Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedoista ja veloista, apua?

Vierailija
18.11.2022 |

Nuoruuden hölmöilyt toivat valitettavasti litanjan merkintöjä rekisteriin, ja olen niitä tässä vuosikaudet maksanut pois aina kun kyennyt. En nyt oikein saa selkoa ulosoton sivuilla olevista jutuista. Avoimien asioiden saldo on 0e, passiiviperintäosiossa on muutama juttu joissa kuitenkin lukee päättynyt (syksyllä), joskaan nämä eivät ole sitten siellä päättyneiden asioiden puolella? Haluaisin luottotietoni pikkuhiljaa takaisin, ja mietin, pomppaako mulle taas jostain jotain ikivanhoja perittäviä kun alkaa näyttää maksutilanne jo ihan hyvältä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan noissa passiiviperittävissä ei ole mitään maksuvaihtoehtoa, ja päättymisen syynä lukee varattomuuseste 🤔

Vierailija
2/6 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi pompata. Ota yhteys isompiin perintälaitoksiin kuten Intruun jne ja kysy sieltä onko sinulla niissä velkoja. Jos saat nuo passiiviperinnässä olevat maksut hoidettua niin sitten luottotiedot palaavat. Muuten ajan kanssa nousevat uudelleen ulosottoon. Voi olla myös pienempiä perintäyhtiöitä kuten Ok Perintä jne jossa sinulla on velkoja passiiviperinnässä. Eli pitäisi käydä nuo perintäyhtiöt lävitse ja tiedustella niistä mahdolliset perittävät asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ulosottovirkailijasi osaa parhaiten vastata kysymykseen ulosoton tilanteesta, voitko laittaa hänelle sähköpostia? Ainakin itselläni oli aikoinaan hyvä suhde oman virkailijani kanssa Helsingissä.

En tiedä tarkoitatko tätä, mutta velkojathan voivat uusia velkansa vaikka kuinka monta kertaa laittamatta sitä ulosottoon. Sitten, kun he huomaavat, että velallisella on maksukykyä, he alkavat hakea niillekin oikeudenpäätöstä eli laittavat ulosottoon. Minulla oli mennyt varmaan pari vuotta siitä, että ulosotto oli maksettu, kun tuli vielä yksi perintäkirje. Yritin tottakai kiistää sen ihan jo senkin takia, että minusta sitä velkaa ei ollut uusittu vuosittain, mutta turhaan tappelin. Onneksi se oli vain muutama satanen niin, että pystyin maksamaan sen pois eikä se mennyt ulosottoon. Mutta pitkän aikaa pelotti, että mitähän sieltä vielä ilmestyy.

Virkailijasi ei tietenkään voi tietää, mitä perintäyhtiöiltä on tulossa, niihin kannattaa laittaa itse postia. Tosin niiden nimet vaihtuvat ja velkoja myydään uusille yhtiöille (kuten em. oma velkani oli myyty ja perintäyhtiö oli joku mistä en ollut koskaan kuullutkaan), joten ihan helppoa ei ole selvittää tilannetta, mutta kannattaa yrittää.

Vierailija
4/6 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusaputoimiston velkaneuvoja voisi tulkita sinulle niitä tietoja, jos onnistut saamaan yhteyttä. Voi olla helpompi tavoittaa ulosottohenkilö.

Vierailija
5/6 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedoista on oikeus saada kerran vuodessa ainakin omat tämän hetkiset merkinnät ja niiden poistumispäivä ihan paperisena. Olen kerran pyytänyt.

Vierailija
6/6 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin tottakai kiistää sen ihan jo senkin takia, että minusta sitä velkaa ei ollut uusittu vuosittain, mutta turhaan tappelin.

Ei niitä tarvi joka vuosi uusiakaan, riittää kun uusitaan kolmen vuoden välein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan