Järkyttävä tapaus paljastunut: Verohallinto on vakoillut laittomasti lähes 900 000 suomalaista vuonna 2018.
Vakoilu on kestänyt 5 vuoden ajan, vuosien 20152021välillä. Verohallinto on pyytänyt ilman mitään epäilyä rikoksista tietoa kaikista ulkomailta tehdyistä ostoksista. Eli kaikki esimerkiksi Amazonista tilanneet tai Netflixiä käyttäneet ovat joutuneet vakoilun kohteeksi.
Tietosuojavaltuutettu on jo puuttunut tilanteeseen, mutta nyt on pidettävä huolta, että rikokseen syyllistyneet virkamiehet myös tuomitaan teoista.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/07f51953-37fe-4327-bca5-c4ed6aacd81b
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Verottaja kyttää tavallisia kansalaisia, mutta harmaata taloutta ja rikollisia yrittäjiä ei saa kuriin ei sitten millään. Arviolta yli 13% Suomen BKT:sta menee verottajalta ohi suun, siis yli 15 miljardia euroa joka vuosi. Ketään ei kiinnosta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Harmaa_talous#Harmaan_talouden_m%C3%A4%C3…
Eihän tuossa ole lähellekään kaikki meidän bisnekset.
Se nyt vain on tyhmää maksaa veroja.
AY-liike
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mitä sitten? Minulla ei ole mitään salattavaa!"... Huoh mikä venäläinen mentaliteetti ja ymmärtämättömyyden sekä periaatteettomuuden taso näistä paistaa läpi.
Suomalainen on russan ja ihmisen risteytys.
Mitä ihmettä sieltä voi ostaa kun menee näin tunteeseen? Jäätiinkö kiinni jostain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja mitä sitten? Jos verottajaa kiinnostaa Amazon-ostokseni ja iCloudin 99 sentin kuukausiveloitukset, niin siitä vaan. Ei noista muodostu minulle verotettavaa hyötyä.
Ei häiritse normaaleja ihmisiä tuo verottajan tarkkuus veropetoksia silmällä pitäen.
Nimenomaan normaaleja ihmisiä se häiritsee. Kerrotko miksi verottajan on saatava kaikki tieto siitä mitä ihmiset ostavat? Ymmärrän tutkinnan kun epäilään rikoksista, mutta koko länsimainen demokratia perustuu kansalaisen oikeuksiin johon kuuluu yksityisyyden suoja.
Suomi valuu kokoajan enemmän kohti totalitääristä valtiota.
Demokratian pitää suojautua myös rikoksilta ja väärinkäytöksiltä. Yksityisyydensuoja ei tunnetusti sisällä rikoksentekosuojaa.
Eli sinusta siis vuonna 2018 5 000 000 suomalaisesta melkein 900 000 teki rikoksia? Aika venäläistä..
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kirkkaasti Euroopan korruptoitunein maa.
Suomessa korruptio on ns piilotettua valtiolle, kunnille ja byrokratiaan. Lastensuojelu on yksi esimerkki.
Noh ehkä veroja pakoilevien kokoomuslaisten ja persujen mielestä se on järkyttävää mutta me normisuomalaiset ei välitetä paskaakaan. Ja kyllähän rehellinen suomalainen veronsa maksaa toisin kuin kokkarit tai persut.
No kohta on syynissä kotimaan maksut ja pankkitilit. Kun tavallinen tallaajahan se suurin rikollinen taas on.
Vierailija kirjoitti:
Noh ehkä veroja pakoilevien kokoomuslaisten ja persujen mielestä se on järkyttävää mutta me normisuomalaiset ei välitetä paskaakaan. Ja kyllähän rehellinen suomalainen veronsa maksaa toisin kuin kokkarit tai persut.
Olet oikeassa mutta se on totta että Suomessa on korruptiota.
Vierailija kirjoitti:
Verottaja kyttää tavallisia kansalaisia, mutta harmaata taloutta ja rikollisia yrittäjiä ei saa kuriin ei sitten millään. Arviolta yli 13% Suomen BKT:sta menee verottajalta ohi suun, siis yli 15 miljardia euroa joka vuosi. Ketään ei kiinnosta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Harmaa_talous#Harmaan_talouden_m%C3%A4%C3…
Aika vähän tarvisi valtion ottaa velkaa jos saisi nuo rahat.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pakoile veroja, en ole kokoomuslainen tai persu, vaan ns. normisuomalainen. Ja juuri siitä syystä minä välitän tästä erittäin paljon! On suorastaan loukkaavaa, että minun pikkuruiset ostokseni ja suoratoistotilaukseni on syynätty verottajan toimesta, ilman mitään ilmoitusta. Ja minä tiedän sen vain, koska veroviranomainen jäi kiinni teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pakoile veroja, en ole kokoomuslainen tai persu, vaan ns. normisuomalainen. Ja juuri siitä syystä minä välitän tästä erittäin paljon! On suorastaan loukkaavaa, että minun pikkuruiset ostokseni ja suoratoistotilaukseni on syynätty verottajan toimesta, ilman mitään ilmoitusta. Ja minä tiedän sen vain, koska veroviranomainen jäi kiinni teoistaan.
Älä viitti, ei ne sun siwan kondomiostoksia syynää. Kyllä siellä on isommat kalat mielessä.
Ei mua ainakaan haittaa, kun en mitään rikollista harrasta.
N28
Vierailija kirjoitti:
Miten veroja kierretään Netflixiä tilatessa?
Digimaailmassa annat luvan yhdistellä tietojasi viranomaisten kesken eikä sitä voi kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Hans Kruber kirjoitti:
Siitä vaan, ei ole mitään salattavaa enkä harjoita terrorismia kotimaisten pankkien kautta
Miten terrorismi liittyy amazon- tai spotify-ostoksiin?
Jotain on epäilty ei pelkästä uteliaisuudesta laiteta virka-aikaa. Toivottavasti tuosta tsekkauksesta tulee laillista, jää kaikki hämärähommat pois. Niin ja saa ihmisten ostokset tietoon kotimaassakin. Alkaen kassajonosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ainakaan haittaa, kun en mitään rikollista harrasta.
N28
Eli sun mielestä Unkarissa tapahtuu vain kivaa pöhinää?
Kai sä edes sen ymmärrät, että hallitukset vaihtuu ja ei ole pois suljettu ettei Suomen johtoon tule myös äärioikeistoa tai muita epärehellisiä henkilöitä jotka eivät kaihda mitään keinoa pysyäkseen vallassa. Jos hyväksymme rajattoman kansalaisten vakoilun, menetämme samalla vapautemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hans Kruber kirjoitti:
Siitä vaan, ei ole mitään salattavaa enkä harjoita terrorismia kotimaisten pankkien kautta
Jotain on epäilty ei pelkästä uteliaisuudesta laiteta virka-aikaa. Toivottavasti tuosta tsekkauksesta tulee laillista, jää kaikki hämärähommat pois. Niin ja saa ihmisten ostokset tietoon kotimaassakin. Alkaen kassajonosta.
Eli vuonna 2018 on epäilty 880 000 suomalaisen olevan rikollisia? Kuinka sekaisin olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja mitä sitten? Jos verottajaa kiinnostaa Amazon-ostokseni ja iCloudin 99 sentin kuukausiveloitukset, niin siitä vaan. Ei noista muodostu minulle verotettavaa hyötyä.
Ei häiritse normaaleja ihmisiä tuo verottajan tarkkuus veropetoksia silmällä pitäen.
Nimenomaan normaaleja ihmisiä se häiritsee. Kerrotko miksi verottajan on saatava kaikki tieto siitä mitä ihmiset ostavat? Ymmärrän tutkinnan kun epäilään rikoksista, mutta koko länsimainen demokratia perustuu kansalaisen oikeuksiin johon kuuluu yksityisyyden suoja.
Suomi valuu kokoajan enemmän kohti totalitääristä valtiota.
Demokratian pitää suojautua myös rikoksilta ja väärinkäytöksiltä. Yksityisyydensuoja ei tunnetusti sisällä rikoksentekosuojaa.
Eli sinusta siis vuonna 2018 5 000 000 suomalaisesta melkein 900 000 teki rikoksia? Aika venäläistä..
Eikös se mene niin että nimenomaan Venäjällä tuollaisista ei välitettäisi kakkaakaan. Joten kakaksi menee kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hans Kruber kirjoitti:
Eli vuonna 2018 on epäilty 880 000 suomalaisen olevan rikollisia? Kuinka sekaisin olet?
Itse olet sekaisin. Ei rikollista löydä ellei etsi todennäköisestä joukosta.
Suomesta halutaan tehdä samanlainen ahdasmielinen valtio kuin Unkarista. Kaikkea vakoillaan, vapaata mediaa rajoitetaan. Tämä on suora seuraus persusuomalaisen politiikan noususta. Kansan pitäisi nyt vaatia oikeuksiaan ennen kuin on myöhäistä.
Varmaankin, ehkä, voipi olla. näinhän se Suomessa menee. KUkaan ei tiedä mitä viranomainen tekee. Joskus jäävät kiinni, että ovat tuoneet tynnyreitä rajan yli, mutta mitäs siitä.
Jokaisen on hyvä katsoa vaikka Puolaa ja ymmärtää mitä tapahtuu jos tähän ei puututa.