Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksitön parisuhde

Vierailija
18.11.2022 |

Ollaan alle 40v pariskunta, kolme pientä lasta.
Seksiä ei ole ollut nyt kahteen vuoteen kertaakaan, ja tästä on tullut melkoinen kompastuskivi.
Minua ei kiinnosta, lähinnä kuvottaa. Silloin kun vielä harvoin pystyin, stressasin asiaa etukäteen ja toivoin sen suorituksen äkkiä loppuvan. Parisuhteen alussa siksi oli jatkuvasti, minunkin tahdosta.
Mitä ihmettä tässä pitäis tehdä?

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisosi siis ilmeisesti haluaa, muutenhan tuo ei olisi ongelma. 

Olisko käsihoito silloin tällöin mahdollista?

Vierailija
2/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä aina ihmettelen näissä haluttomuusjutuissa, eli eikö se olisi niin helppoa antaa sille haluavalle vaikka suikkari tai käsihoito? Tai antaa miehen panna vaikka vaimonsa polvitaipeeseen tai kainaloon, jos mamma ei päästä sisälle... Siinä menisi ehkä viitisen minuuttia ja mies hymyilisi sen jälkeen pitkään. Ei ole liikaa vaadittu.

Terv. kolmen lapsen äiti, joka haluaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin mars. Hormonaalinen ehkäisy pois ja vaikka korsu tilalle, sinun tai miehesi sterilointi.

Outo parisuhde.

N47

Samaa sanoisin, mutta eihän se tietenkään joillekin mammoille käy ollenkaan. He haluavat pihdata ja olla olevinaan miestään ylempänä. Pidetään on käyttöä varten ja jos homma ei huvita, niin sitten jotain on vialla.

Vierailija
4/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toi päättyi avioeroon. Multa meni halut, mies sinnitteli muutaman vuoden ja sitten jätti. En tiedä mitä olisin voinut tehdä, kun en vaan halunut seksiä. Meillä myös alkuvuodet ihan villejä, aina ja joka paikassa, kunnes lässähti. En itsekään tarkalleen tiedä syytä. Harmittaa tosi paljon, menetin rakkaani, elämänkumppanini ja parhaan ystäväni.

Vierailija
5/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen tilanne, aina puhutaan välillä että pitäis, mutta sitten ei ikäänkuin saada aikaiseksi. Olemme noin 30v. lapsettomia. Parisuhde on molempien mielestä hyvä, mutta jotenkin tämä vain jäänyt. En myöskään tiedä oikein, mitä tehdä.

Vierailija
6/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin mars. Hormonaalinen ehkäisy pois ja vaikka korsu tilalle, sinun tai miehesi sterilointi.

Outo parisuhde.

N47

Todella outo parisuhde? Sama mieltä lääkärille puhumaan asioista.Mitä autta tänne asia puhua?

Vierailija
7/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen? En oikein saanut aloituksesta selvää?

Vierailija
8/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minä aina ihmettelen näissä haluttomuusjutuissa, eli eikö se olisi niin helppoa antaa sille haluavalle vaikka suikkari tai käsihoito? Tai antaa miehen panna vaikka vaimonsa polvitaipeeseen tai kainaloon, jos mamma ei päästä sisälle... Siinä menisi ehkä viitisen minuuttia ja mies hymyilisi sen jälkeen pitkään. Ei ole liikaa vaadittu.

No mitäs pitäis tuolle pihtaavalle miehelle sanoa?

Ohis

Vierailija
9/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanlainen tilanne, aina puhutaan välillä että pitäis, mutta sitten ei ikäänkuin saada aikaiseksi. Olemme noin 30v. lapsettomia. Parisuhde on molempien mielestä hyvä, mutta jotenkin tämä vain jäänyt. En myöskään tiedä oikein, mitä tehdä.

Jos molemmat on haluttomia, se ei silloin ole ongelma. Ei teidän kellekään ulkopuoliselle tarvi seksistänne raportoida ja exceliä täyttää.

Vierailija
10/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäs pitäis tuolle pihtaavalle miehelle sanoa?

Ohis

"Kultaseni, tässä on liukkari, tuossa on klitoris, aloita hellästi, sanon sitten kun nopeutat."

Vierailija
11/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo parisuhde.

N47

Todella outo parisuhde? Sama mieltä lääkärille puhumaan asioista.Mitä autta tänne asia puhua?

On outo parisuhde, jos asioista ei voi puhua tai mamma hakea apua.

Vierailija
12/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa lusikat jakoon ja molempien lähteä nauttimaan elämästään.

Taas yksi tämmöinen ketju.

Vierailija
13/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kolmen lapsen äiti vaan mies. 

Itse aiheeseen. Seksiä ei voi verrata kotitöihin tai muihin puuduttaviin työtehtäviin. Kun nainen on oikeasti haluton se ei tarkoita sitä että seksi olisi tylsää vaan siinä tosiaan tulee tosi voimakas hylkimisreaktio. Käsihoito voisi ehkä oksennusreflexiä pidätellen onnistua mutta en usko pystyväni mitenkään lähestymään miehen alapäätä haluttomana. Sisäinen tunne on vähän samanlainen kuin kakkaa pyrkisi nuolemaan. Puistattaa ajatus. 

Minulla ei nyt ole ongelmaa haluttomuuden kanssa mutta sinkkuna koin voimakkaan vastenmielisenä ajatuksen seksistä kenenkään kanssa. En osaa varmasti sanoa miten sen pystyisi korjaamaan kun se voi varmaan johtua aika monesta asiasta. Hormonit kannattaa tsekata ensimmäisenä! Varsinkin jos käyttää hormonaalista ehkäisyä (kavereideni kanssa olemme nauraneet, että ehkäisy on ainakin tehokasta kun se vie kaikki halut). Itse olen saanut rutkasti apua John Gray;n kirjasta Miehet on Marsista, Naiset Venuksesta. 

Vierailija
14/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla seksiin liittyen jotain traumoja esim. painostusta aiemmissa parisuhteissa?Liittyykö siihen jotain häpeää, kun vartalo on muuttunut lasten saannin ja iän myötä? Koetko, että olisit puolisosi silmissä jotenkin ei haluttava tai päin vastoin?

Mä painiskelen samojen asioiden äärellä ja jotenkin vaan on sellainen seksuaalinen halu lopahtanut. Ehkä häpeän omaa ulkomuotoani, kun en ole enää niin nuori ja kaunis. Puolisoni ei ikinä ole ollut mikään seksiin painostava, ihan suhteen alkuajoista asti. Rakkautta on ja läheisyyttä, mutta sellaista perustavanlaatuista intohimoa ei ole aikoihin ollut, ja se on pitkissä parisuhteissa ja avio- ja avoliitoissa ihan ymmärrettävää.

Toki, jos osapuolten intressit seksin suhteen eroaa paljon toisistaan, niin se voi aiheuttaa ongelmia. Ehkä avoin keskustelu omista ja toisen tarpeista voi olla paikallaan. Ja just ehkä, että voiko seksi olla muuta kuin yhdyntää, jos se itse yhdyntä tai alastomuus ahdistaa.

Toi on kuitenkin ihan normaalia, eli en sinänsä olisi huolissan, jos puoliso ei painosta. Mutta sehän naisensa tietysti huolettaa, että täyttääkö toisen toiveet. Jos on hyvä ja luotettava parisuhde, niin varmaan ihan hyvä vaan puhua asiasta ja sitä kautta tunnistaa toisen tarpeet/estot.

Parisuhdeterapia voi ehkä jotain auttaa.

Vierailija
15/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei halua niin ei halua seksiä missään muodossa.

Vierailija
16/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo parisuhde.

N47

Ja miten se lääkäri saa siihen suhteeseen eloa tai jomman kumman haluaamaan seksiä?

Vierailija
17/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloitusviestin totuttuun tapaansa kirjoittanut Kake?

Vierailija
18/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä ymmärtää, että kyse on henkilökohtaisesta ja intiimistä jutusta. Eivät kaikki pysty ajattelemaan asiasta kuin lattian pesusta, että tällä kerralla oikaisen näin ja seuraavalla kerralla jollain toisella tavalla.

Halujen herääminen vaatii ensinnäkin univelat selättämistä, hormonitasapainon kunnossaloloa, tunnetta siitä että toinen kunnioittaa eikä pidä jonain tyydytysautomaattina ja useat kaipaavat aktilta henkistä yhteyttä eikä sitä, että hoidetaan hommat alta eikä ikinä puhuta kauniisti toiselle. Toki toinen ryhmä on se, jossa puhtaan toiselle kauniisti vain jos on vailla jotain toiselta. Ei ihme jos muuttuu varautuneeksi toisen suhteen.

Vierailija
19/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäännytte saman verran kuin afrikkalaiset kuitenkin.

Vierailija
20/153 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut seksiä 5 vuoteen, mies loukkasi minua tosi pahasti ja meillä oli huonot, kylmät välit. Erosimme 😓

Kokeilkaa te pariterapiaa jos ei muuta ongelmaa ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme