Ootteko muutkin huomannut että puhtaissa juuri vaihdetuissa vuodevaatteissa nukkuu paremmin?
Meidän kissakin on huomannut, se heti menee sänkyyn kun huomaa että on vaihdettu.
Kommentit (31)
Jos jää pesu- tai huuhteluaineen hajua, niin sehäiritsee, mutta muuten puhtaisiin lakanoihin on mukava mennä nukkumaan, unen tulo ei kuitenkaan aina ole taattu.
Kloroformi tyynyliinassa antaa hyvin unta. Kantsii kaataa just ennen nukkumaan menoa. Se haihtuu aika nopeasti.
Itselläni eka yö puhtaissa lakanoissa ei oo unen laadun kannalta paras, mutta pari seuraavaa on. Mistä lie johtuu.
Nukun yleensä paremmin mitä kauemmin lakanat on olleet. Juuri vaihdetuissa kaikkein huonoimmin.
Juuri vaihdettuihin raikkaisiin lakanoihin on ihana pujahtaa, mutta ne on kuumemmat nukkua ja niissä hikoilee enemmän. Ei ole myöskään niin pehmeät.
Puhtaissa lakanoissa ja ikkuna raollaan pakkasellakin.
Kissamme on jo mukana kanssamme vaihtamassa lakanat, parasta mitä se tietää 😻
Vierailija kirjoitti:
Jos jää pesu- tai huuhteluaineen hajua, niin sehäiritsee, mutta muuten puhtaisiin lakanoihin on mukava mennä nukkumaan, unen tulo ei kuitenkaan aina ole taattu.
Peseekö joku petivaatteet hajusteellisilla aineilla ja nukkuu siinä löyhkässä tuntitolkulla? Mä en pystyis, mulla on niin herkkä hajuaisti ja nenä ei turru hajuun.
Pesen joka viikonloppu lakanat hajusteettomalla pesuaineella. Tuoksuvat raikkailta.
Ja puhtaat vuodevaatteet, joissa tuoksuu uni ensimmäisen nukutun yön jälkeen.
Olen huomannut. Unen laatu on parempaa ja syvempää, myös nukahtaminen on helpompaa.
Onhan ne vastavaihdetut lakanat ihan kivat mutta ei sen arvoista että joka viikko tai edes joka toinen viikko huvikseen vaihtaisin. Kerran kuukaudessa suunnilleen riittää.
Joo. Mä tykkään kun ensimmäiset yöt lakanat on pesun jäljiltä aavistuksen karheat. On jotenkin ilmavaa nukkua. Inhoan sitä jos vaihtoväli venyy liikaa ja niistä tulee sellaiset ihan pehmeät ja ryhdittömät lirut.
Mikään ei ole niin ihanaa kuin juuri vaihdettuihin puhtaisiin lakanoihin pujahtaminen. <3 Silloin aina nukahtaa parhaiten
nussittuna nukkuisit sinäkin paremmin
Minusta on ihana mennä vuoteeseen, jossa on juuri vaihdetut lakanat.
Varsinkin jo on juuri ennen käynyt itse suihkussa <3
Vaihdan joka perjantai petivaatteet, ihan parhautta kömpiä työviikon jälkeen saunan jälkeen (tosin sauna lämpiää muulloinkin) vasta vaihdettuihin, hieman laventelilta tuoksuviin petivaatteisiin.
Kohta taas saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Kissamme on jo mukana kanssamme vaihtamassa lakanat, parasta mitä se tietää 😻
Ja ruikkasee kivat gusenhajut niihin ahhhh
Kyllä, olen huomannut. Siksi vaihdan ne joka viikko.