Kuinka usein peset koirasi
Siis ei mitään masukarvojen huuhtaisua, vaan että shampoolla koko koira pestään?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Miten pesette, tai siis pesettekö ollenkaan, sen sukuelimet? Ällöä.
Uroskoiralta joutuu kyllä välillä esinahan pesemään. Siihen on jopa ihan oma pesuaineensa. Ei se sen kummempaa ole kuin, että ota vehkeestä kiinni ja pese. Yleensä ne jopa tykkää siitä vaikka eivät muuten pesemisestä tykkääkään. Narttukoirien pesemisestä ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uroskoiralta joutuu kyllä välillä esinahan pesemään. Siihen on jopa ihan oma pesuaineensa. Ei se sen kummempaa ole kuin, että ota vehkeestä kiinni ja pese. Yleensä ne jopa tykkää siitä vaikka eivät muuten pesemisestä tykkääkään. Narttukoirien pesemisestä ei ole kokemusta.
Hyi helv...sitten vielä puristelet tiettu niitä haisevia per se rauhasia.
Itse kerran pesin koiran ja se haisi märkänä niin pahalta että annoin sen siskolleni.
Pesukoneessa kerran kuukaudessa 60 asteen lämmöllä keskipitkällä ohjelmalla.
Mun koira käy pesussa pari kertaa kuukaudessa, ihan siis shampoolla ja hoitoaineella. Tassut huuhdellaan lähes joka ulkoilun jälkeen kun ihmiset räkii maahan ja siellä on muutakin sontaa. Ihoon laitetaan myös öljyä ja muutenkin koiran ihoa hoidetaan. En anna lian ja muun muhia siellä.
Inhoan likaisen koiran hajua ja ällöttää koskea suurinta osaa koirista. Se hilseen ja lian määrä mikä niissä on. Hyi. En todellakaan koske kuin tuttuihin koiriin, joiden tiedän käyvän pesulla säännöllisesti. Suurimman osan koirien omistajista haistaa pitkälle ja varsinkin heidän autonsa. Hyi hyi hyi.
Edellinen koira tarvitsi pesun ehkä kerran vuodessa, kun oli rypenyt jossain kakassa, nykyinen alkaa haista liian vahvasti koiralle viimeistään kolmen kuukauden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kerran pesin koiran ja se haisi märkänä niin pahalta että annoin sen siskolleni.
Rauhasten tyhjennyksen jätän eläinlääkärille tai trimmaajalle.
Meidän tippunut oon pessyt 2-3 kk välein koirashampoolla ja hoitoaineella. Pesisin aika tarkkaan just 3 kk välein, mutta välillä sotkeutuu vaan muuten tavallista enemmän ja ajattelen, et sama se on pestä sit koko koira niin starttaa tavallaan uusi pesuväli sitten :D esim. viimeks kun oli koin 2kk viime pesusta, oli mulla jotenkin kuivat kädet ja kynsinauha repes kun laitoin pantaa koiralle. Koiran niskaturkkiin meni vähän verta niin pesin sit vaan koko koiran samalla vaivalla. Ei se kyllä tykkää suihkusta yhtään vaikka uimisesta kyllä... mainitsin rodunkin kun turkin laatukin varmaan vaikuttaa.
Oho, tippunut oli siis tipsu. Hiton korjaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rauhasten tyhjennyksen jätän eläinlääkärille tai trimmaajalle.
Kannattaa opetella tekemään kyseinen helppo toimenpide itse, niin onnistuu helposti, jos tarvetta. Joudun tekemään tyhjennyksen monta kertaa vkossa, kun koiramme toisen puolen anaalirauhanen ei tyhjenny muuten.
Ei ikinä. Vain perskarvat ja tassut tarpeen tullen, mitään samppoota ei koskaan. Ei kaikkia koiria tarvitse pestä, Monella on likaa hylkivä turkki ja pesu tekisi vain pahaa.
Pakko pikkasen shampoopurkkia näyttää jokusen kerran vuodessa kun koira pyörii ja kaivelee pihalla.
Trimmauksen yhteydessä eli noin 4krt vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko pikkasen shampoopurkkia näyttää jokusen kerran vuodessa kun koira pyörii ja kaivelee pihalla.
Joo, totta kai likainen koira pestään.
Kerran viikossa.
Rotu coton de tulear, joka kuuluu pestä säännöllisesti
Kahden viikon välein. Kiinanharjakoira, karvallinen versio. En halua koiran haisevan pahalta.
Parin viikon välein pesu ja 6 vkon välein trimmaus.
Kerran pari vuodessa. Lämmin ilma pitää olla eli talvella ei pestä. Lyhytkarvainen ajokoira.
Vierailija kirjoitti:
Miksi koirat haisee pahalle vaikka moni niistä asuu sisätiloissa? Koiralla hengitys haisee ja turkki haisee. Tuossa lähimetsässä asuu kesyjä oravia jotka kiipeää kädelle syömään pähkinää eikä se haise ollenkaan pahalle vaikka asuu ulkona.
Ruokavalio ainakin on hieman erilainen koiralla ja oravalla. Tuskinpa kuitenkaan olet sen oravankaan hengitystä päässyt sen paremmin haistelemaan, vaikka kädeltä ehkä pähkinän noukkii. Luonnon eläimenä orava tietysti myös saa sadepesun säännöllisesti halusi tai ei.
Mietipä miltä tuoksuisit itse jo viikon jälkeen ilman pesua ja hammaspesua. Siihen nähden koirat tuoksuu varsin fresseille, jos ajatellaan että niistä monia ei pestä ikinä, eikä hampaitakaan harjata/hammaskiveä poisteta.
Pari kertaa kuussa. Villakoira kyseessä, joten turkkia pitää hoitaa. Ja rupeaa myös haisemaan muuten, varsinkin jos turkki ulkona kastuu.