ET-lehden tilauksen lopetus ei onnistu. Muilla samoja kokemuksia?
Olen tilannut ET-lehteä useita vuosia, olen itse päälle viisikymppinen ja annan lehden sitten aina äidilleni luettavaksi ja hän edelleen siskolleen. Nyt yritin perua tilauksen, kun ajattelin, että jo riittää.
Siinä on puhelinnumero, jonne soittaessa valitaan näppäilemällä tietty numero, jos haluaa tilauksen peruuttaa. Siihen numeroon ei kukaan koskaan vastaa, on sekä miehen että minun toimesta yritetty soittaa numeroon reilun puolenkin tunnin ajan useina päivinä. Kuitenkin siinä puhelun alussa ilmoitetaan, että vastausviive on 4-6 minuuttia.
Sieltä sivuilta ei löydy kohtaa, josta voisi sähköpostitse ottaa yhteyttä tilauspalveluun. Tai itse asiassa, kun monta kertaa olin etsinyt, niin lopulta löysin kohdan, ja sain yhteyden. Se oli aika kätevästi piilotettu sivustolle, eli se ei näkynyt linkkinä.
Vanhat lehteä tilaavat ihmiset eivät sitä löydä, eivätkä välttämättä käytä nettiäkään, eivätkä näin ollen saa peruutettua lehden tilausta. Puhelimella se ei onnistu.
Olen peruuttanut tämän lehden useita kuukausia sitten tämän puhelinpalvelun kautta silloin, kun viimeisin tilausjakso astui voimaan. Mieshenkilö otti peruutuksen vastaan ja lehden tulon piti loppua lokakuun lopussa.
Marraskuun alussa tulee sähköpostiin viesti: Kiitos tilauksestasi! Ja kun viimein sain yhteyden lehden tilauspalveluun tuon linkin kautta, joka oli piilotettuna sivustolle, sanottiin, että ei täällä mitään tilauksen peruutusta näy.
Huomioi, että jos otat jatkuvan tilauksen ET-lehdestä, sen tilauksen lopetus ei tule onnistumaan koskaan.
Kun toimin muistisairaan äitini edunvalvojana ja tuli ajankohtaiseksi perua jotain tilauksia, niin huomasin itsekin, että vaikeaksi on tehty. Päädyin lopulta turvautumaan vanhanaikaisiin keinoihin. Kirjoitin vapaamuotoisen kirjeen, jossa ilmoitin olevani äidin edunvalvoja ja irtisanovani tämän sopimuksen. Liitteeksi maistraatin päätös edunvalvonnasta. Ja ei kun kirje etanapostiin. Ja ihme tapahtui, sopimus irtisanottiin!