Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttava työtoiminta

Vierailija
19.11.2022 |

Ihminen laitetaan päihde- ja mielenterveysongelmaisten keskelle.
Aihepiirit koskevat lähinnä viinan juomista ja navanalus-osastoa.
Seura tekee kaltaisekseen.
Yhteiskunnan uhrista tulee näin olle pikku hiljaa iloton ja toivoton. Vailla toivoa paremmasta huomisesta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että mielenterveysongelmaisilla on ihan omat kuntoutukset, niillä on omat ryhmät, hoituu mt-tston kautta. Ei Te-toimiston kautta.

Vierailija
2/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas sain vakituisen työpaikan kuntouttavan työtoiminnan kautta. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, aloittaja. Sinä olet käynyt lueskelemassa vanhoja, parin päivän takaisia ketjuja. Taidat olla joku moderaattoreista.

Sen aiemman keskustelun mukaan, kuntouttavassa työtoiminnassa ei todellakaan ole tuollaista. Ei todellakaan.

Et sitten itse osaa edes aloituksia keksiä, pitää muiden teksteistä hakea?

Oletko robotti!

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi.

Vierailija
4/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että mielenterveysongelmaisilla on ihan omat kuntoutukset, niillä on omat ryhmät, hoituu mt-tston kautta. Ei Te-toimiston kautta.

Juu, ja siinä aiemmassa keskustelussa oli mainittu vapautuneet vangitkin kuntouttavaan työtoimintaan joutuneiksi. Mutta eikö vapautuneiden vankien asioita hoida joku Kris- tai jonkin sen tyyppinen järjestö. Ei Te-toimisto siinäkään, välttämättä.

Vierailija
5/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se jos mikä on hymiön paikka...

Vierailija
6/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olin kunt työtoiminnassa mt ongelmien aiheuttaman työkyvyttömyyden takia. Mutta siis jos olisin sairaslomalla tai eläkkeellä niin sitten en olisi työtoiminnassa eli epärealistinen tavoite oli kuntouttaa minua työelämään.

Vierailija
7/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, aloittaja. Sinä olet käynyt lueskelemassa vanhoja, parin päivän takaisia ketjuja. Taidat olla joku moderaattoreista.

Sen aiemman keskustelun mukaan, kuntouttavassa työtoiminnassa ei todellakaan ole tuollaista. Ei todellakaan.

Et sitten itse osaa edes aloituksia keksiä, pitää muiden teksteistä hakea?

Oletko robotti!

Olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi.

Ai minunko viestini? Ilmoitat kommentoijan viestin asiattomaksi. No, kuule sittenhän sä poistat koko ketjun.... Haha.

Niin sinun viestin ilmottanut asiattomaksi. Asiaton vastaus vaatii toista ilmoitusta asiattomaksi.

Vierailija
8/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme. Suoranainen ihme. Minkäalan hommia jos saa kysyä?

Vierailija
9/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne ketään "laiteta". Se on vapaaehtoista.

Vierailija
10/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne ketään "laiteta". Se on vapaaehtoista.

Virkailija sanoo, että menet kuntouttavaan tai sitten itket ja menet.

Vierailija
11/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosi sitten viikon kuntouttavassa työtoiminnassa ja ei kiitos. Pelkkiä päihdeongelmaisia ja paniikkikohtauksen kourissa olevia mielenterveyspotilaita. En ole ikinä kärsinyt mielenterveysongelmista, mutta noiden viiden päivän jälkeen mietin itsensi laittamista kiikkuun. Olen mielummin työtön toimeentulotuella kun laitan itseni kärsimään 9e/pvä tuollaisissa rangaistuslaitoksissa.

Vierailija
12/12 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puoli vuotta palkkatuetussa työssä paikassa, jossa oli myös kuntouttavassa työtoiminnassa olevia. Kai siellä monella oli jotain päihteiden kanssa tekemistä, mutta ihan mukavaa sakkia pääasiassa. Osalla oli jotain mielenterveyden ongelmia, mutten olisi tiennyt ellei esimieheni olisi siitä kertonut. Muutamaa siitä sakista näen edelleen ja moikkaillaan kun nähdään.

Yksi ihan tietoisesti tunnusti, ettei oikeat työt kiinnosta, ja toisen kanssa tehtiin paljon yhteistyötä, ja ihmettelen miten niin pätevä kaveri ei ole napattu oikeisiin töihin. Saattoi olla, että häneltä puuttui muodollinen koulutus aloille, jotka häntä kiinnosti, ja vastaavasti koulutus joka hänellä oli, ei kiinnostanut työnä pätkääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme