Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ihmiset anna toisten kuunnella äänikirjaa rauhassa busseissa ja pysäkeillä vaan tulevat keskeyttämään ja kertomaan ihan jonninjoutaviaan?

Vierailija
19.11.2022 |

Joudun etsimään kännykän laukusta, repimään kuulokkeet korvistani ja keskeyttämään mielenkiintoisen esim. dekkarin kuuntelun vain sen vuoksi että kanssamatkustaja tulee ihmettelemään ihan jotain mitäänsanomatonta asiaa, sitten taas kuulokkeet korville, kännykästä kirja päälle ja takaisinkelauksella etsimään paljonko meni ohi ja huomaan olevani todella ärsyyntynyt tästä em. keskeytyksestä. Tätä tekevät ihan tuntemattomat ihmiset mutta myös esim. naapurini tai työkaverini. Voi että riepoo kulkea samoilla bussivuoroilla heidän kanssaan. Se äänikirja voittaisi keskustelun heidän kanssaan 100-0 ja pahimmassa tapauksessa sitten istumme vierekkäin pitkän matkaa jopa ihan hiljaa kun heidän täytyy ängetä viereen vaikka näkevät että teen jotain muuta kuin vain oleskelen. Enkä kehtaa enää laittaa niitä luureja takaisin ja kirjaa pyörimään. Miten estäisin tällaisen? Jopa maksan kuukausimaksua tuosta äänikirjapalvelusta enkä pääse nauttimaan siitä niin usein kuin haluaisin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tunne tuota kyselijää, niin jätä vain huomiotta. Kyllä hän menee kysymään joltain toiselta.

Noissa tapaukissa jossa on naapuri tai työkaveri, pysäyttäisin kyllä laitteen siksi aikaa että sanoisin hei. Sitten sanoisin "Minulla on tässä todella hyvä kirja kesken ja se on jännässä paikassa" ja laittaisin kylmästi kuulokkeet takaisin korville ja jatkaisin kuuntelua. Jos en kerran halua heidän kanssaan sen enempää olla tekemisissä, niin ihan sama vaikka pitäisivät minua epäkohteliaana.

Vierailija
2/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et tunne tuota kyselijää, niin jätä vain huomiotta. Kyllä hän menee kysymään joltain toiselta.

Noissa tapaukissa jossa on naapuri tai työkaveri, pysäyttäisin kyllä laitteen siksi aikaa että sanoisin hei. Sitten sanoisin "Minulla on tässä todella hyvä kirja kesken ja se on jännässä paikassa" ja laittaisin kylmästi kuulokkeet takaisin korville ja jatkaisin kuuntelua. Jos en kerran halua heidän kanssaan sen enempää olla tekemisissä, niin ihan sama vaikka pitäisivät minua epäkohteliaana.

No se juurikin että minä olen epäkohtelias mutta he ei...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikirjan kuuntelijat vaikuttavat itsekkäiltä. En ymmärrä heitä. Miksi he haluavat eristäytyä? En koskaan sano mitään kenellekään jolla on kuulokkeet päässä. Jos kuljettaja kuuluttaa että bussi ajaa poikkeusreittiä ja muut matkustajat jäävät pysäkillä pois paitsi kuuloketyyppi päätyy paikkaan mihin ei halunnut mennä olen vahingoniloinen.

Vierailija
4/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä olevinaan joku isompikin ongelma? Ettei saa olla rauhassa, oli kuulokkeet korvilla tai ei?

Vierailija
5/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänikirjan kuuntelijat vaikuttavat itsekkäiltä. En ymmärrä heitä. Miksi he haluavat eristäytyä? En koskaan sano mitään kenellekään jolla on kuulokkeet päässä. Jos kuljettaja kuuluttaa että bussi ajaa poikkeusreittiä ja muut matkustajat jäävät pysäkillä pois paitsi kuuloketyyppi päätyy paikkaan mihin ei halunnut mennä olen vahingoniloinen.

Voi Jeesus

Vierailija
6/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä olevinaan joku isompikin ongelma? Ettei saa olla rauhassa, oli kuulokkeet korvilla tai ei?

No näinpä. Asuukohan ap Suomessa? Ainoa vähän korkeamman riskin paikka on kaukojuna. Niissä jos vieressä on keski-ikäinen tai vanhempi nainen, niin saattaa joutua juttelemaan. Silloinkin vain jos on ilman kuulokkeita.

Vierailija
7/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kulkee samalla bussilla kanssani aamuisin ja työkaveri iltapäivisin takaisin kotiin päin. Eli on ongelma. Heidän mielestään on ok änkeä viereeni istuskelemaan, sanoa sana silloin, toinen tällöin ja muuten istutaan hiljaa. Kuin että tervehtisivät ja jättäisivät minut rauhaan niin saisin upota äänikirjaani jonka kuuntelusta maksan 16,99/kk ja jonka palvelun olen ostanut nimenomaan työmatkojen viihdykkeekseni. Ei kai kukaan mene häiritsemään ihmistä joka lukee kirjaakaan? Tai katsoo kännykästä jotain suoratoistopalvelua?

Vierailija
8/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kuuntelet äänikirjaa ja ei saa häiritä. Älä ota kuulokkeita pois korvista.

Vierailija
9/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilla mennään tavallisesti nopeasti paikasta toiseen, joten tuskin siinä ajassa ehtii tehdä mitään mielekästä ellei sitten ole kyse jostain pidemmästä kaukolinjasta eri kaupungien välillä. Ei minulla ole muutenkaan tarvetta räplätä kännykkää joka välissä tai kulkea kuulokkeet korvilla. Vaikka viihdyn kotona hyvin omissa oloissa, niin muuten ulkona liikkuessa olen varsin vilkas ja ulospäinsuuntautunut ja vaihdan mielelläni muutaman sanan täysin tuntemattomienkin ihmisten kanssa ilman sen kummempia taka-ajatuksia.

Vierailija
10/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on outoa. Ei ole pakko jutella toisen kanssa. Eri asia jos on joku hätä. Voi sanoa napakasti että et halua jutella, vaan keskittyä omaan tekemiseesi. Luultavasti osa ahdistuu yksin bussissa tai junassa koska matka on pitkä, orpo olo, ja kaipaa juttelijaa. Henkilöä johon tukeutua. Ellei ole ammattikälkättäjä.

Vierailija
11/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussilla mennään tavallisesti nopeasti paikasta toiseen, joten tuskin siinä ajassa ehtii tehdä mitään mielekästä ellei sitten ole kyse jostain pidemmästä kaukolinjasta eri kaupungien välillä. Ei minulla ole muutenkaan tarvetta räplätä kännykkää joka välissä tai kulkea kuulokkeet korvilla. Vaikka viihdyn kotona hyvin omissa oloissa, niin muuten ulkona liikkuessa olen varsin vilkas ja ulospäinsuuntautunut ja vaihdan mielelläni muutaman sanan täysin tuntemattomienkin ihmisten kanssa ilman sen kummempia taka-ajatuksia.

Mun työmatka on tunnin yhteen suuntaan. Ihan tosi olet sitä mieltä että mun pitäisi istua siellä, olla muiden käytettävissä jutusteluun enkä voi käyttää ko. KAHTA TUNTIA päivässä omien mielenkiinnon kohteiden mukaan?

Vierailija
12/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri kulkee samalla bussilla kanssani aamuisin ja työkaveri iltapäivisin takaisin kotiin päin. Eli on ongelma. Heidän mielestään on ok änkeä viereeni istuskelemaan, sanoa sana silloin, toinen tällöin ja muuten istutaan hiljaa. Kuin että tervehtisivät ja jättäisivät minut rauhaan niin saisin upota äänikirjaani jonka kuuntelusta maksan 16,99/kk ja jonka palvelun olen ostanut nimenomaan työmatkojen viihdykkeekseni. Ei kai kukaan mene häiritsemään ihmistä joka lukee kirjaakaan? Tai katsoo kännykästä jotain suoratoistopalvelua?

Jospa käyt lainaamassa sen saman teoksen paperisen version paikallisesta kirjastosta täysin ilmaiseksi 1 kuukauden ajaksi. Onhan sinulla olemassa kirjastokortti?

Vierailija
13/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan on ongelmia täynnä ap:n elämä, jos ei pysty viestimään tällaista asiaa vieruskaverille, että haluaa kuunnella rauhassa. Sen voi sanoa ihan ystävällisesti tyyliin näin aamulla en jaksa jutella vaan kuuntelen mieluummin äänikirjaa.

Monet ei edes huomaa korvassa olevaa pientä valkoista kuuloketta tai vanhempi sukupolvi luulee, että se on kuulolaite, siksi ehkä keskeytykset. :)

Asian voi sanoa ystävällisestikin, my friend! :) Tuskinpa vieruskaveri pitää sinua niin kiinnostavana seurana, että haluaisi välttämättä keskustella jos ilmaiset, ettet halua.

Vierailija
14/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän maskia busseissa, saa olla rauhassa. Kukaan ei uskalla tulla viereen.

Vierailija
15/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa käyt lainaamassa sen saman teoksen paperisen version paikallisesta kirjastosta täysin ilmaiseksi 1 kuukauden ajaksi. Onhan sinulla olemassa kirjastokortti?

Voi jumaliste mitä toisten ihmisten elämään puuttumista....

Vierailija
16/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.Onhan se kamalaa että joku uskaltaa puhua toiselle tuntemattomalle! Kamalaa!

Vierailija
17/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan on ongelmia täynnä ap:n elämä, jos ei pysty viestimään tällaista asiaa vieruskaverille, että haluaa kuunnella rauhassa. Sen voi sanoa ihan ystävällisesti tyyliin näin aamulla en jaksa jutella vaan kuuntelen mieluummin äänikirjaa.

Monet ei edes huomaa korvassa olevaa pientä valkoista kuuloketta tai vanhempi sukupolvi luulee, että se on kuulolaite, siksi ehkä keskeytykset. :)

Asian voi sanoa ystävällisestikin, my friend! :) Tuskinpa vieruskaveri pitää sinua niin kiinnostavana seurana, että haluaisi välttämättä keskustella jos ilmaiset, ettet halua.

Ihan siis se periaate miks mä joudun olemaan epäkohtelias ja sanomaan mutta niiden muiden ei tarvitse huomioida muita lainkaan.

Vierailija
18/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän maskia busseissa, saa olla rauhassa. Kukaan ei uskalla tulla viereen.

Mikä teitä vaivaa.Pelkäättekö ihmisiä?

Vierailija
19/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinulta on pois, jos jollain tuntemattomalla on kuulokkeet korvilla? Törmään kaltaisiisi ihmisiin joskus koiraa ulkoiluttaessa. Minulla on isot kuulokkeet päässä, ja jotkut ihan aikuiset ihmiset tulevat kulkureitilleni huitomaan ja tanssimaan kiinnittääkseen huomioni. Sitten kun pysähdyn, otan kuulokkeet pois ja kysyn, että mitä asiaa, niin se on jotain tasoa "hei mulla oli tollanen samanlainen koira 25 vuotta sitten!!" En tee tuollaisella tiedolla mitään, joten saisinko vain kulkea rauhassa?

Vierailija
20/22 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä niin vain lainata. Minulla on nyt kolme mielenkiintoista kirjaa ollut jonotuslistalla kirjastossa kohta puoli vuotta. Kun olen päättänyt, etten enää yhtään uutta kirjaa osta kotiin. Niin nopeampi saada kirja kuunneltavaksi äänikirjana, kuin jonottaa sitä kirjastossa.