Odotin eilisen koko päivän lääkärin soittoa..ei soittanut
Taas tänään sama homma. Mihinkään ei voi lähteä eikä voi mennä takaisin nukkumaan edes. Pitää päivystää Puh ääressä 8-16
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Odotin, että yksityinen lääkäriasema vastaa soittopyyntööni. Tavallisesti saan hoidettua asiani heti samalla puhelulla, mutta tällä kertaa jouduin jättämään viestin vastaajaan. Odotusaika oli pitkä klo 8:sta 14:sta. Annoin heikon arvostelun. Taitaa olla työvoimapulaa?
Eipä noilla yksityisillä sitä ole. Mulla jäänyt tulematta kokonaan puhelu joskus kyllä. Korona-aikana ei viitsi paikan päälle mennä koska ne ei osaa edes henkilökunta käyttää hengityssuojaimia niin pakko yrittää puhelimella ja tietokoneella, mutta eihän ne toimi jollei ole itse paikan päällä korjaamassa mitä milloinkin sattuvat kirjoittamaan, väärin kuulemaan tms. Kumma kyllä, mitä nyt tuttaville soitellut niin kukaan ei kuule mitään väärin vaikka olisivat töissä joissa melua, jokin tuossa terveyden"hoidossa" mättää ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lankapuhelin vai miksi et voi ottaa puhelinta mukaan ja mennä vaikka kävelylle tms??
Oon vähän huono puhumaan niin on lapulla asiat mitä pitää sanoa.
Ap
Ollaan samaa maata, kirjoitan aina kaiken ylös enkä uskalla tehdä mitään, jos soitto on tulossa. Pitää olla kaikki täydellisesti valmiina.
No huh huh.. itse olen vastaillut lääkärin soittoon milloin missäkin; auton ratissa, kaupan jonossa, töissä leikkaussalissa, ja ties missä, välillä on täytynyt pyytää työkaveria vastaamaan puhelimeen jos on itse hankalassa paikassa.. Ei pysty elämää pysäyttämään yhden puhelinsoiton takia tai odottamaan soittoa kädet polvilla ja muistiinpanovälineet työpöydällä edessä.
Niitä on töitä joissa voisi vaikka olla vastaamatta kokonaan. Puhelin kiinni jne. vähän kuten esim. kirkossa tai koulussa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotin, että yksityinen lääkäriasema vastaa soittopyyntööni. Tavallisesti saan hoidettua asiani heti samalla puhelulla, mutta tällä kertaa jouduin jättämään viestin vastaajaan. Odotusaika oli pitkä klo 8:sta 14:sta. Annoin heikon arvostelun. Taitaa olla työvoimapulaa?
Eipä noilla yksityisillä sitä ole. Mulla jäänyt tulematta kokonaan puhelu joskus kyllä. Korona-aikana ei viitsi paikan päälle mennä koska ne ei osaa edes henkilökunta käyttää hengityssuojaimia niin pakko yrittää puhelimella ja tietokoneella, mutta eihän ne toimi jollei ole itse paikan päällä korjaamassa mitä milloinkin sattuvat kirjoittamaan, väärin kuulemaan tms. Kumma kyllä, mitä nyt tuttaville soitellut niin kukaan ei kuule mitään väärin vaikka olisivat töissä joissa melua, jokin tuossa terveyden"hoidossa" mättää ja pahasti.
Sama muussakin valtion touhussa. Kirjoittavat mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lankapuhelin vai miksi et voi ottaa puhelinta mukaan ja mennä vaikka kävelylle tms??
Minua sapettaa tämä takaisinsoittojärjestelmä. Siinä voi olla vaikka täydessä bussissa kun joudut selvittämään henkilökohtaisia asioitasi muiden kuunnellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ollaan samaa maata, kirjoitan aina kaiken ylös enkä uskalla tehdä mitään, jos soitto on tulossa. Pitää olla kaikki täydellisesti valmiina.
No huh huh.. itse olen vastaillut lääkärin soittoon milloin missäkin; auton ratissa, kaupan jonossa, töissä leikkaussalissa, ja ties missä, välillä on täytynyt pyytää työkaveria vastaamaan puhelimeen jos on itse hankalassa paikassa.. Ei pysty elämää pysäyttämään yhden puhelinsoiton takia tai odottamaan soittoa kädet polvilla ja muistiinpanovälineet työpöydällä edessä.
Niitä on töitä joissa voisi vaikka olla vastaamatta kokonaan. Puhelin kiinni jne. vähän kuten esim. kirkossa tai koulussa olisi.
Jos näin tekee niin eivät soita toiste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla samaa vikaa
Mua kans ärsyttää tällänen puhelin päivystäminen, haluan silloin olla kotona jos jotaki tärkeempää puhelua odottaa, että saa kirjottaa muistiin ja lapulla pitää olla kysymykset, muuten ei muista mitään
Mulle piti sairaanhoitaja soittaa labrakokeista, no ei soittanu silloin ku oli sovittu, päivystin kotona puhelin kans koko päivän, soitti sit seuraavana päivänä, mutta ei kerenny sanoo asiaansa, ku tuli joku kiireellinen tapaus kesken puhelun, sano että hän soittaa uudestaan iltapäivällä, silloin meni kyllä hermo, ajattelin että soittakoot koska tykkää, en jaksanu enää kytätä ja päivystää puhelimen kans, tais sitte soittaa vasta seuraavana aamuna
Jos on kyse terveyskeskuslääkärin soitosta niin itse olen "poistanut soitto-ongelman" ottamalla yhteyttä Tk:n sivun kautta sähköpostilla. Lähetän asiaa koskevan viestin ja saan vastauksen sitä kautta. Minulla tuo on toiminut hyvin. Toki ns. omalääkärini (olen tavannut noin12v sitten) on tunnollinen ja vastaa yleensä saman päivän aikana. Jos ongelma akuutti niin myös hoitajan kautta mahdollista saada esim. päivystysaika. Kyse kaupungista Tk missä toimii todella huonost, soittoajat erityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kyse terveyskeskuslääkärin soitosta niin itse olen "poistanut soitto-ongelman" ottamalla yhteyttä Tk:n sivun kautta sähköpostilla. Lähetän asiaa koskevan viestin ja saan vastauksen sitä kautta. Minulla tuo on toiminut hyvin. Toki ns. omalääkärini (olen tavannut noin12v sitten) on tunnollinen ja vastaa yleensä saman päivän aikana. Jos ongelma akuutti niin myös hoitajan kautta mahdollista saada esim. päivystysaika. Kyse kaupungista Tk missä toimii todella huonost, soittoajat erityisesti.
Ei ole kaikilla sähköposteja tai viestejä käytössä. Helppoa jos on mutta tietoturva on meidän kunnassa syy miksi meili ei käy. Viestisovelluksia ei ole.
Tiedän tunteen. Olen muutenkin huono nukkumaan, en osaa rauhoittua takaisin nukkumaan, jos esim. aamulla olen soittanut heti klo 8 terveyskeskukseen ja odotan milloin soittavat takaisin.
Sitten tietysti soittavat vasta iltapäivällä sinä ainoana hetkenä, kun olet käymässä pika pikaa vessassa.
On totta, että tässä asiassa Suomen järjestelmä ei toimi. Jos sattuu asiallinen lääkäri , yrittää soittaa ainakin kahdesti, kuten kuuluu. Mutta kerrankin odotin koko päivän, eikä soittoa tullut. Soitin aamulla hoitajalle, jonka mukaan lääkäri oli kirjannut soittoyrityksen. Tarkistettiin numero, eikä se ollut edes sinnepäin kuin minun numeroni! Ei pitäisi olla noin vaikeaa, kun järjestelmä poimii automaattisesti numeron, josta olen soittoajan varannut.
Älytön käytäntö on myös nämä "soittoajat", jolloin lääkäri soittaa tietyn päivän aikana. Eikö voisi olla mitään vihjettä soittaako aamulla vai iltapäivällä? Hankalaa yrittää töissä päivystää koko päivä, kun ei voi pitää ääniä päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kaikilla sähköposteja tai viestejä käytössä. Helppoa jos on mutta tietoturva on meidän kunnassa syy miksi meili ei käy. Viestisovelluksia ei ole.
Ymmärrän, ettei tietoturvan vuoksi voi mitään vastauksia tai tietoja lähettää tavallisessa sähköpostissa. Mutta ei tarvittaisi kuin automaattinen tekstiviesti "lääkäri yritti tavoittaa sinua. Soitamme uudestaan klo 14 jälkeen."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suojattu sähköposti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on
Vierailija kirjoitti:
Suojattu sähköposti
Se maksaa. Ilmaisiakin kyllä on.
Tuo on niin ärsyttävää. Mulle on käynyt sama ja mitä oon kuullu, niin muillekin. Koko päivän odotat sitä yhtä puhelinsoittoa. Töissä ja kotona puhelin koko ajan siinä vieressä ja vessassa ja suihkussa. Sitten aina katsomaan, että apua, onko soittanut, jos ei esim. liikenteessä ja autoa ajaessa kuule puhelinta. Ja sitten se ei edes soita! Koko päivänä! Ja toinen päivä sama kyttääminen. Tuohon pitäisi kyllä ihmisten reagoida, että ei tuommoisia koko päivän soittoaikoja lääkäreille. Joku roti ja palvelun taso pitäisi olla.