskisin vuoden yrityksen täyteen vasta siitä, kun kierto on ollut säännöllinen sen vuoden ja raskaus ei ole alkanut. Vasta sitten hakeutuisin tutkimuksiin. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni, ja tutkimuksiin hakeutuminen riippuu paljon esim. sinun iästäsi. Mutta se, että hormoniarvotkin ovat olleet ihan kohdallaan, kertonee tietty jotakin. Otettiinko sulta progesteroniarvo, joka kertoo sen oletko ovuloinut?

Kyllä varmaan monella muullakin on kokemusta vastaavasta. Tämä palsta ei vaan ole kaikkein ' vilkkain' , eli jos alle vuorokaudessa ei ole tullut vastausta ei se välttämättä tarkoita etteikö vastaajia löytyisi!

Tsemppia teille yritykseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 2 lasta.esikoinen sai alkunsa suht nopeasti e-pillereiden lopettamisen jälkeen noin 4kierrosta,toinen lapsi sai alkunsa alle puolen vuoden yrittämisellä myöskin ja pojillamme on ikäeroa 1v3kk.kolmatta lasta on yritetty 1v ja5kk ja ei tietoakaan siitä saammeko komatta lasta koskaan.

tänään taas maha niin kipeä että tiesin menkkojan taas alkavan.tarkoitus olisi ottaa yhteyttä lääkäriin,josko jonkinlaisia tutkimuksia alettaisiin tekemään.kilpirauhasverikokeet on otettu,mutta niissä ei mitään ollut.

Vierailija
4/4 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella yllätten syynä saattaa olla se, että sektiosta on jäänyt kiinnikkeitä, jotka ovat tukkineet munatorvet. Ei ole vielä varmaa, mutta epäily. Tosi kivaa - en ollut koskaan tuollaisesta mahdollisuudesta edes kuullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän