Minun pitäisi tehdä työhön littyen yksi hankinta, jotta työmääräni lisääntyisi, mutta toimeentulotuki mietiyttää
Olen vielä toistaiseksi toimeentulotuen asiakas. Nyt metin, että jos otan tuota hankintaa varten pienen muutaman sadan euron lainan, niin tullaanko se vähentämään tulevasta tuestani?
Hankinta maksaisi itsensä takaisin muutamassa kuukaudessa kun alkaisin sen myötä saamaan lisää palkkaa.
Pelottaa vain lainan otto, koska se voi tarkoittaa sitä, että seuraavana kuuna minulla ja lapsillani ei ole varaa ruokaan, jos laina vähennetään perusosastamme. Toisaalta hankinnan myötä palkkka lisääntyy, mutta se tapahtuu vasta muutaman kuuakuden viiveellä.
Miten minun kannattaisi toimia?
Kommentit (57)
Huh.
Aikamoista settiä.
Kysymys on tosiaankin työhankinnasta. Ostaisin laitteen käytettynä - säästää satoja euroja - joten osamaksu ei ole mahdollista.
Kelalta ei voitu asiaa auttaa, mutta vielä pitää tsekata täydentävä toimeentulotuki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä hankintakohdetta saa ensin vaikka lainattua joltakin, vuokrattua? Tai jos jollakulla on tarpeeton, jonka hän voi sulle lahjoittaa?
Voisitko sä seuraavan kerran lainata työtietokonetta kun se menee tikki? Tai imuria? Tai pesukonetta? Tai puhelinta?
Miksi pitäisi ostaa uusi kun aina voi lainata 🤡
Mitä halvattua. Eikö tuo aloittaja sanonut, että kyseessä on jokin pieni hankita, ei sinänsä siis mikään hirveän kallis, muistaakseni sanoi hinnaksi jonkin pari sataa euroa. Tietokonetta ei saa niin minkäänlaista parilla sadalla eurolla uutena, ei ompelukonettakaan, käytettynä voi saada, imureita on parilla sadalla toki myynnissä, mutta jos tuo on vaikka kotisiivooja, niin kyllä kai sitä asiakkaan imuria voi käyttää... Nykyäänhän ei edes imuria niin ammattisiivoojat, saati kotisiivoojatkaan käytä, käyttävät muita konsteja, terävälastaa ja niin edes päin.
Kun se menee tikki!
Suosittelisin vuokraamaan jos mahdollista... tai sitten säästää sitä rahaa jotta pystyy ostamaan... Eihän tuo tyyppi edes kertonut olevansa yrittäjä, se piti niin kuin kysyä siltä, että aha, joudutko itse hankkimaan työvälineesi...
Kas kun ei muutaman satasen hintainen auto... Polkupyörä, ilman sähköavustusta käytettynä, sen saa parilla sadalla varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa selvittää voisitko saada sosiaalisia luottoa hankintaasi varten. Kaikilla kunnilla ei tätä palvelua ole. Maksuohjelmasta kelalle selvitys.
Aikoinaan selvitin tuota ja syy miksi se ei onnistunut oli toimeentulotuen saaminen. Näyttää olevan edelleen sama homma.
Eli ihminen on työtön ja saa ensisijaisina tukina työmarkkinatukea ja asumistukea. Kun asumistuesta ja työmarkkinatuesta vähennetään vuokra, ihmiselle jää 10 euroa alle toimeentulotuen perusosan, joten ihminen saa myös toimeentulotukea, eikä saa sosiaalista luottoa tämän takia. Voidaan miettiä, onko vikaa ensisijaisten tukien tasossa ja vuokrien suuruudessa, kun ihmiset saa reilusti alle toimeentulotuessa hyväksyttävien vuokrien alittavilla vuokrillakin toimeentulotukea.
Sossuilla on aiemmin ollut sellainen kuin sosiaalinen luotto tai laina. Eli sen joutuu sitten maksamaan takaisin, mitä lainaa. Eikö tämä ole mahdollista, kun kerran odotat tuon hankinnan johtavan suurempiin tuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Sossuilla on aiemmin ollut sellainen kuin sosiaalinen luotto tai laina. Eli sen joutuu sitten maksamaan takaisin, mitä lainaa. Eikö tämä ole mahdollista, kun kerran odotat tuon hankinnan johtavan suurempiin tuloihin.
Ai tuon luoton oli jo joku maininnut, sori, että tuli toistettua...
Artistit taas saivat ilman mitään kontrollia kymmenien tuhansien koronatukia ja yrittäjät satojen tuhansien.
Vierailija kirjoitti:
Artistit taas saivat ilman mitään kontrollia kymmenien tuhansien koronatukia ja yrittäjät satojen tuhansien.
Miten tää liittyy mihinkään
Vierailija kirjoitti:
Huh.
Aikamoista settiä.
Kysymys on tosiaankin työhankinnasta. Ostaisin laitteen käytettynä - säästää satoja euroja - joten osamaksu ei ole mahdollista.
Kelalta ei voitu asiaa auttaa, mutta vielä pitää tsekata täydentävä toimeentulotuki.
Ap
Sait "setin" aikaan ihan itse, kun et antanut tarvittavia tietoja tilanteestasi.
Nyt tiedetään, että kyseessä on työhön kuuluva laite (ja oletetaan, että sitä ei voi käyttää muihin tarkoituksiin). Seuraavaksi pitäisi tietää, millaisessa työsuhteessa olet tai oletko ammatinharjoittaja - tässä yhteiskunnassa yksinyrittäjä on pitkälti suojaverkkojen ulkopuolella.
Kuten ihan ensimmäisessä kommentissani kirjoitin, sinun kannattaa keskustella ja sopia asiasta kaikkien asiaan edes jotenkin liittyvien viranomaisten kanssa etukäteen. Näin vältät virheiden tekemisen ja pahempaan jamaan joutumisen. Kelalta ei ylimääräisiä neuvoja tipu, mutta sosiaaliviranomaiset eivät ole yhtä kankeita.
Tämä palsta ei ole oikea paikka kysyä, koska noita hysteerisiä lukutaidottomia ei voi välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh.
Aikamoista settiä.
Ap
Sait "setin" aikaan ihan itse, kun et antanut tarvittavia tietoja tilanteestasi.
Nyt tiedetään, että kyseessä on työhön kuuluva laite (ja oletetaan, että sitä ei voi käyttää muihin tarkoituksiin). Seuraavaksi pitäisi tietää, millaisessa työsuhteessa olet tai oletko ammatinharjoittaja - tässä yhteiskunnassa yksinyrittäjä on pitkälti suojaverkkojen ulkopuolella.
Kuten ihan ensimmäisessä kommentissani kirjoitin, sinun kannattaa keskustella ja sopia asiasta kaikkien asiaan edes jotenkin liittyvien viranomaisten kanssa etukäteen. Näin vältät virheiden tekemisen ja pahempaan jamaan joutumisen. Kelalta ei ylimääräisiä neuvoja tipu, mutta sosiaaliviranomaiset eivät ole yhtä kankeita.
Tämä palsta ei ole oikea paikka kysyä, koska noita hysteerisiä lukutaidottomia ei voi välttää.
ihan ohis, miksi sitä työlaitetta ei saisi käyttää muuhun?
Säilytätkö itse työssä käytettäviä laitteita jossain vitriinissä?
Olen valokuvaaja ammatiltani, mutta kyllä ihan kuvaan omia lapsianikin, enkä kanna huonoa omatuntoa, että olen merkinnyt kalustoni verotietoihin.
Perustoimeentulotukeen EIVÄT VAIKUTA avustukset, tilillepanot tai lainat vanhemmilta tai muilta yksityishenkilöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Perustoimeentulotukeen EIVÄT VAIKUTA avustukset, tilillepanot tai lainat vanhemmilta tai muilta yksityishenkilöiltä.
Vaikuttaa yli 50 euroa menevät.
Muuten, mistä kuvittelit apn saavan lainaa muutaman satasen? Outo oletus, että kaikilla on joku taho joka auttaa.
Selvitä, voitko avata tilin ulkomaiselle pankkitilille. Jos se onnistuu, otat lainan sinne, eikä Kela saa tietää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Selvitä, voitko avata tilin ulkomaiselle pankkitilille. Jos se onnistuu, otat lainan sinne, eikä Kela saa tietää mitään.
Ei hitto näitä neuvoja
🤡
No katsele olisiko jollakin sitä laitetta kotikaupungissasi myytävänä, ja sovi käteiskaupat. Laita itse ilmoitus Toriin tai Faceen jos ei näytä muuten löytyvän. Jos kertoisit enemmän laitteesta niin täällä varmaan joku osaisi paremmin auttaa ja arvioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh.
Aikamoista settiä.
Ap
ihan ohis, miksi sitä työlaitetta ei saisi käyttää muuhun?
Säilytätkö itse työssä käytettäviä laitteita jossain vitriinissä?
Olen valokuvaaja ammatiltani, mutta kyllä ihan kuvaan omia lapsianikin, enkä kanna huonoa omatuntoa, että olen merkinnyt kalustoni verotietoihin.
Oletko ostanut kalustosi toimeentulotukea saadessasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko sinun mahdollista lainata joltain läheiseltä niin, ettei Kela näe koko ostosta? Eli läheinen ostaisi sinulle sen jutun ja maksat hänelle sitten takaisin
Minun mielestä tämä on niin naurettavaa. Ihmise pitää rikkoa lakia jotta hänen urakehityksensä mahdollistuu. Jotain vikaa on tässä systeemissä.
Niin on. Vika on siinä, että annetaan rahaa niin paljon, että ruvetaan laskemaan josko sitä kannattaisi ottaa lainaa, että saa yritystoiminnan pyörimään vai onko sitä mielummin valtion tuilla.
Jos olet ap yritystä perustamassa niin ota yhteyttä työvoimatoimistoon ja selitä tilanteesi. Saat mahdollisesti starttirahaa yritykseesi. Varsinkin, jos ei ole kyse kuin muutamasta satasesta. Toki sinulla pitää olla esittää yritysidea ja se, että kuinka maksat takaisin ja miten kannattava yritykseksi oikeasti on.
Mikä tämä hankinta on? Jos tietokone tai vastaava, niin ota osamaksulla. Voit vaikka maksaa loput osamaksusta saman tien pois kun palkka tulee.