Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoan ja kaiken muum kustannukset nousseet niin, että enää minulla ei ole varaa ostaa talvitakkia...Tämä perustoimeentulotuki on täysin riittämätön

Vierailija
20.11.2022 |

Ennenkin oli jo tiukkaa, mutta nyt ei rahat meinaa riittää edes ruokaan. Osan haen leipäjonoista.

Sitten kun tulee mikä tahansa "isompi" hankinta niin rahaa ei yksinkertaisesti ole.
Minun pitää nyt kulkea kylmässä kevyt syystakki päällä...

Milloin perustoimeeentulotukeen tulee tuntuva korotus? Heikoimmassa asemassa olevia pitää auttaa!
530e ei vain riitä, vähontään 700e tarvitaan

Kommentit (225)

Vierailija
1/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin kirpparilta kauniin talvitakin, hinta kolme euroa. On ihan käyttämättömän näköinen.

Kannattaa kierrellä kirppiksiä.

Vierailija
2/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just ostin kirpparilta kauniin talvitakin, hinta kolme euroa. On ihan käyttämättömän näköinen.

Millä sinne pääsee? Ei ole autoa ja bussilippu kallis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet perustoimeentulolla? Voitko auttaa itsesi ulos tilanteesta? Missä viime talven takkisi on?

Eipä tässä työssä käyvälläkään paljoa käteen jää laskujen ja verojen jälkeen, kun vielä maksaa työmatkakulut, yms.

Mutta Suomen talvessa kyllä jokaisella pitäisi olla lämmin takki. Toivottavasti saat sellaisen vaikka kirpparilta edullisesti tai lahjoituksena. Oletko kysynyt apua seurakunnalta, Pelastusarmeijalta, hopelta tai muulta vastaavalta?

Vierailija
4/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olit viime talvena, kun talvitakkia todella tarvittiin monen kuukauden ajan? Miten ihmeessä pärjäsit silloin muka?

Juu, en oikein jaksa tuollaista typerää valittamista turhasta. Ja jos et nyt ole älyttömän läski tai muuten vain erikoisihminen, niin kirpparilta kyllä löytyy halvalla.

Vierailija
5/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kirpparilta ostettu pitkä lämmin talvitakki, maksoi 5€. Tt-tuella minäkin elän ja ihan hyvin riittää rahat ruokaan, vaatteisiin ja koiran elättämiseen. Mihinkään muuhun ei, mutta hengissä pysyy kyllä.

Vierailija
6/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvempi se bussilippu on kuin uusi toppatakki.

Vierailija
7/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä talvitakkia edes -35 asteen pakkasilla. Hengissä edelleen.

Vierailija
8/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla jalat?

Vierailija
9/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävele. Ja missä oikein asut jos bussilippu on niin kallis ettei yhteen matkaan ole varaa? 🤣 Vali vali, sanon minä.

Vierailija
10/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, laskin, että minulla roikkuu henkarissa tuossa kahdeksan talvitakkia. Kaikki ovat ihania ja käyttökelpoisia, on untuvaa ja toppaa, lyhyttä, pitkää, värikästä ja tummaa, lasketteluun ja lumitöihin sopivaa. Viime syksynä vein kirppikselle ehkä viisi talvitakkia, joista en enää välittänyt.

Mene kirppikselle ja etsi sieltä sopiva takki. Meitä muitakin vanhoja eteenpäin kierrättäviä on paljon.

Ja mene töihin. Niin me muutkin teemme töitä ja ostamme siitä saaduilla rahoilla vaatteita.

Vierailija
11/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset ota asiakkaitasi vastaan kotona silloin säästyisi alus vaatteetkin 

Vierailija
12/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä olit viime talvena, kun talvitakkia todella tarvittiin monen kuukauden ajan? Miten ihmeessä pärjäsit silloin muka?

Juu, en oikein jaksa tuollaista typerää valittamista turhasta. Ja jos et nyt ole älyttömän läski tai muuten vain erikoisihminen, niin kirpparilta kyllä löytyy halvalla.

Tämä. Pitää vain etsiä itselleen sopiva takki kirppiksiltä. Ihan siinä missä uutenakin takkeja ostavat joutuvat hieman vaivautumaan saadakseen itselleen takkinsa, niin myös sinä voit hieman vaivautua sen eteen. Aikaahan sinulla on takkia etsiä.

Vierailija
13/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Ei työssäkäyvälläkään liikaa rahaa jää. Olisit tyytyväinen että yhteiskunta elättää jatkuvan lomailusi. Ei verovaroista pidäkään ostaa kaikkea uutta sinulle, kulje vanhassa tai mene töihin.

Vierailija
14/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki on riittämätön. Suomi on saanut asiasta useita huomautuksia ja käskyn hoitaa asian kuntoon.

Omista ei vaan piitata.

Vierailija
15/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nyt kykene sinne kirpparille kävelemään, niin toristakin voi etsiä omalla paikkakunnalla myytäviä takkeja niin ei tule postikuluja. Itse olen yhden kivan välikausitakin saanut sieltä ilmaiseksikin, viime vuonna ostin talvikengät 5e.

Vierailija
16/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tori.fi tai nettikirpparit

Vierailija
17/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittämätön? Seuraava hallitus leikkaa siitäkin. Revi siitä!

Vierailija
18/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei nyt kykene sinne kirpparille kävelemään, niin toristakin voi etsiä omalla paikkakunnalla myytäviä takkeja niin ei tule postikuluja. Itse olen yhden kivan välikausitakin saanut sieltä ilmaiseksikin, viime vuonna ostin talvikengät 5e.

Ei joka paikassa ole kirppareita, itsellä lähimpään 100km. Torissa ei ole mitään.

Vierailija
19/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän väliin on hyvä muistuttaa että hintojen ei tarvitsisi olla näin isot, syynä on yrittäjien ahneus.

"Inflaatiosta tuli yrityksille houkutteleva veruke nostaa hintoja jopa enemmän kuin kustannukset ovat kohonneet. Hintaralli paisuttaa voittoja ja voimistaa inflaatiota ja kertoo selvää sanomaa ahneudesta.

Inflaatio vaikuttaa tarjonneen yrityksille tilaisuuden kokeilla, kuinka suuret hintojen korotukset menevät yleisen inflaation verukkeella "täydestä", ja kuinka höttöisillä "inflaatio nostaa hintoja" -selityksillä asiakkaita voi rahastaa."

Kommentti: Nyt myös ahneus kiihdyttää inflaatiota eikä kyse todellakaan ole liian ahnaista palkankorotuksista https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009211540.html

Vierailija
20/225 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te ihmiset löydätte näitä halpoja juttuja kirppikseltä kun minä en löydä sieltä mitään muuta kuin haisevia ja nuhjaantuneita rättejä jotka on kalliimpia kuin kaupasta uutena ostettuna.