Mitä tehdä kun puoliso ei lopeta ilkeilyä?
Puolisolla huono elämäntilanne kun töissä ei viihdy, kaverisuhteet hiipuneet eikä mitään harrastuksiakaan ole. Purkaa pahaa oloaan olemalla minulle ilkeä ainakin joka toinen päivä, eli aivan liian usein. Onko mitään keinoja millä saisin tämän loppumaan?
Olen nyt noin sata keskustelua käynyt rakentavasti missä kerron etten voi hyvin kun hän ei näe asiakseen muuttaa käytöstään. Muita ihmisiä en ole halunnut tähän sotkea. Olen yrittänyt kertoa minulla olevan 20 ihmistä lähipiirissäni jotka voivat antaa minusta luonnetodistuksen joka todistaa etten ole yli 35 vuoden aikana kunnostautunut ikävänä provosoivana ihmistyyppinä mikä voisi olla syynä puolisoni käytökseen. Työelämässäkään en ole koskaan riidoissa kenenkään kanssa vaikka kohtaan päivittäin kaikenlaisia ihmisiä.
Onko mitään interventiota olemassa?
Kommentit (32)
Olet katsellut tuollaista ihmistä noin kauan, ja tuhlannut oman elämäsi. Syystä että?
Sori, mutta ei vaan jaksa näitä parisuhderuikutuksia, kun ihmiset ei kuitenkaan ole valmiita muutoksiin. Jatketaan samassa p*skassa hautaan asti.
Interventio ilkeille ihmisille olisikin hyvä. Luet itkien viimeisen kirjeen miehelle, mitä tapahtuu jos hän ei tästä päivästä lähtien lopeta ilkeilyä sinulle. Mutta näitä interventioita on ilmeisesti tehty tuloksetta jo sadan keskustelun verran, ja on aika tehdä raskaita päätöksiä.
Hän ei muutu ikinä. Sinun olisi pitänyt erota aikoja sitten.
Toista ei voi muuttaa. Miehesi herää, jos on herätäkseen. Usein nämä havahtumiset omaan käytökseen tapahtuvat vasta, kun pohja on saavutettu. Itse arvostaisin itseäni niin paljon, etten missään nimessä jäisi kuuntelemaan ilkeilyä, mikäli moiset keskusteluista huolimatta jatkuvat.
Sanot että tämä oli nyt tässä näin, voit ilkeillä sitten jollekin toiselle naiselle. Heippa.
Vierailija kirjoitti:
Olet katsellut tuollaista ihmistä noin kauan, ja tuhlannut oman elämäsi. Syystä että?
Sori, mutta ei vaan jaksa näitä parisuhderuikutuksia, kun ihmiset ei kuitenkaan ole valmiita muutoksiin. Jatketaan samassa p*skassa hautaan asti.
No meidän suhde kestänyt alle vuoden. Tällaiseen huonoon kohteluun en aio mitenkään suostua osana pysyvää arkea. Ap
Kyseessä taitaa olla miehen omat henkilökohtaiset ongelmat. mitä siellä taustalla on? ei ole kavereita eli sosiaalinen tukiverkosto puuttuu. töissä ei ole kivaa ja se rassaa
Miehellä tulisi olla kykyä käsitellä ongelmiaan myös rakentavasti ja sillä asenteella miten tilannetta voisi parantaa. Jokainen on toki vain ihminen ja ärtyy joskus mutta ilkeily joka toinen päivä kuulostaa ylireagoinnilta.
Sinä voit tukea häntä tiettyyn pisteeseen saakka. mutta hyvä kun olet myös puhunut sen ettet ehkä jaksa hänen kiukutteluaan. kiukut puretaan rakkaimpiin usein, mutta rajansa siinäkin. myös miehen on otettava vastuuta elämäntilanteestaan. kuka sen tekee ellei hän itse? sinä voit tukea ja kannustaa häntä paljon, mutta pallo on hänellä.
Voisitko saada jostain tilapäisen asunnon? Voisit muuttaa sinne ja aloittaa neuvottelut kotiinpaluun ehdoista. Jos et saa muutosta aikaan, niin sitten omille teille lopullisesti. Minusta tuossa kannattaa välttää tunteenpurkauksia, koska ilkeilijä haluaa saada sinut tuntemaan ikävät tunteet puolestaan. Älä suostu.
Vakava keskustelu ja jos ei käytös muutu, suhde on loppu.
Toki, jos on jo kaikki mahdollinen keskustelu ym. asian tiimoilta käyty läpi eikä mikään näytä muuttuvan, on aika luovuttaa ja lähteä kälppimään siitä suhteesta.
Joskin veikkaan, että kiltisti jatkat ilkeilyn sietämistä, tekemättä mitään muuta kuin uikutat, koska pelkäät jäädä yksin, erityisesti ajatuksesi kanssa, kuinka et enää koskaan kelpaa kenellekään ...
Näitä on nähty ja kuultu ihan tarpeeks.
Kun käytös ei puheesta huolimatta muutu, on aika nostaa kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta ei vaan jaksa näitä parisuhderuikutuksia, kun ihmiset ei kuitenkaan ole valmiita muutoksiin. Jatketaan samassa p*skassa hautaan asti.No meidän suhde kestänyt alle vuoden. Tällaiseen huonoon kohteluun en aio mitenkään suostua osana pysyvää arkea. Ap
No olethan sä jo suostunut, kun siinä vielä olet! Nyt nainen herätys ja vähän itsekunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, mutta ei vaan jaksa näitä parisuhderuikutuksia, kun ihmiset ei kuitenkaan ole valmiita muutoksiin. Jatketaan samassa p*skassa hautaan asti.No meidän suhde kestänyt alle vuoden. Tällaiseen huonoon kohteluun en aio mitenkään suostua osana pysyvää arkea. Ap
Noin tuoreesta suhteesta on vielä helppo lähteä. Ei kannata pilata omaa tulevaisuutta, mikäli toinen ei kanna vastuuta omasta käytöksestään.
just eilen puhuin mukavan tuttavamiehen kanssa ihmissuhteista , ollaan nelikymppisiä, ja hän purki sydäntään kavereista, töistä ja parisuhteestaan.
kertoi siitä miten paljon yksinäisyyttä miehillä ja miten vaikeaa on löytää kavereita aikuisiällä.
naisille ystävyyden muodostus on ehkä vähän helpompaa, koska me myönnämme "heikkoutemme" ja sen että tarvitsemme toisia ihmisiä, naisia miesten ohella, ystäviksi ja kavereiksi elämäämme. mies kertoi myös minulle, että moni jää suhteeseen myös olosuhteiden pakosta, koska jos naisystävän kanssa menee poikki sitä jää sitten aivan yksin.
oli todella hyvä keskustelu meillä, ja sai pohtimaan miehen tilannetta ja näkökulmaa elämän ristiaallokossa.
miehellä olisi hyvä olla ainakin yksi mielellään useita frendejä, tuttuja kamuja. sellainen jeesaa tosi paljon elämässä itse kutakin. mistä heitä sitten löytää? ehkä työpaikoilta voi löytyä samanhenkistä porukkaa. ehkä hankkii jonkun harrasteen. kun löytyy kivoja tyyppejä voi perustaa vaikka pipolätkäjengin ja taas pyytää jonkun uuden kaverin siihen mukaan. saunaillat on kuulema miesten suosiossa myös. siellä voi relata.
Kaikkea hyvää sinulle Suomimies!
N40
Vierailija kirjoitti:
Ja taas tämä tyyppi
Niin, alkaa automaattisesti puolustella itseään vaikka vika on tuossa toisessa. Onkohan mussa vikaa kun mulle ilkeillään? Ei ihme että ilkeillään, helppo kohde. Kummatkaan ei muutu joten jss.
Kuulostaa ikävältä tyypiltä, joka pitää puolisoaan likasankona... Valitettavasti ainoa toimiva keino taitaa olla palstan vakioneuvo, eli jätä se sika!