Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit säästöön joka kuukausi 500 euroa, olisiko se paljon vai vähän? Mitä tekisit säästöilläsi?

Vierailija
20.11.2022 |

Joskus muinoin elin kädestä suuhun elämää monet vuodet joten siihen nähden tuo nykyinen säästö on aika paljon. Ajattelin ruveta matkustelemaan nyt kun puskuri alkaa olla kasassa. Ja jos joku pitkän tähtäimen säästökohde olisi oma asunto/mökki sitten joskus. Mihinkään sijoituksiin ei kyllä tässä maailmantilanteessa arvaa laittaa senttiäkään. Kultaharkkoja voisin ostaa satunnaisesti :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olis aika paljon, tällä hetkellä ei jää säästöön yhtään. Ja ei tule jäämäänkään, kun sähkön hinta on mitä on, samoin bensa ja ruokakin. Niihin menee nyt koko talven ainakin sen 500€ ekstraa.

Luopumalla autosta sain heti vähintään 100 euroa isommaksi tuota säästösummaani. Pelkät verot ja vakuutukset olisivat olleet tuon + sitten bensat vielä erikseen.

Ja milläs sitten kulkisin töihin?

No en mä susta tiedä mutta itse maksan bussikorttia alle 50 euroa kuukaudesssa.

No ei sitten ehkä kannata lainata juuri minun tekstiäni sönköttääksesi omasta elämästäsi?

Ymmärrän, vituttaisihan se minuakin jos olisi tuollainen tilanne. 

Ei minun tilanteessani ole mitään, mikä vituttaisi, verrattuna sinun tilanteeseesi. Paljonko nettovarallisuutesi on JO? Mulla on päälle miljoonan.

Vierailija
22/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän mielestäni. Mulla nettopalkka noin 2500e ja säästöön jää vähintään tonni kuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin VAIN 500 euroa /kk säästöön miettisin kyllä tarkkaan kulutustottumuksiani.

Tällä hetkellä varallisuuteni karttuu noin 6000 €/kk vauhdilla.

Vierailija
24/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi hyvin. Laittaisin osakkeisiin, koska ne on nyt alhaalla.

Vierailija
25/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edessä saattaa olla aikakausi, jossa ne menevät nykyistäkin alemmas ja pysyvät alhaalla 10-15 vuotta.

Vierailija
26/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttomaan indeksirahastoon ylimääräiset rahat 👍

Vierailija
27/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edessä saattaa olla aikakausi, jossa ne menevät nykyistäkin alemmas ja pysyvät alhaalla 10-15 vuotta.

Kukaan ei voi sitä ennustaa. Nämä ennustajat olisivat kaikki miljonäärejä jos tietäisivät.

Vierailija
28/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän summan saat säästöön. Itselläni jää n. 1000 eur/kk kaikkien menojen jälkeen (joskus vähemmän; riippuu ylimääräisistä kuluista, esim lääkärikäynti+ lääkkeet taikka isompi ostos). Olen käyttänyt säästöjä jonkin verran (auto, kodin elektroniikka, nuoren ajokortti ym), tilillä on mukava summa joka rauhoittaa. Olen miettinyt sijoittamista mutta tällä hetkellä elämässä on sen verran kiirettä etten pysty paneutumaan asiaan. Ensi vuonna jää aikaa enemmän, ehkä sitten voisi jonkinlaisen summan sijoittaa ja katsoa miten alkaa sujua. Säästöjä on hyvä olla sillä paha päivä iskee vääjäämättä jokaiselle jossakin vaiheessa ja jossakin muodossa. Näin yksinhuoltajana on myös tärkeää että talous on kunnossa ja tulot riittävät kaikkeen.