Kylläpäs ärsyttää, trokari taisi iskeä sitten meillekin! :/
Pari viikkoa sitten myin valtavan säkillisen tyttöni pieneksi jääneitä vaatteita. Ajattelin, että joku joka tarvitsee saa halvalla hyvää vaatetta tytölleen.
Ja kuinkas ollakaan, nyt ne kaikki ovat tuolla Huutonetissä, jokainen omana kohteenaan ja hinnat varmaan kolminkertaiset kuin mitä itse pyysin! Harmittaa tuollainen, tyyppi kehtasi vielä paketin saatuaan kehua kuinka kivoja ovat ja varmaan tulevat olemaan heillä kovassa käyössä. Ja jos lisää löytyy, niin hän tahtoisi ostaa... Joopa joo.
Onko teille muille käynyt näin?
Kommentit (26)
Mitä ihmettä sä oikein sepustat?
Koska jossain on kuollut perhe tulipalossa, ei kukaan saa valittaa enää mistään? Sitä vai?
Get a life!
Ja AV siis tarkoittaa Aihe Vapaa...
Schlumbberilla on vissiin " ne" päivät tuloillaan...
Tulee vaan mieleen, että miksi ihmeessä et itse vaivautunut myymään vaatteita yksitellen ja pyytämään kolminkertaista hintaa kun se kerran on niin helppoa.
Jos joku ostaa sinulta vaatteita se ei todellakaan kuulu enää sinulle mitä hän niillä tekee. Tekeekö vaikka matonkudetta, pukee lapsiaan tai myy eteenpäin.
Ja sen vielä ymmärrän että sinua voi kismittää asia, mutta se että täällä HUUDAT asiasta kertoo sinusta paljon enemmän kuin myyjästä.
Sorry vaan!
Oikeastaan mulle on sama, vaikka joku laittaisi meidän vanhat vaatteet luuturäteiksi saman tien. Mutta se ärsyttää, miten tyyppi tinki ne mahdollisimman halvalla itselleen ja hehkutti sitten, miten kivoja olivat! Hänen jälkeensäkin tuli reilu kymmenen kiinnostunutta, jotka ehkä olisivat halunneet ne omalle lapselleen eikä rahastukseen.
Mutta taitaa olla empatiakyvytön ihminen kaikkinensa.
Kaikilla ei ole bisnes mielessä, jos huutonetissä myyvät. Ehkä ap:n tarkoitus oli päästä helpolla tavaroista eroon ja myydä ne hyvään tarkoitukseen.
Mitä sitten tämä ärsyyntyminen minusta mahtaa kertoa? Tämähän menee kiinnostavaksi. ;)
Ainakin moraalisesti.
Monesti itse pienissä rahoissa ja löytänyt kirpparilta lapsille halvalla hyviä vaatteita.
Olen myynyt myös lasteni vaatteita edullisesti ( ajatellen että tulevat toisellekkin tarpeeseen )
Niin eikös samat vaatteet ole eri pöydässä paljon kalliimmalla.
Kyllä tuossa kirpparin idea vesittyy täysin :(((((
Harmittaa!
AP, kun annat ystävällesi lahjan. Ystäväsi ei pidäkään lahjasta tai hänellä on rahapula ja myy lahjasi esim huutonetissä. Vedätkö siitä herneen nenuun?
Annoit AP tuotteesi pois ihmiselle, jolla täysin oma vapaus tehdä tuotteille mitä huvittaa. Vaikka myydä jokaisen tavaran 400000 euron hintaan, vaikka maksoi sinulle jokaisesta tuotteesta 0,0000001 euron hinnan.
Olisit ripustanut seinällesi vaatteet jos ne sinulle niin rakkaita ja arvokkaita ovat!
Kyllä trokaaja ne eteenpäin kierrättää jollekin toiselle ihmiselle, joka niitä tarvitsee ja siinä samassa saa hieman lisätuloja. Ota huomioon AP mikä duuni on kun trokaaja saa sinulta tuotteen ja lähettää sen uudelle omistajalle (huutonetin ilmoitus, tuotteiden mittaus, kuvaus, tilin tsekkausta, lähettämistä yms) kyllä trokaajalta kuluu myös aikaa tuohon.
Kun minä ANNAN ilmaiseksi jotain tai myyn merkkitakin eurolla, niin mulle on ihan ykslysti mitä niille sen jälkeen tapahtuu. Minä halusin päästä tavaroista eroon ja halusin kierrättää ne.
Ja kyllä minäkin joskus trokaan. Ostan outletista -90% alella tuotteen ja laitan myyntiin (huutonet/ebay/kirppis) ja saan siitä pientä taskurahaa.
Elämää se vain on. Kyllä minusta tämä AP:n viesti kuulosti aika lapselliselta - ainakin kun minä suhteutan asioita laajemmasti esim tuon perheen kuoleminen tulipalossa. Pistää ajattelemaan mikä sitä ihmisille on tärkeintä ja minkalaisia arvoja ihmisillä on.
Lähinnä tämä trokausvietti viestii tämänhetkisestä yhteiskunnasta koska täältä paistaa läpi ikävästi toisten hyväksikäyttö ja minäminä asenne.
Voi meidän lapsiparat millaisessa yhteiskunnassa vielä tulevat elämään.
Sorry meni filosofiseksi mutta tahtoo kunnon tavat takasin!!!
t kalkkis reilu 35 vee
ja taidan tietää ketä ostajaakin tarkoitat (" tarjotkaa isoja eriä, mitä vain" lukee omakuvauksessa). laitoin itsekkin aloituksen aiheesta jokin aikaa sitten. otti näet muakin päähän kun huusi multa pakettia ja tiesin mihinkä tarkoitukseen vaatteet menevät.
Itse olen tehnyt paljon kauppaa huutonetissä ja omiakin lastenvaatteitani on trokattu eteenpäin. Periaatteeni on myydä lastenvaatteita halvalla. Tehköön ostajat niillä mitä tekevät. Mutta en silti jaksa asiasta sen kummemmin meuhkata.
Empatiasta sen verran, että ap:tä ajatellen niin pyydän anteeksi tylyä viestiäni. Toivon kuitenkin, että ajatukseni välittyi siitä.
Itselleni huutonet on hauska kotiäidin harrastus, eikä missään nimessä bisnes.
:-) nro 7
Mitä 3 ruikutat oikein? Kaikki tietävät että maailmassa tapahtuu jatkuvasti kamalia asioita, mutta pitääkö niitä jokaisen kokoajan surra ajattelematta muuta?
Mene sinne auttamaan hätää tarvitsevia äläkä täällä valita muille.
Tässähän nyt oli lähinnä pointtina se että ostaja kehui vaatteita ja kertoi niiden tulevan kovaan käyttöön jne, ja sitten hankkiikin niistä voitot myymällä kalliilla eteenpäin.
Kyllä se minuakin harmittaisi, jos omana ajatuksena on ollut myydä halvalla jollekin TARVITSEVALLE.
Ehkäpä niihin kohteisiin kannattaa laittaa tästä lähtien kuvaukseen, että " ei jälleenmyyntiin" .
Silloin eivät saa niitä uudelleen myydä!
Joku haluaa myydä edullisesti muille lapsiperheille vaatteita, mutta loinen tulee väliin ja hinta nousee. Tuosta ei hyödy kukaan muu kuin se jobbari. Ällöttävää. Jobbareiden pöydistä en esim kirppiksillä osta mitään.
tässä ei ollut kyse siitä mitä SINÄ haluat, tai mikä SINUA kiinnostaa, vaan siitä, mihin ap olisi tahtonut vaatteensa menevän.
Se, että sinua ei haittaa vaikka kaikki vaatteesi trokattaisiin, ei tarkoita että kaikille muillekni se on yksi lysti.
Kummallakin kannalla on puolensa.....
Schlumbergera:
AP, kun annat ystävällesi lahjan. Ystäväsi ei pidäkään lahjasta tai hänellä on rahapula ja myy lahjasi esim huutonetissä. Vedätkö siitä herneen nenuun?
Annoit AP tuotteesi pois ihmiselle, jolla täysin oma vapaus tehdä tuotteille mitä huvittaa. Vaikka myydä jokaisen tavaran 400000 euron hintaan, vaikka maksoi sinulle jokaisesta tuotteesta 0,0000001 euron hinnan.
Olisit ripustanut seinällesi vaatteet jos ne sinulle niin rakkaita ja arvokkaita ovat!
Kyllä trokaaja ne eteenpäin kierrättää jollekin toiselle ihmiselle, joka niitä tarvitsee ja siinä samassa saa hieman lisätuloja. Ota huomioon AP mikä duuni on kun trokaaja saa sinulta tuotteen ja lähettää sen uudelle omistajalle (huutonetin ilmoitus, tuotteiden mittaus, kuvaus, tilin tsekkausta, lähettämistä yms) kyllä trokaajalta kuluu myös aikaa tuohon.
Kun minä ANNAN ilmaiseksi jotain tai myyn merkkitakin eurolla, niin mulle on ihan ykslysti mitä niille sen jälkeen tapahtuu. Minä halusin päästä tavaroista eroon ja halusin kierrättää ne.
Ja kyllä minäkin joskus trokaan. Ostan outletista -90% alella tuotteen ja laitan myyntiin (huutonet/ebay/kirppis) ja saan siitä pientä taskurahaa.
Elämää se vain on. Kyllä minusta tämä AP:n viesti kuulosti aika lapselliselta - ainakin kun minä suhteutan asioita laajemmasti esim tuon perheen kuoleminen tulipalossa. Pistää ajattelemaan mikä sitä ihmisille on tärkeintä ja minkalaisia arvoja ihmisillä on.
huudon tehnyt ostaja otti yhteyttä. Lupasin hv:n hinnalla myydä mutta ostaja valitteli että on liian korkea eikä hän pysty sitä maksamaan ja enkö tinkisi hinnassa ja että vaatteet olisi just heidän lapselleen tosi kivoja. Ja lopulta sitten päätin myydä paketin huutohinnalla joka oli reilusti vähemmän kuin hv kun ajattelin että teen hyvän työn ja joku todella tarvitsema saa kivoja vaatteita ja en itse jaksanut lähteä sillä hetkellä niitä yksitellen myymään vaikka sitäkin olin ajatellut ja tiesin että niistä saa niin paljon enemmän. Ja kyllä tosiaan otti kupoliin huomata vaatteet heti yksitellen myynnissä kun ostaja oli paketin saanut ja hintaa oli monin kertaisesti.
Myös rattaiden kanssa käynyt saman tyyppisesti eli myin rattaat ja ne meni pilkkahintaa eli hv ei ylittynyt mutta päätin myydä huutohinnalla sillä huomasin että niitä pitää säätää kun ohjauskulma oli mennyt säilytyksessä vinksalleen enkä tätä ollut tajunnut ilmoituksessa mainita. Kerroin asiasta ostajalle joka oli valmis rattaat ottamaan ja kaupat tehtiin. Kuukauden päästä ostaja otti yhteyttä että ohajuskulmaa ei saa säädettyä ja hän haluaa purkaa kaupan koska rattaat eivät olleet ilmoitusta vastaavassa kunnossa. Aluksi olin suostuvainen purkuun mutta sitten törmäsin ilmoitukseen jossa sama ihminen kauppasi vauvan kirpparilla ja myös huuto. netissä niitä meidän rattaita ja huutiksen ilmoitus oli jo sulkeutunut ja rattaat myyty kolmannelle henkilölle. kun selvittelin asiaa huomasin että ostaja oli ostanut ja jälleen myynyt useita rattaita ja nyt oli palauttamassa näitä meidän rattaita koska uudelleenostaja oli ne hänelle palauttanut kun ei ollut säätämisessä onnistunut. En sitten suostunut kaupan purkuun koska rattaat olivat jo olleet kolmannen osapuolenkin omistuksessa eikä asia enää mielestäni kuulunut minulle vaan ihminen joka osti rattaat minulta selvästi teki kauppaa vain näillä rattailla.
Inhottaa tuollainen trokaaminen. ok jos kirppiksiä kiertää ja siletä löytää ja myy huutiksessa niin mikäs siinä mutta että ostaa jonkun huutiksesta ja tinkii pilkkahintaan ja heti myy eteenpäin se ottaa päähän.
Anna myyjän tunnus niin voidan kaikki karttaa häntä!!