Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä vegaani, joka kutsuisit minut kylään - mitä tarjoaisit?

Vierailija
15.11.2022 |

Täällä kysyttiin, mitä vegaanista ruokaa vieras söisi mielellään kylässä. Kysymys vegaanille, joka kutsuisit minut kylään: mitä tarjoaisit minulle?

Jotain, missä ei ole sipulia, koska lääkäri on kieltänyt sen minulta pahojen refluksioireiden vuoksi. Eikä palkokasveja ml. soija ja maapähkinät, koska olen allerginen niille. Eikä mitään kaaleja tai niiden sukulaisia (ns. ristikukkaisia), koska vatsani ei siedä niitä, turvottaa ja sattuu (ilmavaivoista puhumattakaan!).

Kaikki muu käy, kunhan se maistuu hyvältä! :) Olen utelias ja avoin uudelle!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laksa-keittoa

Vierailija
22/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain mistä tietäisin sinun pitävän ja mikä sopisi vierailun tyyliin. Jos esimerkiksi tulisit iltaa istumaan, niin lämpimät voileivät olisi yksi vaihtoehto. Jos päivälliselle, niin esimerkiksi karjalanpaistia (ilman sipulia) ja perunasosetta. Sunnuntaiaamupäivän/puolenpäivän aikaan voisin kattaa brunssitarjoilun, mm. munia ja pekonia, croissanteja ym.

Lähes päivittäin teen ruoan puolisolleni, joka on sekasyöjä.

Vegaaninen karjalanpaisti on rikos. Sen täytyy olla.

Eihän kukaan tässä ollut vegaanista karjalanpaistia tekemässä. Vastaaja selvästi tarkoitti, että myös liharuoan valmistus vieraalle onnistuu, vaikka itse olisikin vegaani.

Tosin ap taisi enemmän hakea vegaaniruokaideoita vegaaneilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melanzane-lasagnea (tomaattikastiketta, munakoisio, basilikaa, vegaanista juustoraastetta, lasagnelevyjä) ja hyvää vihersalaattia. Jälkiruoaksi voisin laittaa vaikka Kookos Creme Bruléeta tai näin joulun alla vaikka piparitiramisua. 

Vierailija
24/24 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne sinua yhtään, niin en osaa sanoa mitä arvostaisit. Suurin osa sekiksistä ei tykkää vegaaniruoasta ihan periaatteen vuoksi, jolloin on ihan sama mitä niille tarjoaa. Toisaalta on se pieni osa, joka arvostaa myös kasvisruokaa. Jos tietäisin, että osaat arvostaa, tekisin varmaan jonkun juures-pähkinä-seitan curryn mausteisella kookos-tomaattikastikkeella. Jotkut buddhalaiset(?) eivät syö sipulia uskonnollisista syistä, mutta syövät jotain sipuliruohoa tms., joka on joku kasvi, joka maistuu sipulilta, mutta ei ole sille sukua. Ehkä sitä voisi käyttää ruoassa (jos sitä jostain etnisestä kaupasta löytyisi)?