Koirien rekisteröintipakko alkaa reilun kuukauden päästä - mitä mieltä?
Suomessa on arviolta 700 000 koiraa (siirryt toiseen palveluun), joista suunnilleen puolella miljoonalla on tunnistetiedot sisältävä mikrosiru eli vähän niin kuin koirien henkilöllisyystodistus.
Tuleekohan rekisteröintipakko myös muille lemmikeille - ja siru tetaanko myös meitä ihmisiä jatkossa?
Keskustelua aiheesta? Itse uskon, että ajan kanssa näin tulee käymään...
Kommentit (52)
Toivottavasti koiravero seuraa perässä. Joku 700 euroa vuodessa ei varmasti ole kenellekään liikaa jos oikeasti koirasta välittää.
Vierailija kirjoitti:
Huom: en ole i g o r enkä puti nin trol li kun joku varmasti niitä keksii ehdottaa
ap
:´D :´D
Ja jos muillekin lemmikeille tulee rekisteröinti, ni mä nakkaan tuon akaatin pataan 😂
No en ole siruttamassa.Ei kiinnosta enää mitkään lait.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Ja jos muillekin lemmikeille tulee rekisteröinti, ni mä nakkaan tuon akaatin pataan 😂
Huvit ne on hulluillakin
Pakollinen rekisteröinti ja rekisteröiminen maksaa kymppejä. Ei kuulosta reilulta eikä kannustavalta.
Ei myöskään valvota eikä sanktioida mitenkään, niin motivaatiota tehdä noin haen tässä.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Huvit ne on hulluillakin
https://www.google.com/search?q=akaattikotilo&source=lmns&bih=826&biw=4…
Vierailija kirjoitti:
Huom: en ole i g o r enkä puti nin trol li kun joku varmasti niitä keksii ehdottaa
ap
Huomenta i g o r, puti nin trol li.
Hyvähän tämä on, ja saisi ulottua kissoihinkin. Kissojen osalta päästäisiin pikkuhiljaa eroon kaikista puolihylätyistä ulkokissoista, jotka jäätyvät ladon alle pentujensa kanssa omistajan lähtiessä huolettomalle 2 viikon joululomalle Mallorcalle.
Ei ole koiraa eikä tule, ennemmin ottaisin kissan. Mutta jos joku ylimääräinen vero tulisi niin harkitsisin kyllä, viitsiikö tässä verojen luvatussa maassa (ja silti kaikki palvelut kurjistuvat) ottaa edes lemmikkiä
Hyvää on, että rekisteröinti tapahtuu viranomaisen toimesta. Tähän saakka erilaiset liitot on hoitaneet asiaa. Eikä ne ole julkisia tahoja vaan yksityisiä joilla on omat agendansa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää on, että rekisteröinti tapahtuu viranomaisen toimesta. Tähän saakka erilaiset liitot on hoitaneet asiaa. Eikä ne ole julkisia tahoja vaan yksityisiä joilla on omat agendansa.
Miksi viranomaisella ei voisi olla jotain tiettyä agendaa? Onhan täällä Suomessakin kor ruptiota (esim poliisissa)
Meillä on sekarotuinen koira ja maatiaiskissat sirutettu ja rekisteröity nyt jo.
Ei ole kodissani lemmikki eläimiä, joten ei mielipidettä asiasta.
Eikös täällä aikoinaan ollut koiravero,
muistaako joku tarkemmin?
Sirutus on ihan ok mutta vielä tarpeellisempi se olisi kissoille niin saataisiin noita kulmiin kuseksivia kulkukissoja vähemmäksi. Toisaalta näkyvä kaulapanta ajaisi saman asian - pannattomat saisi sitten lopettaa saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Eikös täällä aikoinaan ollut koiravero,
muistaako joku tarkemmin?
En hyväksy henkilötietoten keräämistä oli asia kuinka hyvä tahansa. Valvontayhtriskunta ei loppujen lopuksi johda muuta kuin entistä pahempiin asioihin
Jos tämä olisi aidosti koirien hyväksi, tää voisi olla hyvä juttu. Esim. ihan agilitypiireissäkin on sellaisia ns. huippuharrastajia, jotka suurin piirtein keräilee koiria. Sitten kun jostain ei olekaan agilitykoiraksi syystä X, se hiljalleen "eläköityy" eli voi päätyä kiertoon. Ja ihan on ns. vierestä nähty, itsellenikin on joskus tullut tällainen koira.
Toisaalta olisi myös hyvä saada valtiolle tuloja ja tosiaan olihan koiraverokin aikoinaan. Koiria on valtavasti etenkin pk-seudulla. Tietyllä tavalla jopa liikaa ja esim. koirankakkaa on paljon kaduilla ainakin täällä Vantaalla.
Mutta nyt olen skeptinen tästä silti. Luulen, että tämä on joku ensiaskel koirien suhteen tässä kontrollivaltiossa, joksi Suomi on kovaa vauhtia kehittymässä.
Vielä saattaa tulla jonkun nimissä (mikä se sitten tuleekaan olemaan? > koronapassi, ilmastonmuutos, joku uusi "vaarallinen pandemia" jne.) joku uusi määräys, jonka mukaan ihmiset saa omistaa vain tietyn määrän koiria esim. max 2 koiraa. Loput määrätään lopetettavaksi.
Tämä voi kuulostaa nyt salaliittoteorialta ja täysin hullulta, mutta katsotaan.
Muutaman vuoden kuluttua voi olla täyttä totta.
Onneksi mulla ei ole enää koiraa, eikä tulekaan.