Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään olevani sairas, näen varjoja ja painajaisia, en kuitenkaan halua pakkohoitoon

Vierailija
18.11.2022 |

Käyn normaalisti töissä. Iltaisin yksin kotona näen olemattomia varjoja. Esim. Ikkunat ja ovet kiinni. Näen silti esimerkiksi huonekasvini kahtena niin että niiden varjot liikkuvat seinää pitkin.

En uskalla lääkäriin, jos hän toteaa minut hulluksi ja joudun pakkohoitoon.

Olen 29v nainen, perusterve (vai olenko??) Mikä on riski, että minut pakotettaisiin hoitoon?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näin asiat kahtena kun satutin pään tapaturmaisesti.

Vierailija
22/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy myös välillä varjoja silmänurkasta, välillä säikähdän kun yhtäkkiä yksi lentääkin ohi. Luulen olevan jotain silmäoireita, mutta en uskalla mennä lääkäriin.

Lasiaisen irtauma ja pahimmassa tapauksessa repeytynyt verkkokalvo voi aiheuttaa varjoja ja liikkuvia roskia näkökentässä. Silmälääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista katsoa vitamiinit, rauta, magnesium ja muut. Katso ravinnon laatu.

Vierailija
24/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mihinkään pakkohoitoon joudu jos et ole vaaraksi itsellesi ja/tai muille. Osastolle ei muutenkaan pääse helposti. Ja kuten tuolla toinenkin henkilö kirjoitti, niin se on onni ja helpotus päästä osastolle ja saada apua.

Todennäköisesti jos menet lääkäriin, niin tutkitaan johtuvatko fyysisistä jutuista vai mistä ja sinulle kokeillaan jotain lääkitystä avohoidossa jos todetaan, että johdu mistään fyysisestä vaivasta.

Suosittelisin ihan rohkeasti menemään lääkäriin, varsinkin jos asia sinua haittaa.

Vierailija
25/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu EI suljetulle. Jouduin sinne 17-vuotiaana kun perhetukikeskukset olivat täynnä ja minulle keksittiin "psykoosi" että saatiin paikka jostakin. Se oli yhtä h l vettiä. Jos olisin syönyt lääkkeeni loppuun saakka, olisin lihonut varmaan 15kg, silloin selvisin viiden kilon painonnousulla. Tein jatkuvasti huoneessani kuntoliikkeitä ja mm. hypin narua. Sitten kun sain puolen tunnin vapaakävelyt, juoksin niin että hiki virtasi ja taju meinasi lähteä, Oksensin pusikkoihin.

Nyt, aikuisena en ikinä menisi moiseen "hoitoon" Turruttavat ihmisen zombieksi ja syöttävät lääkkeitä. Anoreksia-potilaiden kohdalla suorastaan pakkosyöttivät ruokaa. Ja kyllä, ihan tällä vuosituhannella. Heitä olen muutamia tavannut myöhemmin ja hyvin kuului menevän. Hoikkia/laihoja edelleen. Sanoivat, että alkoivat laihduttaa sillä sekunnilla kun pääsivät tuosta kidutuskammiosta pois.

Onneksi täysikäisiä ei voi riepotella sinne-tänne jos ei joku aamu huvita syödä ohjaajan käskemää mössöä tms.

Sinulla on kirjoituksestasi päätellen vakava syömishäiriö, ja tarvitset siihen apua. Anoreksiaan sairautena liittyy hyvin usein hoitovastaisuus. Se, mitä mielesi uskottelee sinulle, ei ole totuus asioista. Ymmärrän kyllä, että kokemus pakkohoitoon joutumisesta on ollut ahdistava.

Vierailija
26/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin oli samanlaisia oireita kun lasiainen oli irronnut silmästä.  Silmät kannattaa tutkia.

Vierailija
27/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhaseen vajaatoiminta aiheutti mulla vastaavaa. Näin huoneessa hahmojen vilahtavan ym. Myös pelkotiloja oli paljon. Nämä loppuivat, kun sain Kilpirauhaslääkityksen.

Olen ollut vuosia kilpirauhaslääkityksellä ja nyt kun arvot olivat alakanttiin, annosta nostettiin. Minulla on aina ollut "vilkas mielikuvitus" eli olen nähnyt vaikka mitä missä vaikkei ole oikeasti ollut olemassa siis harha-aistimus. Tai sitten jostakin on muodostunut esim. mies vaikka kyseessä on ollut pensas jne.

Mutta tuon noston seurauksena tuntuu että meno alkaa mennä sekavammaksi. Eilen pimeällä pitkällä työmatkalla kuvittelin koko ajan saman kohdan mikä on kotikaupungissani. Sitten motaria ajaessani näin vasemalla uuden kaupungin mitä en ole koskaan nähnyt.

Olen viime aikoina ollut liikaa, no myönnetän Tinderissä, ihan liikaa haaveillut että löytäisi jonkun sopivan miehen, mutta tuntuu ihan mahdottomalta. Varmaan Somen käyttöä pitäisi vähentää ja rauhoittua.

Vierailija
28/28 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä mihinkään pakkohoitoon joudu jos et ole vaaraksi itsellesi ja/tai muille. Osastolle ei muutenkaan pääse helposti. Ja kuten tuolla toinenkin henkilö kirjoitti, niin se on onni ja helpotus päästä osastolle ja saada apua.

Todennäköisesti jos menet lääkäriin, niin tutkitaan johtuvatko fyysisistä jutuista vai mistä ja sinulle kokeillaan jotain lääkitystä avohoidossa jos todetaan, että johdu mistään fyysisestä vaivasta.

Suosittelisin ihan rohkeasti menemään lääkäriin, varsinkin jos asia sinua haittaa.

Äkkiäkös ne keksii että ap on vaarallinen itselleen, jos on patoutunutta vihaa joka on purettava jossakin muualla kuin kotona. Hoitamaton psykoosipotilas on helppo kohde. Potilaat ovat työn suola. Pakkohan sieltä töistä on palkan lisäksi saada jotain muutakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi