Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Covid-kuolemat räjähtämässä käsiin 260 kuolemaa viikossa !

Vierailija
17.11.2022 |

260 covid-ruumista viikossa, mä luulen että vauhti kiihtyy..

Koronavirus COVID-19 tilanne Suomessa
Lähde THL. Tiedot päivitetty: tartunnat ja kuolemat 17.11.2022 (tänään)
https://www.koronatilastot.fi/fi/

Kuolleita: 7173
7 vrk: 260 (+51 %)
14 vrk: 432

Endeeminen GBD-flunssa kiihtyy.

Kommentit (916)

Vierailija
621/916 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koronatestit lopetettaisiin, niin mitäköhän sitten merkittäisiin kuolinsyiksi?

Se mikä olisi merkitty syyksi ennen koronaa

Vierailija
622/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi kirjoitti:

Misksi Suomessa vain pressan järjestämissä linnan juhlissa suojataan tartunnoilta,  mutta kouluissa saa tartuttaa vapaasti ja tartunnat jopa salataan. Ei vaikuta tasa-arvoiselta, että HIV:n tartuttamisesta salaa joutuu 10 vuodeksi vankilaan, mutta lastensairastuttajat saavat liikkua vapaasti ja jatkaa tartuttamista.

Pressan juhlat kaatuivat viimeksi osaltaan koronapassikohuun.. Siellä ei voinut kuulemma kysyä, en muista miksi vaikka kansalaisille silloin kysyttiin joka paikkaan. Linnanjuhlien vierailla ei vain ollut näitä passeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä tässä pitäisi mielestäsi tehdä? Laittaa taas koulut kiinni? Lopettaa ihmisiltä harrastukset? Ulkonaliikkumiskielto?

Voithan sinä pysyä kotona, jos tahdot!

Tapattaa väestö covidiinko on ratkaisusi?

Mene sinne Kiinaan. Seillä on koronatoimia!

Vierailija
624/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Corona....... sou lääst siiisöönn

Vierailija
625/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on edelleen vähän kuin sanoisi, että orvaskesi tappoi ihmiset, on nimittäin huomattu, että sitä on jokaisella kuolleella.

Vierailija
626/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolemantapaukset vain lisääntyvät ja jätevesissä esiintyvässä virusmäärässä tehtiin ennätus pari viikkoa sitten, mutta THL ja viranomaiset vain hyssyttelevät. Suomessa ei joko osata tai haluta hoitaa tätä asiaa kunnolla.

Mitäs jos ihmiset tekisivät ITSE asialle jotain eivätkä sina huutelisi virkavaltaa apuun. Miten olis tehokkaammat FFP2-maskit, käsien pesu ja muut toimet?

Sitä maskien käyttöähän minä jo tässä ketjussa ehdotin, mutta monelle se ei näytä käyvän.

Jokainen päättäkööt itse mitä tekee. Jos sinä pelkäät koronaa niin osta kaasumaski ja liiku se päällä ulkona

Samaa mieltä.

Niillä leuka- päälapuilla. Miten porukka maskeja pitänyt ei kyllä suojata. ( suu peitossa ja nenä ulkona ym.) Vaikka maskilla saisikin oikein käytettynä tartuntoja ehkäistyksi, eivät ihmiset osaa niitä käyttää oikein. Puhumattakaan käsihygieniasta ja käsihygieniasta maskin käytön osana .

Vierailija
627/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on sekin selvää, että rokotteet eivät ole lisänneet kuolemantapauksia. Joten turhaan syyllistätte rokotteen ostaneita.

THL on tutkinut asiaa ja kuolleisuutta seurattiin yli 12 miljoonan rokoteannoksen jälkeen.

Seuranta oli vain muutaman kuukauden ajan piikin jälkeen. Todellinen tutkimus seuraisi rokotettujen ja rokottamattomien erilaisten, vakavien sairauksien esiintyvyyttä ja kuolemia esim. kolmen tai viiden vuoden ajan. Jo nyt näkyy THL:n tartuntatilastoista, että rokotettuja on hoitotapahtumissa suhteellisesti 50-100% enemmän kuin rokottamattomia. 

Ehkä tätäkin omaa kokemusta voi pitää jonkinlaisena "tutkimuksena" tai otantana ja kerron tässä. Asun itse senioritalossa ( tavallinen talo ei palvelutalo) uusi n 6v vanha. Meidän asukkaiden ( n 70) iät ovat 64-98 v ja kukaan talossa asuvista ei ole kuollut koronaan. Sen tiedän varmuudella, mutta ihmisiä on kuollut tämän koronan aikana. Yhden asukkaan puoliso kuoli koronaan, mutta on ollut yli 10v laitoksessa jonne menehtyi, ikääkin oli jo 88v.

Tiedän yhdellä tämän talon asukkaalla olleen koronataudin, mutta kertoi että ei ollut paha.

Naapuritalossa oli kerralla neljällä korona, mutta kaikki selvisivät.

Tässä ympärillä on eräälainen senioritalojen keskittymä ja niissä hyvin iäkkäitä asukkaita, kuten omassa asuintalossa. Niissä on ollut koronatapauksia, mutta kaikki ovat selvinneet taudista hengissä. Kaikki asukkaat on rokotettu vähintään neljällä rokotuksella , osalla jo viideskin rokote.

Jos korona olisi niin tappava rokotetuille, kuin jotkut parjaavat niin se olisi näkynyt näissä taloissa suurentuneina kuolintapauksina, mutta niin ei ole käynyt. Kuolemantapaukset ovat olleet normaaleja iäkkäiden kuolemia. Kaikkiaan asukkaita on n 200 kun kaikki talot lasketaan mukaan. Mitään suurta piikkiä ei ole ollut. Kahdessa talossa asukkaiden keski-ikä on 84v joten siitä voi päätellä jotain myös.

Järjen ääni. Alanpa nostelemaan tätä viestiä.

Ja follarit puhuvat "tappopiikistä".

Vierailija
628/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolema niittää rokotettuja

Eikö se unelmapiikki autakaan?

HaHaa

Kaikki tietävät että suurin osa koronaan kuolleista on tosi iäkkäitä. Minäkin tiedän muutaman jotka menehtyivät mutta olivat liki 90v. Toisaalta tiedän monta samanikäistä ja neljästi rokotettua, jotka ovat selvinneet pahasta koronasta. Ainakin toistaiseksi.

Joten päättelen, että rokotukset ovat pääsääntöisesti auttaneet suurinta osaa.

Iäkkäillä on paljon muita sairauksia jotka tietysti vaikuttavat ja pahentavat ennustetta kun sairastumista koronaan.

Poliokin on oireeton tai vähäoireinen 99,5%:lle, silti sitä ei päästetä leviämään.

Polion ei anneta levitä vapaasti, vaikka 99,5 prosenttia ei saa vakavaa tautia

https://www.verkkouutiset.fi/a/polion-ei-anneta-levita-vapaasti-vaikka-…

"Tukholman Kuninkaallisen teknillisen korkeakoulun genomiikan professori, Ruotsin genomikeskus NGI:n johtaja Tuuli Lappalainen muistuttaa Twitterissä, ettei rokotuksia pidä nähdä vain sen kautta, kuinka vaarallinen tauti on, ja se voidaan pyrkiä hävittämään sen vähäisestä yleisestä vaarallisuudesta huolimatta.

Mikä on tunnettu virustauti, joka on suurimmalle osalle lapsista oireeton, lieväoireinen yhdelle viidestä, ja on hyvin vakava vain prosentin murto-osalle sairastuneista lapsista?

Vastaus: Polio. Polion ei anneta levitä lasten joukossa, vaikka 99,5 % ei sairastu vakavasti."

https://twitter.com/tuuliel/status/1414169729741230083

Polioon on sentään toimiva rokote, covidiin ei ole.

Jos koipi katkeaa niin tottahan jokkainen antaa tohtorin sen kipsata, ei kai tästä nyt väittelyä saa aikaaseksi.

Covidiin ja lenssuun ei ihminen tarvii kokeelista geenejä muokkaavaa rokotetta, heikot kuolee aina muut kyllä kestää nuhat ja vilut.

"Kokeellista geenejä muokkaava rokotetta"

Paitsi että siinä käytettyä tekniikkaa on kehitetty jo yli 40 vuotta ja perus broilerin koivessakin on enemmän geenimapulaatiota. Mutta se on kai vähän kiinni siitä miten nämä asiat ymmärtää. Ei voi kauhalla vaatia kun on lusikalla annettu?

Nuo Venäjän ohjamaat foliohatut jaksavat levittää valheita "kokeellisista geenimanipulaatiopiikeistä". Onneksi ollaan ehdottamassa valheiden levittämistä rangaistavaksi.

https://yle.fi/a/3-12561484

Vierailija
629/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistetään taas yhteiskunta kiinni kun se toimi niin hyvin kaikilla muillakin kerroilla. Ota se 50 piikki niin se ehkä auttaa 😜

Yhteiskunta ei ole ollut Suomessa missään vaiheessa kiinni, vaikka kaljaterassiriippuvaiset saattoivatkin yhdessä vaiheessa kuvitella muuta.

Vierailija
630/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolemantapaukset vain lisääntyvät ja jätevesissä esiintyvässä virusmäärässä tehtiin ennätus pari viikkoa sitten, mutta THL ja viranomaiset vain hyssyttelevät. Suomessa ei joko osata tai haluta hoitaa tätä asiaa kunnolla.

Mitäs jos ihmiset tekisivät ITSE asialle jotain eivätkä sina huutelisi virkavaltaa apuun. Miten olis tehokkaammat FFP2-maskit, käsien pesu ja muut toimet?

Sitä maskien käyttöähän minä jo tässä ketjussa ehdotin, mutta monelle se ei näytä käyvän.

Jokainen päättäkööt itse mitä tekee. Jos sinä pelkäät koronaa niin osta kaasumaski ja liiku se päällä ulkona

Kumma, että tuo valinnanvapaus koskee vain pandemian keskellä pärjäämistä. Kaikkea muuta Suomessa ohjeistetaan ja valvotaan, nykyään jopa kompostointia.

Vierailija
631/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koronatestit lopetettaisiin, niin mitäköhän sitten merkittäisiin kuolinsyiksi?

Keuhkokuume niin kuin ennen. Heikkokuntoisilla vanhuksilla viimeinen keuhkokuume on usein se, joka hautaan vie. Sen aiheuttaa yleensä liikkeellä oleva henkitystieinfektio.

Aikaisemmin sen aiheuttajaa ei ole vain testattu. 

Vierailija
632/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulee vieläkin kun jengi on koko ajan töistä poissa koronassa.

Kotitestejä ostetaan ja toivotaan positiivista vaikka mitään oireita ei olisi. Taas saa olla viisi päivää omalla ilmoituksella töistä pois.

Tämä pitää perua heti ja porukat töihin.

Vierailija
633/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristi kirjoitti:

Misksi Suomessa vain pressan järjestämissä linnan juhlissa suojataan tartunnoilta,  mutta kouluissa saa tartuttaa vapaasti ja tartunnat jopa salataan. Ei vaikuta tasa-arvoiselta, että HIV:n tartuttamisesta salaa joutuu 10 vuodeksi vankilaan, mutta lastensairastuttajat saavat liikkua vapaasti ja jatkaa tartuttamista.

Pressan juhlat kaatuivat viimeksi osaltaan koronapassikohuun.. Siellä ei voinut kuulemma kysyä, en muista miksi vaikka kansalaisille silloin kysyttiin joka paikkaan. Linnanjuhlien vierailla ei vain ollut näitä passeja.

Ei eliitti mitään koronapasseja tarvitse.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä.

Niillä leuka- päälapuilla. Miten porukka maskeja pitänyt ei kyllä suojata. ( suu peitossa ja nenä ulkona ym.) Vaikka maskilla saisikin oikein käytettynä tartuntoja ehkäistyksi, eivät ihmiset osaa niitä käyttää oikein. Puhumattakaan käsihygieniasta ja käsihygieniasta maskin käytön osana .

Sun kanssasi vahvasti samaa mieltä. Jokainen voi suojata itsensä kunnollisella hegityssuojaimella, jos haluaa. Tyhmältähän sitä näyttää tollanen ffp3-naamallaan kuin  mitä mulla on profiilikuvassani, mutta ei mua haittaa näyttää tyhmältä. En mä ilman ffp3:stakaan mikään kedon kaunein kukkanen ole. 

Vierailija
635/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokkaasti on taas viestejä poistettu...

THL:n väki päivystää viikonloppunakin.

Tieto lisäisi varautumista ja vähentäisi kuolemia. Kun tarkoitus on tartuttaa mahdollisimman monta, pitää poistaa asialliset viestit jotka varoittavat epidemian tilanteesta, jossa tartuntoja nyt enemmän kuin koskaan ennen siitä päätellen että jätevesissä on ennätysmäärä virusta.

Niinpä: https://www.koronatilastot.fi/fi/jatevesi/

Mutta THL taitaa olla ennen kaikkea elinkeinoelämän itsekkäiden tavoitteiden asialla. Enkä yhtään ihmettelisi, jos Mika Salminen ilmoittautuu kansanedustajaehdokkaaksi kokoomuksen listalle.

Elinkeinoelämälle on melkoista haittaa siitä että työntekijät sairastelevat jatkuvasti.

Vierailija
636/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloiteen tekiä kuolemista huolehtii? Huolehdi vain itsestäsi ja omasta toiminnastasi.

Vierailija
637/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri Sanna Marin (sd) sanoo Ylellä Pääministerin haastattelutunnilla, että hänen puolestaan kaikille halukkaille voisi Suomessa antaa uuden koronarokoteannoksen.

Lähetyksessä toimittaja kuvasi, että Suomen rokotepolitiikka neljänsien rokotteiden suhteen poikkeaa muusta Euroopasta. Työikäiset saavat eri puolella Suomea rokotteitta eri perustein, koska THL:n ja STM:n suositukset poikkeavat toisistaan.

Suomessa vanhempi väestö on kuollut syksyn aikana koronaan enemmän kuin muualla Euroopassa.

– Minä en ymmärrä, mikä rokottamisessa on ongelmana. Jos rokotuksia puuttuisi, niitä voitaisiin hankkia lisää. Annetaan piikki kaikille, jotka niitä haluavat, Marin sanoo lähetyksessä.

Marinin mielestä terveysviranomaiset voisivat myös enemmän avata sitä, miksi Suomessa tehdään sellaista koronarokotepolitiikkaa kuin tehdään. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/557d631a-1e91-41cb-bb44-51acb69cb…

Vierailija
639/916 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monta Covid 19 tautia sairastavaa henkilöä, jotka käyvät kaupassa, kuten ennenkin. Ei ihmisiä kiinnosta tippaakaan toisten sairastuminen. Ja nämä ihmiset ovat kaikki yhteiskunnan hyvä osaisia.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa ihan kaasumaskia tarvitaan, ihan FFP2-maskia olen käyttänyt ja tulen käyttämään. Jos sinua ei kiinnosta suojata itseäsi ja muita, se on hyvin valitettavaa ja itsekästä sinulta.

Sisätiloissa tarvitsee kolmosen nyt kun hyvin harvalla on maski. Jos jokainen käyttäisi, halvempi kakkonenkin riittäisi koska ovat pääosin molempiin suuntiin suodattavia eli virus suodattuu myös uloshengityksestä. Niiden teho on kehnompi useasti heikomman istuvuuden takiakin, eli suodattavat hieman vähemmin mutta myös ovat vähemmän tiiviisti päällä, riippuen paljon mallista/merkistä, naaman muodosta ja siitä miten tarkoin laitettu päälle.[/quote

Ei sillä kakkosella ole sen suurempaa merkitystä kuin kirurginmaskillakaan , jos se falskaa sivuista kuin seula tai on vaan suun eikä nenän päällä. Järkevintä on suojata itse itsensä (jos siis ei halua saada koroatartuntaa)  juuri omalle naamalleen sopivan kokoisella JA sopivan mallisella hengityssuojaimella. Mä jouduin ostamaan todella monta erilaista ffp3-hengityssuojainta ennenkuin mun pienikokoiselle 90+ äidilleni löytyi juuri hänen kasvoilleen tiiviisti istuva hengityssuojain. 

Jotkut tuntuvat pelkäävän koronaa niin paljon, että heille olisi tärkeintä vain nähdä muut ihmiset maski naamallaan. Ihan sama, mikä maski tai miten naamalla. Eikä lainkaan ajatella, millä tavalla toisen ihmisen käyttämä maski suojaisi juuri itseään. Paljon järkevämpää suojata itse itsensä hyvin, niin ei tarvitse ahdistua siitä, jos bussissa joku saattuu istumaan viereen ihan ilman minkäänlaista maskia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi