En jaksa enää muutamia vaikeita ihmisiä, mitä tehdä?
Miten jaksaa, kun kohtaa vaikeita ihmisiä? Eivät kaikki ole sellaisia tietenkään, mutta työpaikalla on pari ja lisäksi veli. Mitä paremmin onnistun töissä jossain projektissa, niin sitä enemmän tulee näiltä peiteltyä tai ihan avointa ilkeilyä. Ja myös sellaista, että eivät esim vastaa viesteihini ollenkaan, tai ovat levittäneet minusta jotain keksittyä juorua selän takana. Työpaikalla nämä pari henkilöä puhuvat minusta pahaa, jos en tee heidän mielestään tarpeeksi, ja sanovat, että olen laiska. Sitten kun olen tehnyt paljon, panostanut ja saanut oikeasti hyvää jälkeä aikaan, niin he veetuilevat suoraan kaikkien kuullen ja yrittävät keksiä työstäni vikoja, joita ei ole onneksi vielä löytynyt. Joko ajan pitää olla varpaillaan ja varoa, etten tee virhettä ja jää jostain mokasta kiinni, mihin he pääsisivät tarttumaan.
Veljen kanssa meidän pitäisi hoitaa iäkkään äitimme asioita aika paljon, mutta se on jäänyt minulle. Myös veli jättää nykyään kokonaan vastaamatta viesteihini. Muuten ajattelisin, että kyse on ihan vaan kiinnostuksen puutteesta ja ettei hän koe itselleen kuuluvaksi asiaksi auttaa äitiä, mutta se ylimielinen tapa, jolla hän suhtautuu, kun yritän neuvotella ja viestiä äidin asioista, on kummallinen. On tullut sellainen epämääräinen vaikutelma, että hän olisi salaa vihainen tai kantaisi kaunaa siitä, että hoidan niitä äidin asioita, mutta toisaalta ei ole itse kuitenkaan halukas tekemään itse mitään.
Alan olla todella turhautunut. Miten hemmetissä jaksaa tällaista? Tekisi mieli vaan häipätä jonnekin ja jättää kaikki taakseen. Kuitenkin työn suhteen se olisi luovuttamista, mitä katuisin myöhemmin ja äidin suhteen se olisi tietenkin vastuutonta. En osaa löytää oikeaa suhtautumistapaa näihin ihmisiin. Miten tällaisissa tilanteissa pitäisi toimia? Entä miten pitäisi suhtautua siihen, jos ihmiset eivät vastaa viesteihin? Olen niissä siis ystävällinen, en töykeä tms.
Kommentit (4)
Ehkä se auttaa ja rauhoittaa, että tiedostat,ettei näiden ihmisten käytös ole sinun aiheuttamaa.
Viime kädessä esimiehen tulisi puuttua tuollaiseen käytökseen työpaikalla. Yritä hyväksyä veljesi sellaisena kun hän on ja keskittyä vain asiaan.
Kiltteys ei lopulta auta tälläisten ihmisten kanssa mitään ja miellyttämisellä et pääse mihinkään, pyrit kaikkesi välttelemään ja kohtelet heitä kun ilmaa, etsit porukan missä tuette toisianne, oli se sitten vaikka paikan siivooja. Sen jälkeen hymyilet ja näytät mielessäsi keskisormea. Kaikkiin seuraaviin viesteihin laitat esimiehet mukaan, jos eivät kerrasta vastaa. Näitä on nähty ja tosiaan millään mitä teet ei ole merkitystä, et niin pysty matelemaan että he olisivat sinuun tyytyväisiä, jos näytä että sua ei kohdella miten sattuu, niin ei ne kauaa jaksa. Veljeen en ota kantaa.
Onpa tilanne. En tiedä koetko itsesi ahdistuneeksi mutta kun et pääse pois tuosta tilanteesta niin pidä itsestäsi hyvää huolta. Joogaa, meditoi, jos ne on tuntuu omilta jutuilta. Ja tee joka päivä jotain joka tuottaa iloa.
Keskity muina aikoina täysin itseäsi kiinnostaviin asioihin, koeta olla miettimättä liikaa ikäviä asioita. Huolehdi unesta.
Tsemppiä!