Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolisoni suuttuu suunnitelmista

Vierailija
16.11.2022 |

Pidän suunnittelemisesta. Suunnittelen yhteisiä tekemisiä, matkoja ja illallisia. Aina kun suunnittelen illallista, puolisoni valittaa kuinka kallista se on, mutta syö kuitenkin ruokaa, jota olen tehnyt pitkään ja hartaasti (ja itse maksanutkin). Joskus yritän kysyä mihin aikaan on tulossa, jotta voin ajoittaa aterian, mutta ei osaa sanoa ja hermostuu kun kysyn. Joskus puhuu myös puhelimessa koko ruokailun ajan :(

Kun suunnittelen matkaa, puoliso on vihainen, koska en ota hänen tilannettaan huomioon (esim. työt). Kysyn kuitenkin tietenkin päiviä, jolloin hänelle sopisi lähteä matkalle. Kysyn budjettia ja suunnittelen joitakin nähtävyyksiä tms, mutta sanoo ettei pidä suunnitelmista vaan haluaa mennä mielensä mukaan. (Hänellä on rahaa ja maksan itse itseni). Myös kysyn, onko niin ettei halua lähteä ollenkaan ja sanon että voin lähteä yksinkin (haluan matkustella). Suuttuu siitäkin koska kokee, että elämme silloin erillistä elämää. Sama illallisten kanssa. (Edes pari kertaa vuodessa.) Yritän selittää, että esimerkiksi illallisvaraukset on tehtävä aikaisemmin, mutta siitäkin valittaa. Ei tiedä koska sopii ja tuntuu olevan aina liian kiireinen miettiäkseen. Kun sanon meneväni ystävieni kanssa - suuttuu, koska "teen kaikki kivat asiat kavereiden kanssa".

Nyt olen suunnittelemassa joulua ja mietin minä päivinä kutsun vanhempiamme kylään. Mies hermostuu ja sanoo ettei voi tietää etukäteen. (Hlvetti, mutta muiden pitää tietää.) Sanon, että voimme viettää joulun kahdestaankin ja kysyn onko toiveita, mitä hän haluaisi tehdä. Hermostuu.

Tuntuu todella tyhmältä, koska emme voi tehdä asioita yhdessä. Hän valittaa siitä että teen kaikki kivat asiat erikseen hänestä, mutta jos en saa häneltä aikatauluja koskaan, niin mitä helvettiä? Valittaa myös kuinka emme koskaan tee mitään yhdessä, vaikka yritän järjestää vaikka mitä ja maksaa vaikka itse (olen pienituloisempi kuin hän.) Lähdin kerran matkalle kavereiden kanssa ja hän on siitä edelleen katkera.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juma, miten ihmiset ei näe itse että suhteessa ei ole minkäänlaista tervettä tulevaisuutta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla