Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viestittelystä - mitään ei voi nykyään sopia ilman loputonta viestittelyä

Vierailija
17.11.2022 |

Sovin kaverin kanssa tapaamisen ja että haen hänet talonsa edestä illalla klo 19. Näin viestiteltiin edellisenä iltana että joo heippa ja nähdään. No, sitten odottelin sovitusti siinä talon edessä, odotin ja odotin, ja 10 yli soitin että tuletko. Kaveri äimisteli että jaa ootko sä siinä jo, en tajunnut kun et ilmoittanut. Ööö... okei.

Toinen tapaus, oli sovittu toisen tutun kanssa lenkki. Tein kotoa lähtöä kun puhelin kilahti: kaveri laittoi viestiä, että "varmistan vaan että ollaanko siis menossa lenkille". ???

Mitä hittoa? Inhoan viestittelyä muutenkin, enkä jaksa tällaista turhaa varmistelua ja ilmoittelua. Todella kuormittavaa. Miksei vaan voida tehdä kuten on sovittu?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ymmärrän siis sen, että ilmoitetaan jos syystä tai toisesta ei ehdi siiheksi kuin on luvannut. "Myöhästyn 5 min". Mutta miksi oi miksi pitää ilmoittaa itsestäänselvyys. Sitä en tajua. Ap

Vierailija
22/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin, oli sovittu, että haen kaverin autolla klo 10.00 hänen pihastaan, sovittiin vielä, että on valmiina pihalla, niin aikatauluun jää väljyyttä. Eipä näkynyt kaveria, en kysellyt, starttasin pihasta klo 10.03, olin ajellut noin 10 minsaa, tuli soitto, että etkö tulekaan, sanoin, että olen jo menossa, et ollut parkkiksella. Kaveri menetti keikkalippujen ja majoituksen hinnan kun ei pitänyt sovitusta kiinni. Tuumasi, että minä saan maksaa, nauroin vaan ja sanoin, että minulta tulee lasku bensoista kun oli puhe yhdessä bensat maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minusta ole vaivalloista ilmoittaa, että nyt lähden ja tule pihalle odottamaan . Homma toimii.

On se minusta, kun olen jo kertaalleen ilmoittanut, että olen pihalla klo 19, tule siiheksi pihalle. Ap

Epäluotettaville ihmisille on aina yllätys kun joku on sanansa mittainen. Minusta on ihan turha sopia sataan kertaan samaa asiaa. Jos jokin on sovittu klo 19 olen paikalla klo 19, ilmoitan ajoissa kyllä jos en pääse lainkaan. 

Vierailija
24/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni "unohtaa" nämä ennalta sovitut, tai sitten ollaan myöhässä tunti tai pari, että varmistan kyllä enkä ala turhaan odottelemaan.

Vierailija
25/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ymmärrän siis sen, että ilmoitetaan jos syystä tai toisesta ei ehdi siiheksi kuin on luvannut. "Myöhästyn 5 min". Mutta miksi oi miksi pitää ilmoittaa itsestäänselvyys. Sitä en tajua. Ap

EIkö mene jakeluun, että ikävä kyllä se ei nykyään enää ole mikään itsestäänselvyys. Perseestä, mutta totta.

Vierailija
26/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minusta ole vaivalloista ilmoittaa, että nyt lähden ja tule pihalle odottamaan . Homma toimii.

On se minusta, kun olen jo kertaalleen ilmoittanut, että olen pihalla klo 19, tule siiheksi pihalle. Ap

En minä ainakaan luota moiseen, jos edeltävänä päivänä klo 16 sanot tulevasi huomenna klo 19 ja mitään ei kuulu ennen sitä. Pidän sitä kyllä erikoisena käytöksenä. Itse olen AINA ilmoittanut, että lähden nyt kotoa ja olen siinä silloin ja samaa tekee myös oikeastaan kaikki tuntemani henkilöt. Helppoa.

Mitä ihmettä :D jos edellisenä päivänä on jotain sovittu niin totta kai siihen pitäisi voida luottaa. Ilmoittamisen arvoista on se jos jotain odottamatonta tapahtuu eikä sovittu onnistukaan tai aikataulu pettää. Ei ole kyllä omissa piireissä tuttua tuollainen epäluotettavuus että pakko varmistella viimeiseen asti.

Vierailija
27/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö tämä? Kannattaa myös ilmoittaa, jos joutuu pysähtymään punaisiin valoihin tai päästää jonkun tien yli. Siinä on reilusti aikaa ilmoittaa missä mennään.

Vierailija
28/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan luota moiseen, jos edeltävänä päivänä klo 16 sanot tulevasi huomenna klo 19 ja mitään ei kuulu ennen sitä. Pidän sitä kyllä erikoisena käytöksenä. Itse olen AINA ilmoittanut, että lähden nyt kotoa ja olen siinä silloin ja samaa tekee myös oikeastaan kaikki tuntemani henkilöt. Helppoa.

Tällainen epäselvyys on ymmärrettävää, jos meno on sovittu vaikka neljä viikkoa sitten, eikä sittemmin olla oltu yhteydessä. Tosi outoa, jos edellisenä päivänä sopiminen ei riitä. Kyllä minäkin ilmoitan lähdöstä, jos menen julkisilla 300 km päähän, muuten en.

Vierailija
29/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ainakin tosi hyvä että laittaa vielä viestin tai pommittaa kun on tullut hakemaan, vaikka niin olisi aiemmin sovittu. Tosin yleensä tämäkin sovitaan etukäteen. "Haen sinut klo 10, pommitan kun olen alhaalla." Matkalla voi kuitenkin sattua yhtä ja toista, enkä minä ainakaan aio värjötellä turhaan ulkona.

Vierailija
30/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riittääkö tämä? Kannattaa myös ilmoittaa, jos joutuu pysähtymään punaisiin valoihin tai päästää jonkun tien yli. Siinä on reilusti aikaa ilmoittaa missä mennään.

En ole se jolle vastaat, mutta itse jaan usein Whatsapilla sijaintini sille kenen luo olen menossa tai ketä olen menossa hakemaan. Näkee sitten seurata ja tietää tulla ulos kun aika on.

Vierailija
31/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se jolle vastaat, mutta itse jaan usein Whatsapilla sijaintini sille kenen luo olen menossa tai ketä olen menossa hakemaan. Näkee sitten seurata ja tietää tulla ulos kun aika on.

Toivon että tämä on vitsi.

Vierailija
32/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon että tämä on vitsi.

Miksi se olisi vitsi? Myös isäni toimii näin, ja pari ystävääni.

Vierailija
33/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sukupolviero. Itse pidän kiinni sovitusta ja ilmoitan jos tulee estettä ja lapseni tikuttavat puhelintaan koko ajan omasta mielestäni täysin turhaan.

Luo epävarmuutta tuollainen varmistelu ja se, että lähtökohtaisesti jo asennoidutaan niin että viime hetken muutoksia tulee koko ajan kaikkialla.

Vierailija
34/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallista mun mielestä ilmoittaa, että lähen nyt ja menee 10 min. Silloin tietää milloin kannattaa mennä ulos eikä tarvitse turhaan seisoskella pihalla.

Vierailija
35/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikaa

Joo mutta mitä järkeä siinä on? Miksi se ensimmäinen sopiminen ei riitä?

Koska monesti nykyään ihmiset sopii ja se sopiminen onkin "alustava" eli jos mitään ei kuulu, ei olla menossa mihinkään. Itse aina pidän sitä ekaa sopimista jo sovittuna ja useamman kerran mennyt ns tyhjän vuoksi paikalle, kun toista ei näy ja soitan, niin tää on jossain ihan muualla ihan kuin olis unohtanut koko asian. Tai joltain kaverilta on tullut viesti hetki ennen sovittua aikaa että en ehdi mihinkään, katsellaan toiste.

Mulle on käynyt näin pari kertaa yhden kaverin kanssa. Hän on pyytänyt mua mukaan jonnekkin ja olen sanonut että sopii, niin sitten olen odottanut turhaa. Hän ei tullutkaan.

Kyseisen kaverin kanssa en lähde enää minnekkään.

Vierailija
36/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne, jotka odottavat toiselta jatkuvaa ilmoittelua, ovat vastuunpakoilijoita ja vapaamatkustajia. Itse ei tarvitse muistaa eikä huolehtia milloin kello on mitäkin, odottaa vaan omiin hommiinsa uppoutuneena että toinen ilmoittelee. Ärsyttävää. Ja jos ilmoitan sovittuna aikana että nyt olen täällä, niin usein odottamaan vähintään 5 min kun toinen pukee, käy vessassa tms. Argh.

Vierailija
37/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nykyään ihmisillä on tapana viime hetkellä myös perua juttuja, koska tulikin tietoon jotaan parempaa. Jatkuva valmistelu on älytöntä ja viime hetken perumiset jopa loukkaavia (paitsi tietenkin jos sairastuu tai jotaan).

Miksi näin tehdään? En tiedä.

FOBO

38/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sukupolviero. Itse pidän kiinni sovitusta ja ilmoitan jos tulee estettä ja lapseni tikuttavat puhelintaan koko ajan omasta mielestäni täysin turhaan.

Luo epävarmuutta tuollainen varmistelu ja se, että lähtökohtaisesti jo asennoidutaan niin että viime hetken muutoksia tulee koko ajan kaikkialla.

En sanoisi, että kyseessä olisi ihan sukupolvierokaan. Kyllä meissäkin, jotka elivät ja sopivat tapaamisia lankapuhelinen aikana, on niitä, jotka kännyköiden yleistyttyä lakkasivat olemasta täsmällisiä. Lankapuhelinten aikaan, jos oli sopinut tapaamisen klo 19, niin paikalla oltiin klo 19. Jos esim bussiaikataulut eivät osuneet just nappiin, lähdettiin sellaisella bussilla, että oltiin paikalla ennen klo 19. Ohareita ei juurikaan tehty, koska tiedettiin, että toinen odottaa siellä eikä toiselle pystynyt mitenkään enää ilmoittamaan, että ei tulekaan. 

Vierailija
39/39 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöntääkö joku olevansa tuollainen "alustava sopija"? Eli mitkään lupaukset ei ole sitovia, vaan ennen h-hetkeä tarkistellaan ja varmistellaan - jos muistetaan.