Sairaanhoitaja Elinan, 37, köyhyys: Palkka ei riittänyt kolmanteen sijoitusasuntoon
Sairaanhoitajien palkat on todella huonot: Vantaalainen Elina, 37, joutui vaihtamaan alaa, jotta voisi saada kolmannen sijoitusasunnon.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kommentoiko yleisesti sairaanhoitajien palkkojen olevan liian huonoja vai että hänen taloudellisiin tavoitteisiinsa liian huono? Mitä se sitten alkoi opiskella? Btw tietääkö kukaan sairaanhoitajaa joka olis opiskellut vaikka lääkäriksi? Mä tiedän vain sata, jotka on lähteneet opiskelemaan ihan muita aloja palkan vuoksi, mutta siitä vähän johtanut käsitystä, että sairaanhoitoala on oikeasti todella harvan kutsumus. Se on vaan varmasti työllistävä ala, mistä just saa hyvin ok liksaa oikeasti tavallista duunaria vähemmällä vaivalla. Ai niin mut eihän ne ole duunareita vaan akateemisia kun on opiskelleet lähihoitajaa enemmän...
Minä tiedän montakin lääkäriksi lukevaa sairaanhoitajaa, itse olen yksi niistä. Viides vuosi nyt menossa. Sairaanhoitajuus oli hyvä välietappi, keikalle pääsee aina niin voi tehdä opiskelujen ohella töitä ja lääkäreitä vakoilemalöa on jo oppinut hurjasti tulevasta ammatista. Nyt tosin itse siirtynyt kandin hommiin joten palkka itse asiassa matalampi kuin minulla oli ensihoidossa.
Eipä ole poliisit ja pelastusalan henkilökunta itkeneet julkisesti kuinka ei ole varaa sijoitusasuntoihin eivätkä uhanneet jättää tulipaloja sammuttamatta ja kotihälytyksiä tekemättä ellei palkka nouse.
Hoitajat kun mielellään vertasivat palkkojaan insinöörien palkkoihin vedoten koulutustasoon vaikka poliisit ja pelastusalalla on sama koulutus-ja palkkataso.
"Työpäivä vantaalaisessa yrityksessä oli verkkainen. Oli aikaa ajatella."
Työ hissuttelua ja haukottelua, ja palkkaakin niin että on useampi sijoitusasunto. Voi miten KURJAA olla hoitaja.
"Työtahti oli verkkainen. Oli aikaa ajatella." Sekä. "Palkka ei vastaa työn vaativuutta."
Voi olla että kun pian kansan riveissä vaivaa nälkä tarpeeksi monia niin tuollaista artikkelia EI kannata omalla nimellä ja kuvalla enää julkaista....