Nyt myös kauppiaiden ahneus kiihdyttää inflaatiota
Tätähän minä olen sanonut täällä ennenkin.
"Inflaatiosta tuli yrityksille houkutteleva veruke nostaa hintoja jopa enemmän kuin kustannukset ovat kohonneet. Hintaralli paisuttaa voittoja ja voimistaa inflaatiota ja kertoo selvää sanomaa ahneudesta".
Kommentit (17)
Lopettakaa ihmiset kaikki ostaminen, ostakaa vain välttämätön ja halvin mahdollinen tuote. Itse teen näin. En halua rikastuttaa yhtään ahnetta yrittäjää.
Sepä se. Se on osa inflaatiota tässä ja nytt.
Pidemmän päälle kaikki häviävät.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa ihmiset kaikki ostaminen, ostakaa vain välttämätön ja halvin mahdollinen tuote. Itse teen näin. En halua rikastuttaa yhtään ahnetta yrittäjää.
Näin on ollut pakko tehdäkin. Rahat ei enää riitä muuhun kuin välttämättömään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös tehnyt näin lokakuusta alkaen. Kun tarpeeksi moni tekee, niin alkaa tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Se on osa inflaatiota tässä ja nytt.
Pidemmän päälle kaikki häviävät.
Se on kumma miten yrittäjät eivät osaa katsoa pidemmän päälle. Kun hinnat nousevat liikaa, tavara jää kauppaan.
Ap
Moni yrittäjä näkee nyt mahdollisuuden paikata korona-aikana menetettyjä tulojaan kunnon hinnankorotuksilla.
Sama tapahtui 1917 silloin Ensimmäisen Maailmansodan varjolla: porvarit vivuttivat elintarvikkeiden hinnat pilviin ja työväestö näki nälkää. Kuinka kauan tänä päivänä aiomme katsoa porvareiden ahneutta?
Vierailija kirjoitti:
Moni yrittäjä näkee nyt mahdollisuuden paikata korona-aikana menetettyjä tulojaan kunnon hinnankorotuksilla.
Yrityksille lapattiin vastikkeetonta koronatukea miljarditolkulla. Velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Isot yrittäjät ovat muutenkin varakasta väkeä, nyt ryhdyttiin vielä rahastamaan ihmisten epätoivolla. Vastenmielistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kesko teki huipputulosta jo korona-aikana.
Kriisiaikana pitäisi olla jonkinlainen hintasäännöstely ainakin energiassa ja elintarvikkeissa. Niin ettei hintoja voi noin vain nostaa kuinka paljon tahansa tuosta vain.
Vierailija kirjoitti:
Sama tapahtui 1917 silloin Ensimmäisen Maailmansodan varjolla: porvarit vivuttivat elintarvikkeiden hinnat pilviin ja työväestö näki nälkää. Kuinka kauan tänä päivänä aiomme katsoa porvareiden ahneutta?
Ja sehän johtikin sitten sisällissotaan. Eli ei päättynyt kenenkään kannalta kovin hyvin. Onneksi nyt ei sentään olla ihan samassa tilanteessa.
Paikallisessa supermarketissa on usein kauppias itse kassalla. Menen aina sille kassalle ja vidduilen ihan huolella. Kauppias irvistelee korvat punaisena ja piippailee tarjous- ja hävikkiostoksiani. Muuta en sieltä osta, kuin vain alelaputettuja ja kampanjatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sehän johtikin sitten sisällissotaan. Eli ei päättynyt kenenkään kannalta kovin hyvin. Onneksi nyt ei sentään olla ihan samassa tilanteessa.
Päättyihän: porvaristo saatiin kuriin ja 8-tuntinen työpäivä sekä yhdessä sovitut työehdot. Sosiaalidemokratia tämän maan rakensi, minkä porvaristo nyt tuhoaa.
Hulluahan tämä onkin. Keväällä alettiin hokeahinnankorotuksista ja niin niitä alettiinkin sodan varjolla välittömästi nostaa helmikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesko teki huipputulosta jo korona-aikana.
Kriisiaikana pitäisi olla jonkinlainen hintasäännöstely ainakin energiassa ja elintarvikkeissa. Niin ettei hintoja voi noin vain nostaa kuinka paljon tahansa tuosta vain.
Juuri noin. Tuohon voisi ihan hyvin soveltaa jotain maanpetturuus -pykälää
"Inflaatio vaikuttaa tarjonneen yrityksille tilaisuuden kokeilla, kuinka suuret hintojen korotukset menevät yleisen inflaation verukkeella "täydestä", ja kuinka höttöisillä "inflaatio nostaa hintoja" -selityksillä asiakkaita voi rahastaa."
Ap