Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit säästöön joka kuukausi 500 euroa, olisiko se paljon vai vähän? Mitä tekisit säästöilläsi?

Vierailija
20.11.2022 |

Joskus muinoin elin kädestä suuhun elämää monet vuodet joten siihen nähden tuo nykyinen säästö on aika paljon. Ajattelin ruveta matkustelemaan nyt kun puskuri alkaa olla kasassa. Ja jos joku pitkän tähtäimen säästökohde olisi oma asunto/mökki sitten joskus. Mihinkään sijoituksiin ei kyllä tässä maailmantilanteessa arvaa laittaa senttiäkään. Kultaharkkoja voisin ostaa satunnaisesti :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on juuri sopiva aika laittaa sijoituksiin kun pörssit matalalla ja odottaa saldon kasvavan.

Vierailija
2/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on juuri sopiva aika laittaa sijoituksiin kun pörssit matalalla ja odottaa saldon kasvavan.

Kyllä mä ennemmin tilaan reissun jonnekin lämpimään kun katson sijoitustilin saldoa. Niitä saldoja on tässä vuosien varrella tullut niin paljon jo kytättyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euroa on ihan hyvä summa. Itse olen säästänyt 500-1000e/kk omakotitaloa ja puskuria varten. Matkustelemaankin voi säästöillä lähteä toki. Itse ajattelin tuon asunnon hankkimisen olevan nyt ykkösprioriteetti. Sijoituksia minulla on rahastoissa.

Vierailija
4/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo 500 aika iso määrä rahaa jos se on ylimääräistä ja saa käyttää mihin vaan. Etenkin jos sen saa joka kuukausi uudelleen

Vierailija
5/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina mennyt suoraan säästöön 10% nettotuloista. Sillä tavalla säästin alkupääoman omaan asuntoon. Lainaa takaisinmaksaessani en tinkinyt tuosta 10 prosentista. Sillä tavalla hankin pääomaa myös sijoitusasunnon ostoon.

Ei tulisi mieleenkään käyttää noita säästöjä matkusteluun, niihin löytyy rahaa, kun ei kuluta palkkaansa kokonaan.

Vierailija
6/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina mennyt suoraan säästöön 10% nettotuloista. Sillä tavalla säästin alkupääoman omaan asuntoon. Lainaa takaisinmaksaessani en tinkinyt tuosta 10 prosentista. Sillä tavalla hankin pääomaa myös sijoitusasunnon ostoon.

Ei tulisi mieleenkään käyttää noita säästöjä matkusteluun, niihin löytyy rahaa, kun ei kuluta palkkaansa kokonaan.

Tuo 500 on kyllä reippaasti enemmän kuin vain 10 % nettotuloistani enkä sitä siis _kaikkea_ laita matkusteluun vaan siihen omaan asuntoon myös. Ja niihin kultaharkkoihin :D

Vierailija
7/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olis aika paljon, tällä hetkellä ei jää säästöön yhtään. Ja ei tule jäämäänkään, kun sähkön hinta on mitä on, samoin bensa ja ruokakin. Niihin menee nyt koko talven ainakin sen 500€ ekstraa.

Vierailija
8/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaisi kovasti sillä nyt jää säästöihin 2000 euroa kuussa.

Vierailija
9/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olis aika paljon, tällä hetkellä ei jää säästöön yhtään. Ja ei tule jäämäänkään, kun sähkön hinta on mitä on, samoin bensa ja ruokakin. Niihin menee nyt koko talven ainakin sen 500€ ekstraa.

Luopumalla autosta sain heti vähintään 100 euroa isommaksi tuota säästösummaani. Pelkät verot ja vakuutukset olisivat olleet tuon + sitten bensat vielä erikseen.

Vierailija
10/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 500€/kk.

Vierailija
11/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luopumalla autosta sain heti vähintään 100 euroa isommaksi tuota säästösummaani. Pelkät verot ja vakuutukset olisivat olleet tuon + sitten bensat vielä erikseen.

Ja milläs sitten kulkisin töihin?

Vierailija
12/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä susta tiedä mutta itse maksan bussikorttia alle 50 euroa kuukaudesssa.

Vierailija
13/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alle 30v niin perusjuttu Helsingissä on tämä: 1k asumiseen, 1k kulutukseen, 1k säästöön (=sijoituksiin) per kuukausi. Nämä sitten nousevat kun pääset kunnon töihin tienaamaan rahaa, mutta nuorelle normaaleja summia. Onhan tuo 500e/kk vähän, mutta parempi aloittaa jostain. Tsemppiä! 

Vierailija
14/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso raha säästöön. Käyttäisin rahan eläkkeellä elämiseen. Mun työeläke tulee olemaan pieni. Mulla ei ole säästöjä.

52v.

Vierailija
15/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin sain n. 350e kuussa säästöön (satunnaista sijoittamista en laske säästämiseksi), juuri nyt olen vain opiskelija ja pois työelämästä. Vuodenvaihteessa palaan takaisin töihin ja säästöön tulee jäämään 300-400e kuussa, eli kyllä tuo 500e olisi enemmän.

Vierailija
16/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo 500 on kyllä reippaasti enemmän kuin vain 10 % nettotuloistani enkä sitä siis _kaikkea_ laita matkusteluun vaan siihen omaan asuntoon myös. Ja niihin kultaharkkoihin :D

Minä puhuin pitkäaikaisesta säästämisestä, jossa sitä 10% ei koskaan ole käytössä ollutkaan, kun on lähtenyt automaattisesti palkasta pois. Nykyisin mulla lähtee 280 suoraan säästöön n.2800 euron nettopalkasta.

Vierailija
17/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhuin pitkäaikaisesta säästämisestä, jossa sitä 10% ei koskaan ole käytössä ollutkaan, kun on lähtenyt automaattisesti palkasta pois. Nykyisin mulla lähtee 280 suoraan säästöön n.2800 euron nettopalkasta.

Samoin minulla esim. lomarahat eli yli 1000 euroa per vuosi on sellainen summa jota en koskaan huomioi missään säästöissä koska sen säästän aina jouluun.

Vierailija
18/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitten ehkä kannata lainata juuri minun tekstiäni sönköttääksesi omasta elämästäsi?

Vierailija
19/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sitten ehkä kannata lainata juuri minun tekstiäni sönköttääksesi omasta elämästäsi?

Ymmärrän, vituttaisihan se minuakin jos olisi tuollainen tilanne. 

Vierailija
20/28 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

280 säästöön 2800 palkasta on tosi vähän. Itsellä kun oli tuo palkka, meni asuntolainaan 500e, säästöön 1000e ja silti kai kaikkeen muuhun elämiseen 1300e joka oli kyllä enemmän kuin tarpeeksi. 10% säästö on kohtuullista pienistä palkoista, mutta yhtään isommista pitäisi säästöosuuden olla kyllä huomattavasti suurempi.