Onko yleistä että lounasravintolan noutopöydässä kasvisruokaa saavat syödä vain kasvissyöjät?
Noutopöydässä siis kasvisruoan kohdalla kielto, että ruoka on vain kasvissyöjille. Ravintolan nettisivuilla tästä ei ole mainintaa, vaan on lueteltu lounaana molemmat, liharuoka ja kasvisruoka. Ymmärrän tässä hävikkiruoan välttämisen ajatuksen, mutta onko tää yleinen tapa? Itse oon tottunut noutopöydässä maistelemaan vähän kaikkea ja kasvispainotteisesti. Ja mieluummin kyllä käyn ravintoloissa, joissa saan ihan luvan kanssa ottaa kaikkea.
Terveisin kasvispainotteisesti syövä lihansyöjä.
Kommentit (32)
Normaalissa noutopöydässä on tarjolla erilaisia salaatteja, liharuokia, jälkiruoka ja kahvi, jotka kaikki saa samaan hintaan.
En tiedä, mutta miksi kukaan lihaa syövä ottaisi kasvisruokaa? Tämä sivustohan on täynnä ketjuja, joissa vouhkataan siitä, että joka aterialla tulee olla lihaa, ja kasvissyöjänkin tarjoilla aina liharuokaa lihaa syövälle.
Mikä olisi hyvä kasvisvaihtoehto raskaan työn raatajalle, joka kuluttaa paljon?
T. Raksamies
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta miksi kukaan lihaa syövä ottaisi kasvisruokaa? Tämä sivustohan on täynnä ketjuja, joissa vouhkataan siitä, että joka aterialla tulee olla lihaa, ja kasvissyöjänkin tarjoilla aina liharuokaa lihaa syövälle.
Siksi koska oikeassa elämässä moni sekasyöjä tykkää mielellään syödä kasvispainotteisesti vaikka joskus lihaa söisikin.
Vierailija kirjoitti:
T. Raksamies
Peruna/riisi hyvällä kastikkeella sekä runsailla proteiinipitoisilla kasviksilla höystettynä voisi olla yksi. Porkkanaa, juureksia..
Muitaki vaihtoehtoja on runsaasti toki.
Mielikuvitus on vain rajana.
Meidän lounaspaikassa on niin että kakku on varattu kaikille mutta lasta saa syödä vain kannibaalipedarit
Vierailija kirjoitti:
T. Raksamies
Mun mies on kasvissyöjäraksamies. Hyvin se jaksaa kun on monipuolista ruokaa ja tarpeeksi proteiinia. Eikä se edes ole mitenkään hoikka.
Kyllä asiakkaan täytyy saada ostaessaan tietää jos noutopöydästä pitää valita kasvis- tai liharuoka.
Eikö se ole kasvissyöjien kannalta katsottuna toivottavaa, että mahdollisimman moni söisi kasvisruokaa. Sitähän ne toivovat, että lihantuottajille menee mahdollisimman vähän rahaa.
Tässä noutopöytä tapauksessa on kyse ravintoloitsijan päätöksestä ei kasvissyöjien tahdosta tai toiveista. Syyttömiä he tähän epäselvyyteen ovat toki.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole kasvissyöjien kannalta katsottuna toivottavaa, että mahdollisimman moni söisi kasvisruokaa. Sitähän ne toivovat, että lihantuottajille menee mahdollisimman vähän rahaa.
No ikävä kyllä olen huomannut, että aika moni ottaa lihaa ja sitten sen kasvisruoan lisukkeena.
Eli kahta ns. pääruokaa jolloin kasvissyöjille ei riitä ruoka.
Alanpa syömään vegeruokaa jos kerran ilmaisia bentsoja saa.