Kasari ITALO DISCO perjantai biisiketju!
Kommentit (457)
Dr. Mix, eli Claudio Passavanti, Italian Brittiläinen syntetisaattorimuusikko, vilkas ja eloisa tyyppi, hauska katsella ja kuunnella hänen viideoitaan :D
Yksi minun suosikki ITALO DISCO-kappaleista, sorry, jos oon jo linkittänyt aikaisemmin 😏.
Vaikka onkin espanjalainen biisi niin menee silti samaan kategoriaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä muuten että italialainen kaverini sanoi ettei Italiassa tunnettu Italo Discoa muualla kuin Riminin seudun discoissa ja rantabaareissa 80-luvun puolesta välistä vuoteen 1989! Eli tuo kyseinen musiikki on tehty sinne turisteja varten. Tai sitä on tehty Saksassa nimellä Italo Disco, jossain vaiheessa se muutettiin Euro Discoksi koska sillä ei ollut enää pahemmin Italian kanssa tekemistä.
Hän on ihastunut näihin kasaribiiseihin vasta nyt, kun ei ole niitä koskaan aiemmin Italiassa kuullut :)) Ei radiokanavilta, ei telkkarista, ei kavereilta eri puolilta Italiaa.
Tämä on sama juttu kuin esim. ranskanperunat (keksittiin Belgiassa) ja spaghetti bolognese (jos yrität tilata Bolognassa tuon annoksen, tarjoilija sanoo että sellaista ei ole olemassa) jne. Joillekin ilmiöille vaan tulee joku nimi - olipa se "oikein" tai ei.
Brian Ice - Talking To The Night
Italodisko oli mielestäni elektronisen tanssimusikkin huipentuma, todella kauniita melodioita ja loistavia synasoundeja! Tässä videossa on mielestäni täydellistä kasariestetiikkaa ja tuo artisti on niin kasaria kampauksineen, että melkein alan itkeä! Muutenkin siistit tanssikoreografiat ja noilla kahdella neidolla, jotka tulivat Tomin samalla autolla on myös oikein kivat hiukset!
Eikö se ollut just tuo Tom Hooker joka lauloi Den Harrowin kappaleet?
Ei Italodiscoa, mutta muistaako joku tän? =)
Lisää mielestäni erinomaisia italodiskobiisejä, mitä olen viime aikoina kuunnellut!
Japaniteemaista italoa on paljonkin, tämä potkii tiukasti ja haluaisin kuunnella tätä vaikkapa Hitomi Tanakan kanssa Fuji-vuoren juurella lootuskukkapuutarhassa!
Japaniaiheista, rakastan bassokuviota tässä ja shakuhachi -sample on niin kasaria että! Loistava biisi kerta kaikkiaan!
Ja lopuksi silmänruokaa naisille, levyn kannessa komea italokönsikäs! Todella tunnelmallinen biisi on myös!
Swan – Don't Talk About It