Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tehnyt englantilaista hedelmäjoulukakkua, johon tulee brandya ja rommia tms?

Vierailija
16.11.2022 |

Oliko hyvää?

Mitä kuivahedelmiä tai säilykehedelmiä laitoit? Mitä alkoholeja? "Juotitko" kakkua jälkeenpäin eli pistit reikiä ja valutit lisää alkoholia kakkuun kuten kuuluu tehdä oikeaoppisesti?

Englantilainen hedelmäkakkuhan säilyy alkoholipitoisuutensa ansiosta tosi kauan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juku, kiitos vinkistä, ehdottomasti aion tehdä!

Vierailija
2/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin eräänä jouluna tehnyt, mutta reseptiin kuuluu munuaisrasva eikä sitä saanut Hämeeninnasta.

Vierailija
4/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt jo yli 20 vuotta joka joulu. Kakkuun tulee voita, munuaisrasvaa tulee Christmas puddingiin, jonka myös teen voita käyttäen.

Teen haarukalla tai cocktailtikulla koloja johon valutan brandya muutaman viikon välein. Ennen joulua levitän päälle hilloa, sen päälle ohut kerros mantelimassaa, annetaan kuivua ja sen päälle vielä onko se nyt pikeeriä se royal icing🤔 Sitten koristelen jouluisen talvimaiseman kakun päälle.

Vierailija
5/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt useamman kerran, ohje jostain lehdestä 15 vuoden takaa. On hyvää, mutta pitää tehdä tarpeeksi aikaisin ja jotenkin aina tuntuu isotöiseltä ja jostain syystä tarttuu helposti vuokaan. Teen silti ainakin joka toinen joulu.

Hedelminä cocktailkirsikoita, aprikoosia, rusinoita (sultana). Ohjeen viikunan olen korvannut sukaatilla. Lisäksi cashew-pähkinöitä. Alkoholina viski tai rommi, yleensä jotain pullon pohjia.. Juottamisessa olen käyttänyt kuuman veden, sokerin ja alkoholin sekoitusta, ettei maistu pelkästään viinalta.

Taidanpa tehdä ensi viikolla, kiitos muistutuksesta.

Vierailija
6/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin just eilen että haluaisin tehdä mutta mulla ei ole voimassa olevia henkkareita joten en saa ostettua alkoholia. Ihan tosissaan se on se syy. Olen kohta 50 mutta näytän niin nuorelta että kysyttäisiin todennäköisesti henkkarit Alkossa. No nyt tulin ajatelleeksi että voisin ostaa pussin liköörikonvehteja ja kaataa niistä liköörit kakkuun. Onhan niissä Fazerin liköörikonvehdeissakin alkoholia 2,8 % ja tulee liköörin makua.

Vierailija
7/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt. Teen jouluksi torttuja ja pipareita.

Vierailija
8/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän pitää tehdä lokakuun puolivälissä, että maut ehtivät tasaantua.

Kerran minulta sukulainen toivoi minulta 25 palan englantilaisen hedelmäkakun joulukakuksi. Tein sen ja se painoi monta kiloa. Onnistuin löytämään tarpeeksi suuren metallirasian sille. Vein sen aatonaattona.

Sukulainen kiitti ja harmitteli, ettei ehdi nyt juttelemaan ja toivotimme hyvät joulut. Yhteiset sukulaisemme olivat kehuneet kakkua hänelle joulukahveillaan ja kehuivat sitä minullekin.

Sen verran työläs ja kallis kakku on (50-60€/kakku), ettei sitä kukaan tekisi jos se ei maistuisi hyvältä. Minä en olisi muuten muistanut koko asiaa, mutta 15.10. tuli tekstiviesti ja kysymys, että leivonhan kakun hänelle.

Vierailija
9/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin just eilen että haluaisin tehdä mutta mulla ei ole voimassa olevia henkkareita joten en saa ostettua alkoholia. Ihan tosissaan se on se syy. Olen kohta 50 mutta näytän niin nuorelta että kysyttäisiin todennäköisesti henkkarit Alkossa. No nyt tulin ajatelleeksi että voisin ostaa pussin liköörikonvehteja ja kaataa niistä liköörit kakkuun. Onhan niissä Fazerin liköörikonvehdeissakin alkoholia 2,8 % ja tulee liköörin makua.

Henkkarit tarvii myös liköörikonvehtien ostoon nykyään.

Vierailija
10/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran minulta sukulainen toivoi minulta 25 palan englantilaisen hedelmäkakun joulukakuksi. Tein sen ja se painoi monta kiloa. Onnistuin löytämään tarpeeksi suuren metallirasian sille. Vein sen aatonaattona.

Sukulainen kiitti ja harmitteli, ettei ehdi nyt juttelemaan ja toivotimme hyvät joulut. Yhteiset sukulaisemme olivat kehuneet kakkua hänelle joulukahveillaan ja kehuivat sitä minullekin.

Sen verran työläs ja kallis kakku on (50-60€/kakku), ettei sitä kukaan tekisi jos se ei maistuisi hyvältä. Minä en olisi muuten muistanut koko asiaa, mutta 15.10. tuli tekstiviesti ja kysymys, että leivonhan kakun hänelle.

Kas kun ei sukulaisesi kehuskellut leiponeensa kakun itse.

Vierailija
11/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille, että joo leivon, heti kun laitat 100€ mun tilille.

Vierailija
12/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkkarit tarvii myös liköörikonvehtien ostoon nykyään.

Vain cocktail liköörikonvehteihin tarvii henkkarit. Niissä alkoholia 4% ja myyntipaikka Alko.

Vierailija
13/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi herkullinen keksintö. Olen tehnyt ja hyvää on. Sen juottamisen olen tehnyt niin että laitan kakun päälle kakkuvuoan jossa se on paistettu. Sitten kippaan ympäri. Lirauttelen lisää kostuketta. Liköörit ja konjakit käyvät hyvin. Jääkaapissa nesteet tasaantuvat ja kakku on entistä parempaa.

Vierailija
14/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Kuka helvetti edes jaksaa keksiä tällaisia juttuja ja vielä jaksaa kirjoittaa niitä tänne?

Vierailija
15/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt mutta kakusta tuli kuiva koska minä vahingossa join brandyt ja rommit. Hik! 😩😧😨

Vierailija
16/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat vähän hakista jollekin tenunenälle, niin se kipaisee sulle brandypullon Alkosta.

Vierailija
17/33 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt usein, se pitä tehdä hyvissä ajoin että ehtii maustua, ja alkoholia sopivasti mutta ei saa maistua.. Englantilainen hedelmäkakku ohjeita löytyy pilvin pimein netistä..

Vierailija
18/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stollen-pullaa kannattaa tehdä itse, jos tykkää kuivatuista hedelmistä leivonnassa. Kaupastakin Stollenia saa, mutta se on kevyttä höttöä, missä rusina etsii toistaan.

Vierailija
19/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva sunnuntai onkin "Stir-up Sunday", joten vielä ehtinee jonkinlaisen kakun jouluksi laittamaan tulille.

Vierailija
20/33 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai meinaa leipoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi