Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koirien rekisteröintipakko alkaa reilun kuukauden päästä - mitä mieltä?

Vierailija
20.11.2022 |

https://yle.fi/a/74-20004977

Suomessa on arviolta 700 000 koiraa (siirryt toiseen palveluun), joista suunnilleen puolella miljoonalla on tunnistetiedot sisältävä mikrosiru eli vähän niin kuin koirien henkilöllisyystodistus.

Tuleekohan rekisteröintipakko myös muille lemmikeille - ja siru tetaanko myös meitä ihmisiä jatkossa?
Keskustelua aiheesta? Itse uskon, että ajan kanssa näin tulee käymään...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pankki tai vastaava maksunvälittäjäyhtiö alkaa tarjota ihmisille ihonalaista maksusirua. Pintaliitäjät ottaa näitä sitten oitis kun se on niin ihanan helppoa.

Vierailija
22/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sekarotuinen koira ja maatiaiskissat sirutettu ja rekisteröity nyt jo.

Joo mutta ne pitäs rekisteröidä nyt uudestaan tähän uuteen rekisteriin ja maksaa "joitain kymppejä" jokaisesta. 

Minä olen myös rekisteröinyt ja siruttanut omat koirani enkä aio maksaa uudelleenrekisteröinnistä. Rekisteri sinänsä on hyvä ajatus, mutta se että JO REKISTERÖIDYT pitäisi uudelleen rekisteröidä ei ole järkevää. 

Kennelliitto varmasti haluaisi rahaa siitä, että suostuisi siirtämään (ja onhan se lakitekninen juttukin) olemassaolevat rekisteritiedot toiseen rekisteriin, ja toinen rekisteri haluaisi rahaa omaan toimintaansa. Me kuuliaiset koiranomistajat haluttaisiin maksamaan tämä pentutehtailijoiden suitsimiseksi naamioitu rahastus. 

Eihän se niille tehtailijoille ole muuta kuin rekkausmaksu, tehtailu jatkuisi ennallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten tämä estää pentutehtailua, kun eihän sitä rekisteriä pääse näkemään, eli voi myyntitilanteessa valehdella, että pentu on ilmoitettu rekisteriin, vaikka ei olisikaan.

Vierailija
24/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sekarotuinen koira ja maatiaiskissat sirutettu ja rekisteröity nyt jo.

Rekisteröity mihin?

Vierailija
25/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä olisi aidosti koirien hyväksi, tää voisi olla hyvä juttu. Esim. ihan agilitypiireissäkin on sellaisia ns. huippuharrastajia, jotka suurin piirtein keräilee koiria. Sitten kun jostain ei olekaan agilitykoiraksi syystä X, se hiljalleen "eläköityy" eli voi päätyä kiertoon. Ja ihan on ns. vierestä nähty, itsellenikin on joskus tullut tällainen koira.

Toisaalta olisi myös hyvä saada valtiolle tuloja ja tosiaan olihan koiraverokin aikoinaan. Koiria on valtavasti etenkin pk-seudulla. Tietyllä tavalla jopa liikaa ja esim. koirankakkaa on paljon kaduilla ainakin täällä Vantaalla.

Mutta nyt olen skeptinen tästä silti. Luulen, että tämä on joku ensiaskel koirien suhteen tässä kontrollivaltiossa, joksi Suomi on kovaa vauhtia kehittymässä.

Vielä saattaa tulla jonkun nimissä (mikä se sitten tuleekaan olemaan? > koronapassi, ilmastonmuutos, joku uusi "vaarallinen pandemia" jne.) joku uusi määräys, jonka mukaan ihmiset saa omistaa vain tietyn määrän koiria esim. max 2 koiraa. Loput määrätään lopetettavaksi.

Tämä voi kuulostaa nyt salaliittoteorialta ja täysin hullulta, mutta katsotaan.

Muutaman vuoden kuluttua voi olla täyttä totta. 

Samaa veikkaan. Ensin pitää kartoittaa ja rekisteröidä, sitten vasta voidaan alkaa myöhemmin kieltämään ja määräämään lopetettavaksi, kun tiedetään kenellä "ylimääräisiä".

Nyt pitäisi ihmisten herätä vastustamaan!

Tämä on jälleen yksi uusin osa tässä maailmanlaajuisessa sodassa maapallon kaikkia tavallisia kansalaisia vastaan. Monin eri tavoin yritetään kurjistaa elinoloja ja ensin kun on vähennetty ihmisten määrää, pitää kohta alkaa vähentää myös eläinten määrää.

Vierailija
26/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miten tämä estää pentutehtailua, kun eihän sitä rekisteriä pääse näkemään, eli voi myyntitilanteessa valehdella, että pentu on ilmoitettu rekisteriin, vaikka ei olisikaan.

Ja vaikka olisikin ilmoitettu, niin mitä se takaa? Ei mitään muuta kuin että joku on ilmoittanut sen rekisteriin ja siruttanut sen. Mikä pentutehtailijoita estäisi rekisteröimästä koiria, kun ei sinne tarvitse kasvattajaa/myyjää ilmoittaa ja omistajan kuuluu itse ilmoittaa omat tietonsa.

Vierailija
27/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti koiravero seuraa perässä. Joku 700 euroa vuodessa ei varmasti ole kenellekään liikaa jos oikeasti koirasta välittää.

Mitä palveluja minä ja minun koirani saa, kun maksan koiraveron?

Vierailija
28/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti koiravero seuraa perässä. Joku 700 euroa vuodessa ei varmasti ole kenellekään liikaa jos oikeasti koirasta välittää.

Mitä palveluja minä ja minun koirani saa, kun maksan koiraveron?

Saat maksaa rekisteröinnistä  :)

Siinä vaiheessa jos koiravero palaa, minä lakkaan keräämästä koiranpaskoja, koska verorahoilla pitää sitten kunnan palkata joku keräämään niitä minun puolestani.

Vierailija
29/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koira stressaa sitä jo nyt.

Vierailija
30/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Koirallani ei ole mitään salattavaa.

Vierailija
31/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaako sitten haitata, kun joku keksii määrätä koirasi lopetettavaksi?

Vierailija
32/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuolla "ei mitään salattavaa" perusteella kannatat val vonta-ja kontrol liyhteiskuntaa. Ensin verkko kiristyy hieman, lopulta paljon ja sitten kaikki kärsivät, tavalla tai toisella. Googleta vaikkapa Kiinan äly kaupungit

Vierailija
33/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä? Eli mitä tapahtuu jos ei siruta koiraa? Kiinnostaako ketään edes.

Vierailija
34/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ja jos muillekin lemmikeille tulee rekisteröinti, ni mä nakkaan tuon akaatin pataan 😂

Huvit ne on hulluillakin

https://fi.wikipedia.org/wiki/Akaatti

Kivi lemmikki. 😆

Vierailija
35/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua ei haittaa yhtään. Toivoisin vielä pitemmälle vietyä systeemiä sillä tavalla, että viimeinkin saataisiin eläinten reseptilääkkeet e-resepteiksi eikä tarvitsisi pelata niiden aataminaikaisten paperilappujen kanssa. Yhdistäkää vaikka minun koirani rekisteröinti minun sotuuni.

Vierailija
36/52 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ja jos muillekin lemmikeille tulee rekisteröinti, ni mä nakkaan tuon akaatin pataan 😂

Huvit ne on hulluillakin

https://fi.wikipedia.org/wiki/Akaatti

Kivi lemmikki. 😆

Paljon kamalampaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Akaattikotilo

Vierailija
37/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, täältä tulee jo seuraava tauti ja sen varjolla alkaa sitten koirien pakkolopettamiset?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rottien-levittama-bakteeri-tappaa-k…

Vierailija
38/52 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahastusta, olisi laajennettu vain kennelliiton fix-rekisteri johon saa myös sekarotuiset. 

Vierailija
39/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa pelleilyä. Millä tuota valvotaan? Aivan, ei millään. En taatusti maksa. Koirani on sirutettu, se riittää.

Vierailija
40/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin tälle uutiselle. En todellakaan maksa koirani rekisteröinnistä johonkin ruokakauppaan. Tulkaa pidättämään 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä