Ehdittekö te pienten lasten äidit koskaan lukemaan romaaneja?
Itseä oikein harmittaa, kun ei tunnu millään löytyvän aikaa, vaikka pidän todella paljon lukemisesta.
Iltaisin lasten mentyä nukkumaan on hetki aikaa parisuhteelle, joten ei silloinkaan ikävä kyllä voi kirjaa ottaa käteen. Joskus vapaapäivinä päiväuniaikaan saatan kirjan avata, mutta usein nukahdan itsekin.
Pitääköhän jäädä odottelemaan eläkepäiviä =)
Kommentit (18)
muiden mentyä nukkumaan, lukutuokio venyy tosin usein pikkutunneille jos on mielenkiintoisempi kirja
käytän " ylimääräisen" aikani tv:n edessä maaten
Jos mamma ei saa lukea 1-3 kirjaa viikossa, niin tää mutsi on kyllä pahalla päällä :) Eli mies ja lapset antavat mun lukea rauhassa. Luen kyllä aina kun sattuu olemaan ylimääräistä aikaa (esim metrossa jne) ja välillä linnoittaudun lukkojen taakse korvatulppien tai kuulokkeiden kanssa :)
Lapset 5v, hieman alle 3v ja 10kk ja masuvaavi.
lukea kirjallisuuden tentteihin, n. 40 teosta, tosin osa runoteoksia, eivät kaikki romaaneja. Lapsen päiväunien aikaa luin sekä iltaisin.
Välillä oli jopa rentouttavaa, vaikka olivatkin " tenttikirjoja" .
Lapsen nukuttaminen vie tosi paljon aikaa, joten samalla luen, useita kirjoja viikossa. En ole varmaan ikinä lukenut näin paljoa!
1-2 kirjaa viikossa. Luen vähän joka välissä.
Lapset 3.5v ja 1.5v
vaan yksi lapsi. Saa nähdä miten käy lukemisen sitten kun vauva syntyy...
oli koulun kautta pakko.
Jotenkin en ollut " jaksanut" tai " ehtinyt" aiemmin, mutta nyt kun oli pakko, niin, ah, kuinka nautinkaan siitä jälleen!
Jotenkin on vaan niin helppo ollut jämähtää tietokoneen ääreen tai sohvalle telkkaria katsomaan kun on vapaa-aikaa ollut, eikä kirjat enää tulleet edes mieleen.
Nyt kyllä jatkossa luettava! Lukeminen sivistää ja on ihana saada ahaa-elämyksiä ja tehdä muistiinpanoja ihanista kohdista, joita kirjoista löytyy..
Kaipaan oikein sitä, kun ennen sain vihkot täyteen pätkiä, joita kopioin mielikirjoistani, ja uppouduin sivuille.
Sinne takaisin.
Matkoilla ehtii hyvin lukea (1,5h) kun lapsi nukkuu päiväunia autossa. Muutenkin päiväuniaikaan esim. viikonloppuisin voi lukea tai iltaisinkin joskus.
Kun pienempi menee päiväunille odottelen huoneessa hänen nukahtamistaan, silloin olisi hyvä hetki (esikoinen jaksaa leikkiä sen aikaa yksin), mutta useimmiten joko selailen jotain lehteä, teen sudokuja tms. Iltaisin, kun mies leikkii lasten kanssa, katon usein telkkaria tai oon koneella, vaikka yhtä hyvin voisin lukea. Sitten harmittelen, kun en oo lukenut mitään pitkään aikaan...tyhmä minä!
nyt vi samalla kun puuhailee muuta " lukea" kirjoja :)
Ennen lapsia tuli mentyä kodin ulkopuolella paljon - oli jumppaa, leffaa, illallista jne. ja viikonloputkin ohjelmaa täynnä. Nyt kun on lapsia on illat pakko kyhnyttää kotona ja tulee luettua tosi paljon. Samoin viikonloppuisin ollaan enemmän kotona kuin lapsettomana ja tietysti lasten kanssa menee osa ajasta, muttei paljon ne tykkää touhuta omiaankin. Eli sillonkin ehtii lukea.
yksi lapsi, joten hyvin ehdin. Ihan niin paljon kuin huvittaa. Joskus ei vaan ole lukufiilis, mutta toisina aikoina menee parikin kirjaa viikossa.
ja kova ikävä lukemista on, ei voi kieltää. Jos ennen luki 5 kirjaa viikossa, nyt on hyvä jos saa luettua yhden kuukaudessa:(
Eläkeikää tässä minäkin odottelen...
lentokoneessa, iltaisin hotellihuoneessa kylvyssä, taksissa, junassa - ihan missä vain, siis!
Ja jollen lue, teen sudokuja :-)
Romaani kestäisi tällä tahdilla vähän turhan kauan. Harmi kyllä, mulla on paljon kirjoja mitä tahtoisin lukea.
Päiväy tosin olen töissä, mutta iltaisin ja viikonloppuisin tulee luettua paljon.
Luen kuukaudessa 5-10 kirjaa. Se on ainut harrastus tällä hetkellä.
Luen paljon illalla tai sitten lapsen leikkiessä ja itte istuessa leikkihuoneessa. Ilman kirjoja en elä ;)
Lapset; 12, 10 ja 1½-vuotta