Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos puoliso loukkaa sinua tahallaan,

Vierailija
15.11.2022 |

pystytkö antamaan anteeksi? Sanallisesti siis.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta..

Vierailija
2/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs hän sanoisi ja miten käyttäytyisi myöhemmin?

Yksityiskohtia vaaditaan tähän.

Vierailija
4/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On silläkin merkitystä, kuinka harkitsevasti. Jos haukkuu tyhmäksi, ja olen käyttäytynyt tyhmästi, niin ei ole paha. Mutta jos katsoo halveksivasti ja latelee valittuja sanoja, niin asia on toinen.

Vierailija
5/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisi rumasti persoonastasi. Ap

Vierailija
6/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kaikista pahinta.

Pystyisin antamaan anteeksi pitkän ajan kuluttua. Ongelma tuossa on se, että loukattu suojautuu. Kasvattaa suojakuoren, jotta ei satu seuraavan kerran niin kovin. Koska seuraava kerta tulee, varmasti. Lopulta parisuhde kaatuu siihen, että läheisyys häviää suojakuoren vuoksi.

Been there, done that. Erosta 10 vuotta ja olen antanut anteeksi.

Vierailija
7/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet sanonut?

Vierailija
8/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tekisi niin.

Vierailija
9/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se tekisi niin.

En koskaan.

Vierailija
10/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi voisin antaa, mutta en kyllä jaksais suhteessa olla sellaisen kanssa. Jos loukkaa tahallaan ja sanoo ilkeitä asioita, niin ei ne ole tuulesta temmattuja, vaan jostain ihmisen sisältä ne tulee. Eli en haluais olla henkilön kanssa, jolla on negatiivisia tuntemuksia tai ajatuksia mua kohtaan

Vierailija
11/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noin käynyt 10 vuoden aikana.

Vierailija
12/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet sanonut?

Puoliso sanoi tänään minulle tänään todella ikävästi. Oli varmaan yli 20v suhteen ajalta pohjanoteeraus. Ei ollut edes riitaa vaannkerroin hänelle yhdestä asiasta, jossa olisin tarvinnut tukea. Tuntuu todella pahalta.

Vierailija
13/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen laukku olisi nopeasti pakattu ja molemmat oven ulkopuolella sekä mies että laukku. Ehkä voisi päästä takaisin itkien ja anoen ja vatsallaan ryömien.

Vierailija
14/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet sanonut?

Puoliso sanoi tänään minulle tänään todella ikävästi. Oli varmaan yli 20v suhteen ajalta pohjanoteeraus. Ei ollut edes riitaa vaannkerroin hänelle yhdestä asiasta, jossa olisin tarvinnut tukea. Tuntuu todella pahalta.

Tämä siis ap.

Vierailija
15/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nykyinen kumppani sanois tahallaan ilkeästi minusta satuttamismielessä, niin en varmaan osais ottaa tosissaan :D ei me riidellä, puhutaan jos joku hiertää jne, ei tuollainen vaan oo sellainen mikä vois olla osa meiän suhdetta.

Vierailija
16/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat loukattu puolin ja toisin ja annettu anteeksi. Ei siinä sen kummempia. Life goes on.

Vierailija
17/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten sanoit hänelle, että loukkaannuit, ja hän pyysi anteeksi...?

näköjään pitää aapeeltä nyhtää näitä yksityiskohtia. 

Vierailija
18/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Ammattivalittajalta

Vierailija
19/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso on pahimmillaan sanonut, että olen samanlainen kuin siskoni (joka on ehkä jossain pohjimmiltaan lähes ok, mutta huumeriippuvainen ja tosi narsistinen paranoidi valehtelija ja väkivaltainen...). Oon kyllä ottanut todella pahasti itseeni tuollaiset. On ollut tiäkkö sellaisia riitatilanteita, missä, joo, en ole jaksanut kuunnella tai olen ottanut itseeni liian herkästi jonkun asian (tulkinnut arvosteluksi vaikkei ole ollut), mutta ne on kuitenkin ollut hyvin pieniä asioita ja itsekin olen tajunnut sen siinä tilanteessa ja koittanut sopia. Mun ei ole mitenkään mahdotonta huomata ja myöntää jos olen väärässä. No joo, selitykset sikseen... Joko 2 tai 3 kertaa mieheni on heittänyt, että olen samanlainen kuin siskoni ja se on kyllä ollut pahin loukkaus, mitä on laukonut. Todellakin luonnettani kritisoivaa tai oikeastaan luonnevammaiseksi haukkumista. Mutta olisihan siinä itsessäänkin vikaa jos sellaisen ihmisen kanssa kerran tahtoo olla? No, on kyllä tajunnut sanoneensa laukoneensa tosi pahasti ja pyydellyt noita anteeksi. Kai sitä voi joskus joku oma paha olo projisoitua puolisoonkin siten, että näkee puolison hetkellisesti negatiivisempana kuin on. Vähän riippuu tilanteesta miten loukkaus vaikuttaa ja korjaantuuko suhde hyväksi.

Vierailija
20/29 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se olikin totuus? Luultavasti.

Olemme sanoneet näiden yhdessä oltujen 25 vuoden aikana kaikkea, mutta olemme toistemme parhaat ystävät ja pystymme juttelemaan asiat aina läpi. En oikein usko, että mieheni sanoisi minulle joskaan mitään sellaista, josta pahoittaisin ikuisesti mieleni. Totta toinen puoli aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi