Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotus!!

09.06.2007 |

Apua!! Mami täällä ihan paniikissa jännittää vauvan ensimmäistä (3kk) rokotetta. Mitä varaan kotiin helpottaakseni vauvan oloa? Ja onko tiedossa itkua ja tuskaista oloa muutaman päivän ajan? Tuntuu pahalta kun pientä " satuteaan" ja äippä ei voi kun tyynnytellä :(

Kertokaa kokemuksia,pliis!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika sai tuon ensimmäisen rokotuksen viime keskiviikkona. itse rokottamisen aikana poika huusi. jonkin aikaa meni ennen kuin hän rauhoittui, mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. ei siis pienintäkään oiretta että jotenkin olisi erilainen tai huono olo.

toivotaan teille samanlaista, helppoa rokotusta.

Vierailija
2/8 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö sai sen 3kk rokotteen ja itse rokote hetkellä tottakai huusi,mutta rauhoittui nopeasti. Samana iltapäivänä tyttö sai kauhean huutokohtauksen ja sitä itkua kesti jonkun aikaa,kunnes annoin Panadol-liuosta ja sitten helpotti,eikä tullut enään mitään sen jälkeen. Neuvolassa terkka kyllä tuosta jo varoitti etukäteen. Seuraavalla kerralla,kun sai saman rokotteen annoin terkan vinkistä jo ennakkoon alku iltapäivästä Panadolia ja ei tullut mitään oireita. Nyt kolmannella kerralla 1-vuotis tarkastuksessa oli taas sama rokote ja ajttelinkin antaa taas etukäteen se Panadolin,mutta unohdin ja se olisikin ollut turhaa,koska tyttö ei tällä kertaa oireillut mitenkään.

Samalla tavalla nyt huusi rokotteen aikana,mutta äänen voimakkuus oli jo monta oktaavia kovempi! =D

En ole kyllä koskaan kuullut,että tuosta rokotteesta tulisi pitempi aikaisia oireita,eri juttu on sitten MPR-rokote,jonka saa yli vuoden vanhana. Se nostaa usein kuumeen ja mahdollisesti ihottumaa joitakin päiviä rokotteen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni sai juuri tehosteen eli toisen pistoksen. Ekalla kerralla tuli ihan pieni itku joka loppui kun lapsi pääsi syliin ja pystyyn. Toisella kerralla hän ei edes näyttänyt huomaavan rokotetta. Olen antanut molemmilla kerroilla Panadol-supon heti rokotteen jälkeen ja toisen vielä yöksi eikä tytöllä ole ollut minkäänlaisia jälkioireita. Varaa siis kipulääkettä ja ole itse rauhallinen niin kaikki menee hyvin.

Vierailija
4/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni paras päätös. Netistä ja kirjallisuudesta löytää tietoa. Neuvolalääkärikin suhtautui positiivisesti, oli kiva ylläri :)

Vierailija
5/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo sanoa...jännitin itsekin :)

Mutta meillä oli siis myös tällä vkolla eka rokotusaika (3kk), ja hienosti meni! Poika ei edes inahtanut pistoksen saatuaan, ei tainnut huomata koko asiaa. Eikä ollut illallakaan ollenkaan itkuinen, vaan täysin oma (rauhallinen) itsensä! Hymyili ja jutteli täysin normaalisti, vain nälän tullen itkun tirautti, kuten tavallisestikin.

Seuraavana aamupäivänä annoin 2ml sitä nestemäistä Panadolia (pojan painolla suositus tosin 3-5ml, mutta ei varmaan vähempi haittaa tee :D), kun tuntui olevan vähän " oudon" kiukkuinen ja väsynyt. Taisi kuitenkin johtua vain helteestä, koska viileässä makkarissa sai nukuttua ja oli taas pirtsakka loppupäivän.

Mutta voit siis varautua mahd. itkuisuuteen joko sillä nestemäisellä Panadolilla tai Panadol-supoilla. Kuumetta tuo uusi rokote ei kuulema juurikaan nosta - TH sanoi, että hänellä käyneistä viim. kahden vuoden aikana vain kahdelle lapselle oli kuumetta noussut. Mutta kärttyisyyttä voi olla. Pistokohtaa pystyi myös " hauduttelemaan" viileällä, jos oikein muistan. En tosin itse tehnyt niin, koska ei näyttänyt mitenkään aristavan sitä.

Mutta pointti siis se, että koko reissu voikin mennä vallan mainiosti, ilman itkuja ym. =)

Pi-Ki

Vierailija
6/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei ne rokotukset turhia ole!! Jokainen tehköön omat päätöksensä ihan itse ja parhain päin, mutta en sanoisi kuten sinä " elämäni parhain päätös" .

Anteeksi, jos tallon varpaille näin sanoessani.

Vierailija
7/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hejsan! Tosiaan kehotan varautumaan kärtyisyyteen ja väsymykseen... Valitettavasti meiltä tulee varoittava esimerkki muiden jälkeen: printsessa sai tähänastisen elämänsä hirveistä hirveimmän huuto- ja itkukohtauksen tuosta rokotteesta, tuli noin 1,5 tuntia piikin saamisen jälkeen. Säikähdin todella, kun huusi (tai oikeammin kirkui) ihan suoraa huutoa, rauhoittui sylissä mutta pienikin asennon muuttaminen aiheutti taas uuden huudon. Supolla kyllä asettui, en vain halunnut antaa ennakoivasti lääkettä mutta tehosi sitten nopeasti kun sen annoin. Nukkui ja söi rauhoituttuaan ja ilta oli sitten jo ihan OK. Mutta varaudu ja pysy itse tyynenä... Pikkuisen parhaaksihan siinä kuitenkin toimitaan.

Vierailija
8/8 |
10.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille, oli todella kiva lukea muiden kokemuksia ja sain hieman rauhoitettua itseäni koska niinkuin joku sanoi ei pidä jännittää etukäteen (mikä on todellakin helppo sanoa) =D

Mutta varaan kipulääkettä ja rauhallista mieltä tähän koettelemukseen...ja lapsen isän mukaan :)