Tässä ketjussa selitän asian omaan elämääni liittyen. Liittyy ketjuun, jossa dissataan "rikkaita esittäviä"
https://www.vauva.fi/keskustelu/4887562/mika-ollut-naurettavin-koyhan-l…
Tuossa ketjussa oli kommentti, joka meni sanasta sanaan näin: "Oh pliis, älä jaksa. Noitahan näkee jatkuvasti. Isolla ja kalliilla katumaasturilla invapaikalle ja merkkivaatteissa hajuvedeltä löyhkäten kauppaan poimimaan alennuslaputettuja tuotteita. Katson halveksuen. Ihan sama mitä inisette kateushullut, voin kertoa on kateus kaukana. Itseä nolottaisi ihan jäätävästi jos pitäisi esittää ja nimenomaan ESITTÄÄ luxusta, kuten niin moni tekee. Tiedän niin monen tuollaisen todellisen tilanteen. Huhhuh, surullista :("
Kommentti liittyy johonkin tyyppiin, joka "esitti rikasta " ja osti alennuksessa olevia tomaatteja. Se kommentti on näköjään jo poistettu.
Minä olen aina ollut hyvässä asemassa, vaikka välillä on ollut kausia, kun olen joutunut taistelemaan jostain rahasta, joka kuuluisi minulle mutten ole sitä itselleni saanut. Totta kai minulla on silloin vähemmän rahaa käytössä siihen saakka, että saan minulle kuuluvat rahat (enkä tarkoita mitään tukia 😑)
Pukeudun ihan oman tyylini mukaisesti, ja se voi näyttää usein vähän hienostelevalta. En minä silti yritä mitään muuta kuin käyttää vaatteita, joissa tunnen oloni hyväksi.
Minulle tilanteeni on yhtä tavallinen kuin kenelle tahansa oma elämäntilanne. Ei siinä ole minulle mitään omituista, minä vain elän elämääni. Ventovieraat ovat niitä, jotka tekevät asioista numeron ja ongelman.
Esimerkiksi eräästä asunnostani jaksettiin jauhaa vaikka ja kuinka pitkään, ja tätä ei varmaan kukaan tule uskomaan, mutta minä tiedän sen olevan totta, nääs jouduin käyttämään taksia yhdessä vaiheessa hieman enemmän ja kotiin saapuessa TAKSIKUSKIT alkoivat lähes aina kommentoimaan asuntoani (sitä miltä se näyttää ulospäin, tietysti. En minä sisään kutsunut heitä XDDDDD)
No olihan se omalla tavallaan ihan imartelevaa, mutta vähän kummallista silti. Sehän oli vain kotini.
Kerran menin ruokakauppaan myöhään yöllä taksilla, koska no, halusin kauppaan enkä omistanut korttia enkä automobiilia vielä. Samalla sain vähän ajelua (kaipasin todella paljon ajamista ja halusin päästä edes taksin kyytiin, kun en voinut itse ajaa.) Bussit eivät kulkeneet siihen aikaan yöstä.
Mitä teki taksikuski kaupan pihassa? Toivotti minulle HYVÄÄ TYÖVUOROA. Se tuli niin puskista, etten osannut sanoa muuta kuin kiitos. Niin siis minä menin ostamaan ruokaa enkä todellakaan ollut töissä siellä, ikinä ollutkaan. En antanut MINKÄÄNLAISTA vaikutelmaa siitä, että olisin menossa töihin.
Kommentit (29)
Sä voisit Allu ryhtyä kirjailjaksi x)
Vierailija kirjoitti:
Sä voisit Allu ryhtyä kirjailjaksi x)
Mikä hel----vetin Allu???
Vierailija kirjoitti:
Kuka tää kirjottaja on?
Öh.... Ihan vain.... Minä? Kuka ihme minun pitäisi olla XDDDDDD??
Kai sitä jokainen voi näyttää mille huvittaa. Niin, voihan sitä ihmetellä jostain jotain, jos tietää sen elämästä jotain, paitsi kyllä hilpeää on, jos joku nyt sattuu tietämään esim. jonkun tulotason ja miettii, että tuo tuossa yrittää näyttää liian hienolta tasoonsa, tai miksi näyttää köyhältä tasoonsa. Eli ottaa tehtäväkseen oikein urakalla tuollaiset ihmettelyt, jopa näkee vaivaa niitä varten.
Mutta näin yleensä, mistä random ihmiset tietää sun tulot ja pankkitilin saldon tai miten kulutat.
Oikeastaan juoruamalla tai urkkimalla ainoastaan, mutta hirveän laajasti ei kai tuollaisia leviä, ellei joku oikein systemaattisesti halua niitä levitellä.
Jos nyt joku ottaa elämäntehtäväksee tietojen tai valheiden levittelyn random ihmisille, sehän pitää ottaa kunniana.
Muuta en kommentoi, mutta tuota alkuperäistä ihmettelyn aihetta. Eli varakkaan näköinen ihminen menee kauppaan ja ostaa alelaputettuja tuotteita, ja se muka paljastaa, että hän kituuttaa vähissä rahoissa. Eihän se sitä välttämättä tarkoita! Alelaputettuja ruokia saavat ostaa kaikki ja ostavatkin. Rikaskin voi olla tarkka rahoistaan. Eikä se edes tarkemmin ajatellen ole edes mitään erityisen tarkkaa: miksi kukaan maksaisi täyttä hintaa, jos voi saada samanlaisen tuotteen halvemmalla?
Vierailija kirjoitti:
Muuta en kommentoi, mutta tuota alkuperäistä ihmettelyn aihetta. Eli varakkaan näköinen ihminen menee kauppaan ja ostaa alelaputettuja tuotteita, ja se muka paljastaa, että hän kituuttaa vähissä rahoissa. Eihän se sitä välttämättä tarkoita! Alelaputettuja ruokia saavat ostaa kaikki ja ostavatkin. Rikaskin voi olla tarkka rahoistaan. Eikä se edes tarkemmin ajatellen ole edes mitään erityisen tarkkaa: miksi kukaan maksaisi täyttä hintaa, jos voi saada samanlaisen tuotteen halvemmalla?
Niin, samoin kuin minulla ei ole rahojani, jos saan Kelasta jotain. Ei ne asuntoon menneet rahat ole taivaan tuulissa, vaikka ne eivät ole pankkitililläni. Minä nimenomaan haluan pitää valtaosan rahoistani kiinni asunnossa. Pian tulen saamaan henkivakuutusrahoja. Kadehtikaa nyt aivan hel----vetisti, olen menettänyt läheisen, eikö olekin kadehdittavaa. Piehtaroikaa siinä kateudessanne XDDDDDD.
Lisäksi totta hel-----vetissä se näkyy arjessa, kun et saa sinulle kuuluvaa tuloa itsellesi. Tästä taistelen koko ajan (että se raha tulisi minulle, koska minä sen ansaitsen saada.)
Ylipäätään minkä tahansa rahan tai tulon odottelu voi pakottaa tilanteeseen, jossa olet ihan poikkeuksellisessa tilanteessa, että käyttörahat tuntuvat olevan jatkuvasti tiukassa.
Sitten kun se poikkeuksellinen tilanne päättyy ja saat kaiken itsellesi kuuluvan rahan, olet taas siinä normaalitilanteessa.
Tarkka taloudenpito on ihan fiksua, mutta valitettavasti tuollainen ihminen voi kyllä olla sitten paljon tietämättömämpi, tyhmempi tai osaamattomampi monessa muussa asiassa, kun se joka, ei tee fiksuja ruokaostoksia.
Se että ei tee fiksuja ostoksia voi johtua että ei tajua mitkä olisi fiksut ostokset tai sitten tykkää vaan ostella välillä myös ei niin fiksusti.
Miksi joku ostaa tupakkaa tai miksi kaikki eivät osta pelkkiä Rainbow tai Pirkka tuotteita. Eikö se olisi fiksua.
Soopaa*