Milloin lapsen tulisi alkaa käyttää saippuaa ja shampoota?
Lapsi 1,5v ja emme ole vielä koskaan pesseet häntä muulla kuin pelkällä vedellä. Sukulainen kauhistui kun kuuli tästä. Olenko tehnyt jotain väärin?
Kommentit (7)
Kouluiässä alkoivat käyttää pesuaineita. Pienet ei hikoile ja turhaa kemikaalikuormaa. Vesi paras.
Noh vedellä meillä 5v pääasiassa pesee. Silloin tällöin (harvoin) pesen hiukset miedolla shampoolla. Ja joskus haluaa suihkusaippualla pestä itsensä.
Meidän 4 vuotiaan tukka on pesty pari kertaa lasten shampoolla jos on ollut tosi likainen (esim kaveri heittänyt hiekkaa tai joskus öljysin tukan, kun pää oli täynnä karstaa.) Muuten käytetään vettä. Välillä käy vaahtokylvyssä mutta vaan sen vaahdon takia, mun mielestä lapset ei tarvitse saippuaa. Itsekin aloin käyttää saippuaa vasta teini-iässä. Shampoota alan käyttää säännöllisesti lapsella sitten, kun hiukset alkavat rasvoittua tai ovat likaiset vesipesusta huolimatta.
Mä olen siirtynyt kokonaan vesipesuun. En haise. Hiukset shampoolla.
Mites alakouluikäiset pyllynsä pesevät jos eivät suihkussaippuaa käytä? Hyi hyi pelkkä vesi EI riitä.
Vierailija kirjoitti:
Mites alakouluikäiset pyllynsä pesevät jos eivät suihkussaippuaa käytä? Hyi hyi pelkkä vesi EI riitä.
Kenenkään ei kuulu pestä pyllyään saippualla.
Et ole. Saippuaa ja shampoota tarvitsee vasta teini-ikäisenä.