Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko olette vaihtaneet kaikki valaisimet LED-lampuiksi?

Vierailija
16.11.2022 |

Nyt saa jo ihan hyviä ja edullisia (1€/kpl) LED-lampuja jotka on helppo vaihtaa lamppuun.
Itse vaihdoin viimeiset. (no okei saunassa, uunissa ja mikrossa voi olla mutta olkoon).

Joko olette vaihtaneet kaikki valaisimet LED-lampuiksi?

Vaihtoehdot

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh.. en? Isossa osassa eniten käytetyistä lampuista on ledit, mutta esim. harrastustiloissa ja autotallissa vanhat loisteputket toimii tällä hetkellä hyvin, enkä ala toimivia lamppuja vaihtamaan. Kun rikkoutuvat, niin siinä kohden harkitaan tilanteen mukaan. En mä vaihda toimivaa autoakaan pois ihan vaan vaihtamisen ilosta, tässä talossa on ollut tapana käyttää tavarat loppuun ja sitten vasta harkitaan uuden ostamista :)

Vierailija
2/6 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se ap:lle kuuluu minkälaisia lamppuja talossani on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööh.. en? Isossa osassa eniten käytetyistä lampuista on ledit, mutta esim. harrastustiloissa ja autotallissa vanhat loisteputket toimii tällä hetkellä hyvin, enkä ala toimivia lamppuja vaihtamaan. Kun rikkoutuvat, niin siinä kohden harkitaan tilanteen mukaan. En mä vaihda toimivaa autoakaan pois ihan vaan vaihtamisen ilosta, tässä talossa on ollut tapana käyttää tavarat loppuun ja sitten vasta harkitaan uuden ostamista :)

Vihreä aate poisti myynnistä normaalit hehkulamput vaikka uudet led-lamput olivat alkuun susipas.koja ja maksoivat älyttömästi.

Nyt vihreän aatteen vuoksi meillä ei ole edes sähköä ja pakottaa siksi ääritoimenpiteisiin sähkön säästämiseksi. Ehjäkin lamppu on vaihdettava. Maksaa takaisin nykyhinnoilla parhaimmillaan 40:ssä käyttö tunnissa.

Vierailija
4/6 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vaihdettu jo ledeiksi kauan aikaa sitten.

Vierailija
5/6 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelen sitä mukaa kuin nykyiset energiansäästölamput hajoavat. Huhtikuussa sähkön kulutusta on kiristettävä kun vanha sähkösopimus loppuu. Mutta katselin tuossa juuri, ei ole hirveää eroa enää ledin ja säästölampun välillä. 

Vierailija
6/6 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman vihreää-puoluetta meillä olisi rajattomasti edullista sähkö käytettävissä.