Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***KESÄKERTUT 2006***

07.11.2006 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältäkin!

Jospas yrittäisin minäkin teidän joukkoon aktivoitua, kun mariadeekin hienosti vastaili minun eiliseen viestiini. =)

Tosiaan, tuota hysteriahuutoa täälläkin on aika paljon harrastettu tissillä ollessa. Myös sitä tehdään, että otetaan rinnanpää suuhun ja saman tien käännetään pää poispäin. Ja nyt uutena on tullut merkillinen puskeminen! Ottaa rinnanpään suuhunsa hienosti, mutta sitten yrittää tunkea koko päätä rinnan sisään.. Yleensä öisin on tissi kelvannut ¿hyvin¿ (eli siis paremmin mitä toisinaan päivällä, ja kenties nuo yöt ovatkin olleet maidontuotannon säilymisen kannalta pelastus), mutta viime yö oli vallan päinvastainen. Ei puhettakaan että tissi olisi kelvannut! Pulloa saatiin hakea tolkuttoman monta kertaa (keskimäärin pullomaitoa haetaan n.3krt yössä), vissiin 5-6krt! Vaikka illalla meni desi maissivelliä. Velli ei kylläkään tunnu pitävän nälkää yhtään maitoa paremmin.. Eli ehkäpä tänä iltana keitän maissipuuroa poitsulle.

Vähän tuo imetyksen ¿epäonnistuminen¿ vaivaa minua edelleenkin, olisin niin kovasti (ja kovasti sitä myös toitotetaan kaikkialla, joka vähän ¿lietsoo¿ meidän imetyksessä ¿epäonnistuneiden äitien tuntemuksia sinne pettyneeseen suuntaan) halunnut päästä täysimetykseen. Vaikka pääasiahan on se, että vauva on elossa, tyytyväinen ja saa ruokaa tarpeeksi, tuli se sitten rinnasta tai pullosta! Ja onpahan päästy helpolla kiinteiden aloituksen kanssa, olen nimittäin kuullut, että monilla on sitten puolen vuoden iässä, kun kiinteät aloitettu, ollut ongelmia saada vauva syömään. Meillä pojalle on kyllä mennyt hienosti kaikki alas, mitä on tarjottu! =)

Poika on kyllä tosi kova puklaamaan, joten hirveän suuria ruokamääriä ei kerralla vieläkään anneta, niin kiinteiden kuin maidon suhteen. Painonnousukin on ollut luultavasti sen puklailun takia hyvin maltillista (kuitenkin noussut koko ajan), reilun 4kk iässä oli 6685g (syntyessä 3775g) ja 65cm (syntyessä 53cm).

Toissailtana poika kääntyi ekan kerran omin avuin vatsalleen! =) Ja kovin on tyytyväinen noin pääsääntöisesti, juttelee pitkät pätkät ja hymy on herkässä. Nauramista ääneen ei vielä osaa, tai nauru tulee ulos enempikin kiekaisuina. Vatsan toimivuus saatiin paranemaan kiinteiden avulla, nyt tavaraa tulee suunnilleen joka toinen päivä.

Ja päikkärit maistuvat, taas vedellyt parisen tuntia unta parvekkeella. Taitaa viime yön levottomuus väsyttää. Kovin levottomasti tuo toisinaan yöt nukkuu, heiluu, kääntyilee ja puskee. Perhepedissä nukutaan yleensä sen ensimmäisen syönnin jälkeen. Viime yönä koitin nostaa omaan sänkyyn parempien unien toivossa, aina syömisen jälkeen, muttei se kyllä unia yhtään pidentänyt. :-/

Niin, ja mariadeelle vielä, jos seuraavan lapsen kanssa täysimetys onnistuisikin, koen sitten varmaan ahdistusta siitä, että olen niin kiinni vauvassa.. ;-)

Nyt pesemään pulloja, ennen kuin Dansku-Bansku heräilee.

Hermis ja Dansku 4.5kk

Vierailija
22/33 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustellaan me täällä kun ei kerran muita näy :)).

Yritän viritellä tätä himskatin konetta kun tuntuu että lapset on sekoittanut tän lopullisesti, heittää kaikenlaista koneelle jne...

Joo tiedän tunteen " epäonnistumisesta" imetyksen suhteen eikä tosiaan silloin mieltä kohottanut muiden neuvot ja suoranaiset paasauksetkaan :(. Pahin kommentti tuli anopilta silloin kun esikoisen kanssa venkslasin tissin ja pullon kanssa, kun sanoi esikoinen sylissään " mihinköhän se äitiskin niitä tissejään säästelee kun ei sinulle anna?" . Vieläkin vaikka siitä on 8v. aikaa muistan sen kun eilisen, voi kiesus että tuntui pahalta. Olin sentään itkun ja loputtoman lypsämisen jälkeen luovuttanut ja alkanut antaa myös pulloa kun imetys ei kertakaikkiaan vaan onnistunut, ei millään, vaikka olin raskausaikana lukenut jos jonkinmoista opusta imetyksestä ja olin visusti päättänyt täysimettää ja muutenkin imettää sinne 1v asti.

Toista sitten täysimetin 5kk hullun lailla, ihan jo näyttääkseni anopille! Tämän kolmannen kanssa anoppi on toisinaan vaan " pakottanut" jatkamaan imetystä vaikka tällä kertaa tämä on mua ahdistanut kovasti, siis tämä sitovuus. Mielestäni isommat lapset on kärsinyt aikalailla kun äiti ei pääse oikein mihinkään mukaan, ja kahdenkeskistä aikaa ilman vauvaa ei ole ollut. Tomi kun söi about tunnin välein koko sen 3,5kk minkä täysimetin, niin eipä siinä mihinkään lähdetty ja kun lypsämällä en maitoa juurikaan saanut.

Mun mielestä (minun mielipide vaan) imetyksestä on ihan turha moralisoida, vaikka se kuinka olisi terveellisintä ravintoa jne pitää ottaa huomioon myös koko perheen paras. Siis henkinen puoli myös!!

Me ostettiin taannoiselle laivaristeilylle matkarattaat Tomille ja nyt oon keksinyt että ne on hitsin hyvät täällä sisällä kun teen kotitöitä. Sitterissä kun Tomi ei enää oikein viihdy kuin ruokailun ajan ja lattiallakaan ei rajattomasti jaksa olla niin noissa rattaissa jaksaa sitten olla seurana kun laitan astianpesukonetta, pyykkejä ym., suosittelen! Saa kuitenkin puoli-istuvaan asentoon niin ei tarvii ihan vaan maata selällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että on uusi pino. (Ei sillä, että vanhassakaan mitään vikaa olisi ollut 8) )

Täällä tosiaan tänään jo 5 kuukautta täynnä ja iso tyttö jo. 8)Kerttu (kuten jo mainittua) ryömii jo ja ihan muutamassa päivässä on edennyt taidoissa huimasti. Joku siellä jo päivittelikin, että ryömii...mutta pari viikkoakin ikäeroa saattaa tässä vaiheessa tuntua paljon. Jokuhan on just vasta täyttänyt sen 4kk. 8)

Imettämisestä vielä...mua kans jotenkin ärsyttää, se miten imetys on nykyään (ennenkin?) jotenkin kaikkien yhteinen juttu? Muka. Meillä anoppi on kommentoinut imetystä tyyliin...etkö sä raukka (Kerttu siis) mitään muuta saa vielä, tuollaista litkua vaan. Välittämättä siitä, että lapsi on kuin aurinko! Musta toisen imetyksen kommentointi pitäis kieltää. 8) Jokainen sais imettää just niin kauan tai niin vähän kuin siltä tuntuu (tai mikä on käytännössä mahdollista)... mikäpä minä olen toisia arvostelemaan -missään asiassa. 8) Ja sekin vielä että teet sitten niin tai näin, niin ÄITI on se,jolla asiasta on eniten paha mieli.

Huh, ja anteeksi.8)

Täällä on meillä on ihanan rauhallista...kaikki muut nukkuu. Mulla oli kaksi vaihtoehtoa: liittyä seuraan tai tulla koneelle. Lopputuloksen näette tässä. Kerttu nukkui aamupäivällä jo pari tuntia, saas nähdä kauanko nyt unet kestää.

Mä palaan nyt vielä tuohon imetyksen hetkeksi...onko jollain kokemusta, miten nopeassa tahdissa 6kk täysimetetyillä ruokavalio monipuolistuu...siis että onko tahti jotenkin nopeampi kun silloin saa ottaa kaikki aineet jo käyttöön, vai onko järjestys sama: kasvis ja sitten liha/vilja.

Mariaade(ko?) oli vähän aikaa sitten laivalla? Me ollaan kans ens kuussa menossa..vinkkejä? Ja tiedätkö muuten saako Siljalta lainattavia rattaita viedä maihin? Ollaan siis maissa päivä. Pitääköhän ottaa kannettava mukaan niin voi illalla lasten mentyä nukkuun katsoa vaikka leffaa, heh! Hyvä vinkki muuten käyttää matkarattaita kotonakin!8)

Ja tästä tulikin mieleen...

Gallup: Onko teillä jotain mitä olette hankkineet vauvalle turhaan? Mulle ei ainakaan heti tule mieleen, vaikka osa jutuista on käyttöiältään kyllä aika hetkellisiä. Kantoliinaa hehkutan nyt vielä (kun olen makuun päässyt). Tänään oltiin loskassa ulkona. Kerttu vaunuissa ja esikko välillä kantoliinassa kun ei jaksanut kävellä ja pulkkaa ei voinut vetää. Oli kyllä kätevä! ja esikko siis 2v 2kk.

Pinosta...olisiko mitään ideaa, että laitettais pino vaikka ma-ti, ja ke-pe jne....kun mulle tulee ainakin sellainen olo, etten viitsi ns. samaan pinoon monta kertaa kirjoittaa ja silti luen kyllä joka päivä!

Pitäsiköhän nyt ottaa itsekin torkut (varmaan joku herää juur kun käyn makaamaan...)kop, kop.

Mukavaa päivää!

Mariisa ja Kerttu tasan 5kk

Vierailija
24/33 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika etevä tyttö teillä, mariisa, onkin! Huippua!

Meillä vielä ryömimistä saadaa odotella, vaikka 5kk pian lähestyy. Kovasti yritetään pungertaa pystyyn, siis istumaan, ei vielä seisomaan. ;-) Masullaan hiukan yrittää potkia vauhtia, jotta pääsis eteenpäin, mutta ei se kyllä ihan hirveää vauhtia se eteneminen vielä ole..

Ja edelleen tuosta imetyksestä.. Kun siitä nyt (tai ehkä ne jutut vaan osuu mun silmään, kun olen tämän nyt ottanut itseeni näin raskaasti) joka paikassa vielä jauhetaan. Ja ottaa päähän sekin, ettei niissä jutuissa juurikaan ikinä mainita, ettei se täysimetyksen onnistuminen ole mikään itsestäänselvyys. Argh. Onneksi mun oma äiti on ymmärtänyt tilanteen, ja muut naiset, joiden kanssa tekemisissä olen, ovatkin hieman nuorempaa ikäpolvea. Mutta ehkä nyt jätän tämän aiheen hetkeksi aikaa ¿hautumaan¿, ja päivittelen seuraavaa.. =)

Nimittäin, onkohan nyt sitten sallittua alkaa kunnolla kuumeilla kolmatta lasta (niin, siis jos joku ei tiedä, meillä on esikoinen enkelinä taivaassa, ja pikkukakkonen täällä kotona), kun näyttäis siltä, että täti punainen on tulossa kyläilee..?! Ihmeen kauan se tosiaan on tällä imetyksellä pois pysynyt, lie aika herkkä kroppa mulla noiden hormonien puolesta..

Ja kun se viime yö oli mitä oli, hain juuri kaupasta Nestleen banaani-riisipuuro-jauhepaketin poitsulle. Olipa arvokasta tavaraa, tosin sitä saanee jostain isommasta kaupasta halvemmalla.. Meidän lähikauppa kun on aika kallis. No, kokeillaan sitä tänään illalla. Ja sitten jos/kun intoudun keittämään itse puuroa, ostin myös maizenaa. Yritän alkaa puurokampanjat nyt noilla, ja sitten kun puoli vuotta lähestyy, alkaa tarjoilla myös kotimaista viljaa. Ne puurot kannattanee tehdä itse, kun voi tehdä pelkkään veteen.

Mariisa, olettaisin ja muistan lukeneeni, että tahti uusille aineille on tosiaan nopeampi kuin silloin, jos kiinteitä aloitellaan 4kk iässä. Mutta silloinkin olisi hyvä aloittaa kasviksilla ja hedelmillä, mutta lihan saa kai silloin ottaa kuvioihin jo parin-kolmen viikon totuttelun jälkeen.

Jepjep, nyt kun tuo jäbinkäinen vielä hetken nukkuu, menen soseuttamaan perunat.

Hermis ja Danskuli 4.5kk

Vierailija
25/33 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariisa, ihan pakko heti alkuun sanoa kun mainitsit että pitäiskö ottaa kannettava laivalle mukaan niin mä luulin että siksi että pääset tänne meidän sivuille käymään, hih :))), kunnes luin että vois katsoa leffan. Meinasin jo että eikös laivalla ole parempaa tekemistä.. =D

Ihan hyvä idea olis laittaa pinot tyyliin ma-ti, jne, jos tulis enemmän tekstiä muiltakin. Mullakin tämä on ajoittaista tämä kirjoittelu, riippuu aina miten Tomi nukkuu päikkäreitä että ehtiikö tänne vai ei. Ja kun isommat lapset on koulussa niin kiva käydä täällä samalla kun käy sähköpostilla.

Hermione, ihan hyvin sitä voi kuumeilla jo uutta vauvaa. Meillä esikoinen oli 5kk kun tulin raskaaksi, kylläkin vahingossa, mutta en ole katunut että nuo kaksi vanhinta lasta on 1v2kk ikäerolla vaikkei se tosiaan aina niin ruusuilla tanssimista ollutkaan kun oli 2 vaipoissa, 2 syötettävää, 2 nukutettavaa eli työtä oli melkoisesti mutta iloakin kyllä sitten potenssiin 2. En tiennytkään että teillä on esikoinen taivaassa, otan osaa, todella surullista :(.

Mariisa, en kyllä ole varma saako niitä laivan rattaita viedä maihin, veikkaan että saa, ihan kun olisin nähnyt Tukholman terminaalissa joskus sellaisia, mutta en ole ihan 100% varma? Mutta nehän on istuvalle, eli tarkoitit siis kait esikoiselle niitä. Laivalle vinkkejä?? Meillä risteily meni penkin alle, Tomi huusi koko ekan illan vaikkei normaalisti itke turhia. Se pälyili ihmeissään ja pelokkaan näköisenä ympärille, kova häly (siis ei mikään ravintola tms vaan ihan ihmisten pölötys joka puolella) oli jotenkin herralle pelottavaa. Hytissä katteli ympärille ja vaan huusi. Outoa! Ja myös se oli virhe että otin uudet matkarattaat matkalle joissa Tomi ei ollut kertaakaan nukkunut tai oikeastaan muutenkaan ollut niin poju ei osannut niissä olla, olis pitänyt ottaa tutut ja turvalliset vaunut, olis ihan varmasti ollut parempi valinta ja olishan vaunut paljon suojaisammat melulta ja valoilta ym kun yritettiin nukuttaa...Meillä mies sitten touhusi isompien kanssa illan ja mä kökötin hytissä karju-kallen kanssa. Yöllä Tomi itki kovasti, oli tosi hurja merenkäynti, ja herra puklas ja pasko melkoisesti, en tiedä oliko ihan merisairas vai mikä!? Samoin jonotukset laivaan ja laivasta oli painajaista, rintareppuun olis kantsinut laittaa mutta koska Tomi nukahti molemmin päin juuri ennen ryysistä annoin olla rattaissa mutta niinpä poju heräs kesken ryysiksien ja parku oli kova ja rintareppu tietty jossain huitsin nevadassa...eli Tomi kainalossa työnsin rattaita ja yritettiin pysyä kasassa koko perhe jotenkin. Oltiin siis Turusta Silja Europalla eli siellä mennään laivaan ja tullaan pois kertaheitolla kaikki, eli jos te meette Helsingistä niin siellähän pääsee laivaan ja pois vähän väljemmin onneksi. Hytissä Tomi nukku mun kainalossa eli matkasänky oli turha siellä hytissä. Toivottavasti teillä menee paremmin risteily, meillä se oli tosiaan kaikkien aikojen pohjanoteeraus. Niin ja me otettiin Uno kortit mukaan ja ostettiin herkkuja hyttiin eli kun Tomi nukahti niin pelattiin lasten kanssa unoa ja herkuteltiin, se oli ehkä koko reissun paras hetki..

Nyt herra heräs näköjään..

Vierailija
26/33 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan sairasteltu nyt melkein 2 viikkoa ja alkaa olla jo hermot aikaste kireellä. Leo ollut nuhassa ja yskässä pari viikkoa ja heräilee n tunnin välein yöllä. Lekurin mukaan hoidoksi vain kotikonstit ja korvat ovat pysyneet terveinä, onneksi. Yövalvomiset kyllä alkavat hiertää pikkuhiljaa. Itse olen myös lääkekuurilla (poskiontelotulehdus). Kun flunssa alkoi kieltäytyi leo tissistä kokonaan, käänsi päätä pois ja huusi tai sitten puri, joten imetys on meiltäkin loppu : (.

Menkatkin alkoi..joten olo on todella ärsy.

No kaipa se tästä pikkuhiljaa helpottaa...!

Joku kyseli Siljan rattaista..nitä saa lainata, muistaakseni panttia vastaan, olivat muistaakseni vain lepoasentoon meneviä rattaita.

Nyt meidän nuhanenä tais torkahtaa, joten meen itsekkin lepäämään!

Vierailija
27/33 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Raskausaikana tuli silloin tällöin kirjoiteltua, mutta tytön syntymän jälkeen en olekaan montaakaan kertaa ehtinyt koneelle. Muutaman kerran oon teidän juttuja lukenut, on tosi ihanaa tietää mitä samassa elämäntilanteessa oleville ihmisille, isoille ja pienille, kuuluu. Nyt mulla on vielä pieni hetki aikaa kirjottaa, tyttösen päiväunet kun kestää aina tasan tarkkaan 45 min.

Meilläkin päällimmäisenä mielessä pyörivät imetys ja nukkuminen. Tyttö on vielä täysimetyksessä, välillä sujuu oikein hyvin ja toisinaan vähän huonommin. Ollaan molemmat tytöt tällä hetkellä pienessä flunssassa, näyttää tosiaan olevan liikkeellä, ja tuntuu et maitoo tulee jotenkin huonommin. Mua on jo pitkään vaivannut se, että heruminen ei käynnisty heti ja siitähän neiti tulistuu. Ekan imaisun jälkeen kun ei suihkua suuhun niin sitten syönti on yhtä huutoa. Imetyksen ilo on kaukana tälläisinä hetkinä. Onneksi minä olen lähes täysin säästynyt kaikenlaisilta arvosteluilta, mutta ne pienetkin vihjaukset ovat kyllä tuntuneet pahalta.

Öisin herätään syömään kolmen tunnin välein... Tyttö nukkui pitkään hyvin ja söi kerran yössä, sit yöt meni jotenkin ihan sekaisin ilman minkäänlaista rytmiä ja nyt on sitten kehittynyt uusi syömisrytmi. Syödään siis klo 24, 3 ja 6. Kyllä mullakin on ollut houkutus antaa korviketta siinä toivossa että pitäis nälkää pidempään, mutta sisuttelen vielä. Tyttö ei ymmärrä tankata kunnolla iltaisin eikä yölläkään, ei yleensä edes nukahda rinnalle, mutta lopettaa vain kun olo on hyvä. Oon todennut, et maitoa olisi vielä tuloillaan, ei siis lopeta siksi että tissi olisi tyhjentynyt.

Onpa kiva kun voi purkaa sydäntä! Voisin lörpötellä vielä vaikka kuinka meidän nukkumisista ja muista tavoista, mut jätetään tilaa muille.

Mutta joku kyseli onko turhia hankintoja. Meillä on turhaan ostettu pinnasängyn päälle hoitolevy. Kääk, kai sillä joku nimikin on, mut pää ei nyt toimi. Ei tosiaan olla käytetty kertaakaan. Onneksi suurin osa kamasta on lainattua, niin ei haittaa vaikka ois vähän turhaakin. Esimerkiks lainattua rintareppua on käytetty vain pari kertaa, mä kun oon tykästynyt myöskin kantoliinaan.

Ja mekin ollaan menossa risteilemään joulukuussa. Viikkarilla kylläkin. Hyvä tietää et rattaita saa lainaksi, mä ajattelin ottaa kantoliinan mukaan joka tapauksessa.

No niin, tyttö heräsi. Onneksi on hyväntuulinen herätessään!Toivottavasti pääsen myöhemminkin lukemaan kuulumisianne!

Riinuska ja tyttö piakkoin 5 kk

Vierailija
28/33 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi!

Minäkin olen joskus käynyt katsomassa teidän kirjoitteluja, mutta en ole aiemmin kirjoitellut itse. Nyt kyselenkin, että vieläkö mahtuu joukkoon iloiseen? Meillä siis kotona minun ja miehen lisäksi asustelee Noora, ikää vähän yli 5 kk.

Meillä ei enää pohdiskella noita imetysasioita, kun jouduin lopettamaan imetyksen jo kuuden viikon jälkeen Nooran pahojen allergioiden vuoksi. Nyt päällimmäisenä on kiinteiden ruokien harjoittelu. Se on hieman haasteellista noiden allergioiden vuoksi.

Meilläkin tyttö nukkui pitkän aikaa siten, että heräsi vain kerran yössä syömään, mutta nyt heräilee myös kolmen tunnin välein jostain syystä. Olen yrittänyt antaa illalla ennen nukkumaan menoa vielä perunaa ja maissia, jotta nälkä pysyisi pidempään loitolla, mutta ei oikein tunnu auttavan. Vellejä en ole vielä koklannut.

Meillä melkein kaikki hankinnat on tullut käyttöön. Muotoon ommeltua kapaloa tuli käytettyä vain vähän aikaa. Imetystyyny oli hyvä, mutta kun lopetin imetyksen niin alussa, niin sen käyttöikä jäi lyhyeksi. Rintareppua käytimme paljon aluksi. Mies ei halunnut käyttää kantoliinaa kun se on kuulemma, jotenkin epämiehekäs. Rintarepun kelpuutti paremmin :)

Risteily tuntuu olevan vauvaperheiden keskuudessa suosittua hupia. Mekin olemme lähdössä tukholmaan muutaman viikon kuluttua. Mitä muuta mukavaa aktiviteettiä olette keksineet perheen kesken? Meitä välillä vähän turhauttaa kun vanhoja harrastuksia ei voi vauvan kanssa harrastaa vielä.

Mukavaa päivää kaikille!

T. Riikkis ja Noora

Vierailija
29/33 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin, että uusia kirjoittelijoita tähän ketjuun mahtuu! =) Mukavaahan se vaan, jos tänne tippuu useammin viestejä! Osa kesäkuulaisista siirtyi omaan ryhmäänsä (MSN tms.), mutta mua ei sinne hyväksytty, kun en ollut listautunut lasketun ajan ja pojan todellisen syntymäpäivän ym. suhteen. :-/ No, onneksi on tämä ketju ja eräs toinen palsta ja eräs toinen ryhmä, mistä on löytynyt ihan tosi hyviä kahvitteluystäviäkin samanikäisten lasten äideistä. Mutta se siitä, ja asiaan..

Meidän poitsu kääntyy nyt ihan tosta vaan masulleen! =) Jotenkin on nyt kadottanut sen pienempänä osanneet taidon kääntyä sieltä takaisin selälleen, joten itkuhan siitä aina seuraa, jos äiti tai isä ei heti hoksaa että toinen on täysin ¿avuttomana¿ vatsallaan. Kova, hirmuinen, pyrkimys on nyt oppia ryömimään! Eilen aloitti treenit yhtäkkiä, ja tänään taas yritti kovasti työntää jaloilla vauhtia! Joten mariisa, täältä tullaan perässä! ;-)

Yöt on meilläkin nyt melko rikkonaisia. Poitsu nukkuu hyvin, mutta nälkä yllättää parin-kolmen tunnin välein. Äiti ja isä ovat vähän väsyneitä.. Muutenkin Dansku on nyt nukkunut monta yötä tosi levottomasti. Pinniksessä saattaa kääntyä ihan kokonaan toisinpäin! Joten, vaikka ei ¿akselinsa ympäri¿ päivällä hereillä ollessa kovasti pyörikään, kyllä hän sen taidon osaa, sillä nyt kahtena yönä on hän ollutkin yhtäkkiä pää jalkopäässä pinniksessä. Taikka poikittain. Eli siis kamalasti unissa liikutaan, ja muutenkin nyplätään sormilla ja pusketaan päätä ynnä muuta mukavaa. Nukkuu ehkä paremmin pinniksessä, joten nyt ollaan hänet syötön jälkeen nostettu takaisin omaan sänkyyn. Tänä aamuna oli taas tosi levoton, mutta kuitenkin jotensakin unisen oloinen, joten nousin itse aamukahvin keittoon (niin, nukuttiin yli 9:ään..) ja siihenhän se poika jäi vielä tunniksi nukkumaan. Nyt nukkuu ekoja päikkäreitä partsilla.

Tää päivä meneekin näemmä nopeasti, kun noin myöhään aamulla alettiin toimia. Eilinen meni shoppaillessa ja huomenna lähdetäänkin sitten mummolaan isänpäivä-viikonlopun viettoon!

Hmm, turhia ostoksia.. No, vaatteita meillä on vähän runsaasti, ja joku on jäänyt varmasti pieneksikin ilman että on ollut edes kertaa päällä. Poitsu on kova puklaamaan, joten vaatteita täytyy olla paljon, mutta osa on ollut vaan jotenkin ¿ei-äidin-mieleen¿ tai epäkäytännöllisiä tms. Liinoja on kaksi, mustaa trikoista on käytetty paljon, mutta pellavaliinaa aika vähän. Keväällä sitten taas toivottavasti päästään jatkamaan liinailua. Tosin olen suunnittelemassa Peanut Shellin hankkimista.. =)

Mutta nyt täytyy viedä pyykit kuivumaan!

Hermis kp2 =) ja Dani 4,5kk

Vierailija
30/33 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu tänään käytiin aamulla hakemassa rokotus ja ottamassa mittoja.

paino 8,7 kg

pituus 69 cm

herra vieläkin tosi räkäinen, mutta viime yö meni paremmin, heräsi vain 4 krt.

syysväsymys tainnut iskeä, kotona pyörin lököverkkareissa ja ei jaksais mihinkään lähteä.

Leo vetäs just purkillisen sosetta+maidot päälle ja meni päikyille, joten taidan liittyä seuraan...jos vaikka nukkuis pidemmän pätkän...

loppuviikkoa kaikille!

t kikka ja leo-nuhanokka

Vierailija
31/33 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin sitten toissapäivänä 5kk neuvolassa ja Kertun mitat oli (muistaakseni) 7300g ja 66,7cm. Vähän oli laskeva suunta, mikä on kai ihan normaalia, mut puhetta oli kiinteiden aloittamisesta makuannoksin pikku hiljaa...jos tähtäis vaikka ensi viikkoon!

Tervetuloa vaan Riikkis..tännehän mahtuu!8) Ja mukavaa, että Hermionellakin ollaan tulossa jo perässä. Niinkuin totesin, pari viikkoa on tässä iässä jo paljon ikäeroa ja siinä ajassa ehtii tapahtua jos jonkinmoista.

Kiitos myös laivavinkeistä, lisää otetaan vastaan, kun näyttää muitakin risteilijöitä olevan. 8) Voidaan sitten vertailla menikö reissut miten hyvin vai huonosti. Toivottavasti kaikilla hyvin.

Me ollaan tänään oltu jumppailees ja ny päikkäreillä. Onkos muilla mitään harrastuksia? Käykö joku esim. vauvauinnissa.?Me ei mahduttu ekaks ryhmään ja nyt se on sit jääny, harmi , sillä se oli esikoisen kanssakin ihan kivaa. Paitsi ne aamuherätykset. Alkoi meinaa kasilta lauantai-aamuna. Nyt käydään sitten muuten vaan hänen kanssaan uimassa ja tykkää kovasti. Ehkä vähän ajan päästä uskalletaan vauvankin kanssa, no ei ihan vielä kuiteskaan.

Aurinkoista päivää kaikille ja lisäenergiaa sitä tarvitseville!

Mariisa ja Kerttu

Vierailija
32/33 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan kovin levottomia yöllä ja päivällä :/.

Yöllä Tomi heräilee aika lailla tunnin välein, ei ole nälkä sillä ei tissiä sinänsä syö kunhan vaatii suuhunsa sen että uni tulee taas hetkeksi. Omassa sängyssään potkii takaperin itseään eli on aina pää ihan vinokenossa nurkassa yhä vaan potkii itseään enemmän vinoon, niskat vielä menee nurin =o?

Päiväunille Tomi on mennyt aina hienosti, periaatteessa nukahtanut jo pukiessa mutta nyt on toinen ääni kellossa, saa vatkata vaunuja jne., tosin ei tämäkään paha ole vrt. esikoiseen aikoinaan *vieläkin herättää hikipisarat mieleen*....

Päiväunet on nyt huikeita 20-30 minsaa kerrallaan ollut tämän viikon, voi argh! Sylissä kyllä nukkuu kuten äsken nukku 2 tuntia kun keinuin herra sylissä, ihan kivaa, eihän mulla muutakaan tekemistä olis.

Luulen että pidän puolen vuoden iässä jonkin sortin " koulutuksen" herralle, siis nukkumisen suhteen, ei oikein pinna jaksa tätä jatkuvaa sylittelyä taas. Lattiallakaan ei ole tällä viikolla viihtynyt kun vain ollessaan nakuna mutta eioikein voi tuntikaupalla nakuilla kun on kuitenkin viileät kelitkin.

Taidan lähteä aamukahvin keittoon kun tämä syliherra nyt heräs, jos vaikka itsekin heräis :(.

Vierailija
33/33 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red] Tulin taas vähän kirjottelemaan..en ole ehtiny ollenkaan tänne lueskelemaan juttuja! Kiirettä pitää. Siis ihanaa joulunodotusta kaikille.

Kuinka paljon annatte sosetta vauvoillenne? Kun tuntuu, että meidän neiti vetäis vaikka koko purkin, mut olen antanu vaan sen puol purkkii kerran päivässä ja loput imetän. Että pääasiassa olisi se imetys ja maito. Sose vaan pieni lisä.

Ei kaikki oo menny sinne Yahooseen kirjottelemaan..minä esim. en oo kerenny mihinkään kirjottelemaan ja jos kirjoitan niin täällä käyn mielummin ja kirjottelen tänne. [/color]

[color=blue] Meillä on aikas selkee rytmi. Aamulla kun herätään niin pari tuntii ollaan hereillä ja touhutaan. Sitten syödään ja mennään ulos vaunuihin nukkumaan. Nukutaan 1-4h riippuu vähän kaikesta..Sitte syödään sosetta ja maitoo päälle. Sitte leikitään ja seurustellaan. Ja taas syödään. Klo 16 aikoihin mennään uudestaan unille. Nukkuu ne unet parhaiten vaunuissa sisällä (n.1-2h) Ja taas syödään ja katsellaan leluja. Illalla voi ottaa vielä yhdet torkut ja sitte yöunille. Yöllä heräilee pari kertaa syömään. Ja tietysti on aamu- ja iltatoimet.

Millaista muilla? [/color]

Mutta nyt täytyy kiirehtii hakee esikoinen hoidosta!

Palaillaan.. Hanna ja Adeliina kohta 5kk