Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette vaihtaneet talvirenkaita kun lumisateesta varoitettiin?

Vierailija
19.11.2022 |

Hölmöä jonottaa siellä nyt.

https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5510160

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdatin 1.11. Ei ollut jonoa. Ap, mikset hanki hoitoa? Sulla on pää rikki.

Olet huomionkerjääjä, pakkomielteinen, surkimus, luuseri, yksinäinen.

kerroitkin itsestäsi kaiken

Vierailija
22/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nastat on rapisseet jo pari viikkoa, joidenkin harmiksi (ja se minua naurattaa).

Päästään kaikki hengittämään sitä murenevaa pintaa ja vielä maksamaan uusi pinta. Kiva, kun sinua naurattaa, minua oikein ei. Itse ajan kitkoilla.

Sun kitkarenkaat päästelee kumimuruja ilmaan eikä toimi peilijäällä, joten aja kallioon. Voit ajaa myös järveen, jos asut tasamaalla.

Tie kuluu kun sitä käytetään. Myös soratie kuluu ja pölisee ajoneuvojen alla. Renkaat kuluvat kun niitä käytetään. Älä käytä.

Ei Helsingissä tarvitse nastoja, jos osaa ajaa.

Tuolla asenteella ajetaan edellämenijän peräluukkuun ja jalankulkijan päällle.

Sinä olet näitä "ajotaitoisia", joilla ei jarruttaminen käy ikinä mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdatin 1.11. Ei ollut jonoa. Ap, mikset hanki hoitoa? Sulla on pää rikki.

Olet huomionkerjääjä, pakkomielteinen, surkimus, luuseri, yksinäinen.

kerroitkin itsestäsi kaiken

Miesvauva projisoi mynä pystyssä kun ei taaskaan tuotu morsianta kotiovelle.

Vierailija
24/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntien jono rengaskauppaan? Kyllä se talvi edelleen siellä etelässä osaa "yllättää". Edes talvirenkaita ei ole kaikilla valmiina.

Vierailija
25/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Helsingissä tarvitse nastoja, jos osaa ajaa.[/quote]

Ja sitten nämä helsinkiläiset lähtevät kehä kolmosen pohjoispuolelle jouluksi ja talvilomaksi ja toteavat että kitkoilla ei pärjää/ei osata ajaa niillä.

Pysykää sitten siellä Helsingissä, myös viikolla 8 tai vaihtakaa nastat tai opetelkaa ajamaan talvikelissä.

Vierailija
26/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nastat on rapisseet jo pari viikkoa, joidenkin harmiksi (ja se minua naurattaa).

Päästään kaikki hengittämään sitä murenevaa pintaa ja vielä maksamaan uusi pinta. Kiva, kun sinua naurattaa, minua oikein ei. Itse ajan kitkoilla.

Sun kitkarenkaat päästelee kumimuruja ilmaan eikä toimi peilijäällä, joten aja kallioon. Voit ajaa myös järveen, jos asut tasamaalla.

Tie kuluu kun sitä käytetään. Myös soratie kuluu ja pölisee ajoneuvojen alla. Renkaat kuluvat kun niitä käytetään. Älä käytä.

Se on hyvä että näitä nastarengashulluja löytyy, muuten me kitkailijat emme voisi tassutella pehmoisilla, hiljaisilla tassuillamme niin turvallisesti, kuin nykyisin voimme :)

Vierailija
27/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin matkoilla, kun uutisointi alkoi. Luotan, että ei tuo ole vielä lopullinen ja hoidan asian ensi viikolla.

Vierailija
28/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tiistaina vaihdatin. Helppoa kun laps otti mun auton ja nakkas renkaat kyytiin ja vaihtoi renkaat työpaikallaan työpäivän jälkeen. Siellä kun on kaikki vehkeet vaihtoa varten. Ei tarvii jonottaa tai vaihtaa itse, rahansäästöstä puhumattakaan.

Vierailija
29/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkat on alla. Lumesta täällä tietoakaan (Etelä-Karjala) eikä tarvitse kuunnella nastojen ropinaa ja kuluttaa teitä.

Vierailija
30/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Helsingissä tarvitse nastoja, jos osaa ajaa.

Ja sitten nämä helsinkiläiset lähtevät kehä kolmosen pohjoispuolelle jouluksi ja talvilomaksi ja toteavat että kitkoilla ei pärjää/ei osata ajaa niillä.

Pysykää sitten siellä Helsingissä, myös viikolla 8 tai vaihtakaa nastat tai opetelkaa ajamaan talvikelissä.

Juuri pohjoisen lumisilla teillä kitkat on hyvät. Nastat taas nollasta vähän alaspäin ja kun lämpötila sahaa.

Vierailija
31/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nastarengashullut ovat vaihtaneet jo lokakuussa ja kuluttavat teitä ja nostavat pienhiukkasia viikkotolkulla ennen kuin talvesta on tietoakaan!

Vierailija
32/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen Helsingissä luisti välillä risteyksissä nastoillakin, kun kaikki risteykset oli kiillotettu valkealle peilijäälle kitkoilla (ja kesärenkailla).

Vierailija
33/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen Helsingissä luisti välillä risteyksissä nastoillakin, kun kaikki risteykset oli kiillotettu valkealle peilijäälle kitkoilla (ja kesärenkailla).

Tienhoito on retuperällä useissa kaupungeissa. Se ei ole autoilijoiden vika, ääliö.

Vierailija
34/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksenasettelu ohjaa miksen mennyt itse vaihtamaan pihalle talvirenkaita autooni. Renkaani ovat ulkovarastossa eikä rengashotellissa, eli sen puolesta se olisi mahdollista, toisin kuin todella monelle. Miksi en niin tehnyt?

Taloni parkkipaikalla ei mahdu vaihtamaan renkaita, ellei aja autoa ajotielle muiden tukkeeksi. En ole ostanut isoa kunnollista tunkkia. En usko että saisin vaihdettua renkaat turvallisesti - onnettomuuksia sattuu maallikoillekin, ja niiden lisäksi tänä syksynä on myös nähty kuinka rallikuskin vaihtaessa rengasta auto romahtaa pois tunkilta. En myöskään luottaisi siihen, että itse heikkovoimaisena asentamani renkaat olisivat varmasti kunnolla kiinni. Jos siis edes saisin ylipäätään kesärenkaat pois, katsottuani kuinka oma isänikin on joutunut potkimaan voimalla rengasrautaa saadakseen koneella kiinnitetyt pultit auki.

No niin, saa haukkua kuinka avuton kaupunkilainen sitä onkaan.

Vierailija
35/35 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymyksenasettelu ohjaa miksen mennyt itse vaihtamaan pihalle talvirenkaita autooni. Renkaani ovat ulkovarastossa eikä rengashotellissa, eli sen puolesta se olisi mahdollista, toisin kuin todella monelle. Miksi en niin tehnyt?

Taloni parkkipaikalla ei mahdu vaihtamaan renkaita, ellei aja autoa ajotielle muiden tukkeeksi. En ole ostanut isoa kunnollista tunkkia. En usko että saisin vaihdettua renkaat turvallisesti - onnettomuuksia sattuu maallikoillekin, ja niiden lisäksi tänä syksynä on myös nähty kuinka rallikuskin vaihtaessa rengasta auto romahtaa pois tunkilta. En myöskään luottaisi siihen, että itse heikkovoimaisena asentamani renkaat olisivat varmasti kunnolla kiinni. Jos siis edes saisin ylipäätään kesärenkaat pois, katsottuani kuinka oma isänikin on joutunut potkimaan voimalla rengasrautaa saadakseen koneella kiinnitetyt pultit auki.

No niin, saa haukkua kuinka avuton kaupunkilainen sitä onkaan.

En hauku yhtään. Jokainen toimii elämäntilanteen mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi