Miksi valitetaan siitä, että lukiossa olisi muka rankkaa nykyäänb
Lapseni aloitti lukion nyt syksyllä, enkä ole havainnut mitään eroa peruskouluun
Kommentit (69)
Olen samaa mieltä itsekin. Ihan turhaa itkua joka päivässä. Jos lukio on rankkaa niin miten sellaiset ihmiset selviävät korkeakoulusta tai työelämästä
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä itsekin. Ihan turhaa itkua joka päivässä. Jos lukio on rankkaa niin miten sellaiset ihmiset selviävät korkeakoulusta tai työelämästä
*paikassa
Vierailija kirjoitti:
Lukio on tavallaan vaativampi kuin yliopisto tai AMK. Korkeakoulussa saa parhaillaan keskittyä itseä kiinnostaviin ja helppoihin asioihin. Lukiossa pitää osata kaikenlaista laidasta laitaan.
Vierailija kirjoitti:
Yliopisto ja työelämä ovat olleet paljon chillimpiä kuin lukio.
Lukion tehtävänä on opettaa lapset oikeaan TYÖNTEKOON ja OPISKELUUN. Sen tehtävänä on suorittaa karsintaa siitä, ketkä sopivat korkeakouluun ja ketkä eivät. Heikot karsitaan pois ja he murtuvat paineen alla ja parhaat yksilöt selviävät
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin työelämä on helpompaa kuin lukio. Ei tarvitse kirjoitella pitkiä esseitä aiheista jotka eivät kiinnosta, tehdä jotain runoanalyyseja tai laskea matikkaa, ei ole kotitehtäviä.
Nykylukio on paljon rankempaa kuin ennen. Pitää heti tietää mitä aikoo kirjoittaa ja niiden perusteella valita kurssit heti ensimmäisen vuoden ensimmäisessä jaksossa
Vierailija kirjoitti:
Lukion tehtävänä on opettaa lapset oikeaan TYÖNTEKOON ja OPISKELUUN. Sen tehtävänä on suorittaa karsintaa siitä, ketkä sopivat korkeakouluun ja ketkä eivät. Heikot karsitaan pois ja he murtuvat paineen alla ja parhaat yksilöt selviävät
Onkohan sinulla kaikki hyvin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukio on tavallaan vaativampi kuin yliopisto tai AMK. Korkeakoulussa saa parhaillaan keskittyä itseä kiinnostaviin ja helppoihin asioihin. Lukiossa pitää osata kaikenlaista laidasta laitaan.
Tämä. Voi valita meneekö helpolle humanistiselle vai vaativalle matemaattiselle alalle.
Vierailija kirjoitti:
Nykylukio on paljon rankempaa kuin ennen. Pitää heti tietää mitä aikoo kirjoittaa ja niiden perusteella valita kurssit heti ensimmäisen vuoden ensimmäisessä jaksossa
Höpö höpö. Vaatimustaso laskee vuosi vuodelta. Yo-kokeet ovat ihan älyttömän helppoja sen perusteella mitä olen katsellut nettiversioita
Kunhan ei käytä aikaa opiskeluun ja saa hyviä arvosanoja niin kaikki on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Vaatimustaso laskee vuosi vuodelta. Yo-kokeet ovat ihan älyttömän helppoja sen perusteella mitä olen katsellut nettiversioita
Onko omasta ajastasi vuosi vuodelta enemmän vai vähemmän aikaa...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki riippuu ainevalinnoista. Lukiosta saa helpon, niin halutessaan. Riippuu siitä mihin haluat opiskelemaan. Jonkun mielestä yliopistossa on helpompaa kuin lukiossa. Tuokin on kiinni siitä mitä olet päätynyt opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin työelämä on helpompaa kuin lukio. Ei tarvitse kirjoitella pitkiä esseitä aiheista jotka eivät kiinnosta, tehdä jotain runoanalyyseja tai laskea matikkaa, ei ole kotitehtäviä.
Kyllä, työpäivä on 8h, eikä jatku iltaan/yöhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, työpäivä on 8h, eikä jatku iltaan/yöhön.
Minulla jatkuu.
Ja yo-kirjoitukset! Ennen ne tehtiin kaikki parin viikon sisällä samana keväänä.
Nyt muka niin raskasta ja vaikeaa?
Arvosanojen rajojakin on pitänyt höllentää.
Miten et ole huomannut eroa peruskouluun? Kyllä kai ne tuntimäärät on vähän isommat. Ainakin meidän pojalla tunnit alkaa joka päivä klo 8.15 ja päivä päättyy joko klo 14.35 tai klo 16. Peruskoulussa ei ollut yhtään päivää ikinä klo 8.15-16.
Vierailija kirjoitti:
Ja yo-kirjoitukset! Ennen ne tehtiin kaikki parin viikon sisällä samana keväänä.
Nyt muka niin raskasta ja vaikeaa?
Arvosanojen rajojakin on pitänyt höllentää.
Sama näkyy työelämässä. Ennen oli chillimpää ja vaatimustaso yhtä ihmistä kohden matalampi.
Turhaa itkua on nykyään kaikesta. Lapsia on kasvatettu pumpulissa kun mitään ei enää kestetä. Aina vaan valitetaan stressiä ja uupumusta, jos hieman joutuu töitä tekemään
Onko pitkä matikka ja fysiikka? Eliittilukio vai rupulukio?