Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MARRAMURJEN tiistai turinat¿

07.11.2006 |

Täällä taas hyvissä ajoin herätty,yö mennyt pätkä unilla.

Eilen illalla suppareita 7-10 min välein lopahtivat kun kävin kävelyllä,ja nyt kuitekin taas juilii niin alaselkää,pakaroita kuin häpyluun luolta..

Voi kumpa se minun erä päiväni tulisi jo..ei oikein tiedä miten päin olisi..

To kaksille meno synnytystapa arvioon(kylläkin ihan turhaan kun alakautta tämä tulee,kehui viimeksi lekuri nin hyvin tuota minun lantiota että mahtuu helposti tulemaan 4.5kg muksu)

Vauvan paino arvio oli rv37+0 3340g,joten tiedä jos yli menee niin päästäisiin tuonne 4,5kg hehee

Mahaa kokoajan kovettaa,ei meinaa löysätä edes välillä..auts¿.

Taidan lähtä hakemaan särkylääkkeen..

Toukokuunäiti 37+5

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut synnytysurakasta jo selvinneille! Jaksamista toipumiseen ja vauva-arkeen.

Edelleen pinoudun täällä - viikkoja tänään 40+2 ja olo tukaluuden lisäksi hyvin hämmentynyt. Esikko syntyi 38+5, joten tulokas on pari viikkoa pitempään jo masussa pysynyt. Toisaalta yritän tsempata itseäni ajttelemalla, että todennäköisemmin tämä pikkuinen ei joudu valohoitoon tai lastenosastolle toisin kuin esikoinen, kun saa kasvaa masussa valmiiksi. Siinä riittää motivaatiota kantaa pallomahaa vielä tovi. Supistelee kuitenkin jatkuvasti aika kipeästi, mutteivät nämä ole " niitä" tajunnan vieviä synnytyssupistuksia. Veristä tuhrulimaa on tullut sunnuntaista asti, joten tiedän, että supistukset jotain myös tekevät kivun lisäksi. Mies on vähän huolissan, josko vaikka ennätän turtua koko suppailuun, enkä osaa synnärille lähteä. Siitä ei liene vaaraa ;)

Vierailija
22/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas vollotin lukiessani Swehinan tarinan. Hurjaa menoa! Eipä itsellänikään ollut mikään " päivä puistossa" , mutta onneksi ei sentään enää vauvojen puolesta tarvinnut pelätä. Olisin varmaan ollut ihan hysteerinen Swehinan tilanteessa. Meillä taisi mies hoitaa sen pelkäämispuolen, kun itse olin jo jossain rauhaisassa hämärässä... Onneksi sentään jo sairaalassa ja osaavissa käsissä.

Alia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei vaan

Ja kuten odotettua edelleen yhdessä kasassa ollaan täällä, no ei tartte ennen huomista edes syntyä kun meen kuitenkin sinne äitipolille tarkastuskäynnille että mikä tuon alakerran tilanne nyt sitten onkaan, viimeksi tarkastettu vkolla 28 tilannetta vähän ja silloin painoarvio oli sen 1200g, viime vkolla käsikopelolla mahan päältä painoarvio 3400g.

Ihanaa, mies antoi eilen mun levätä kun olin niin helkutin väsynyt ja teki meidän perheen ruoan, kysäs vaan että oonko suunnitellu mitä että hän voi tehdä, tänään tuossa alkoi siivoilemaan vaikka meillä siivouspvä on yleensä keskiviikko, tällä vkolla poikkeuksellisesti tänään ja paljolti miehen vastuulla, mulle tuli aamulla voileipätilaus ja pitää olla 18.30 toimitettuna perille, onneks ei tarvii kun vain voidella leivät ja iskee salaatit sun muut niihin päälle, tosin 40 leipää tehtävä ja sit vielä vietävä ne. Piti sitten kaupassakin kävästä hakemassa kaikki nuo voileipätarvikkeet, onneks ei vienyt kauaa.

Siitä synnytyksestä vielä sen verran että olisi parempi todellakin että ei nyt lähtisi syntymään, lasten hoitajan auto sattuu olemaan mulla tuossa parkkipaikalla, jätti tänään sen mulle että pääsen aamulla sinne kättärille ilman julkisia, voin viedä lapset siis aamulla äidilleni jos mieheni lähtee sairaalaan mukaan, epäilen että ei jaksa herätä. Eli äitini auto parkkiksella, äiti kyllä asuu likellä että pääsee tänne bussilla tarvittaessa ja asuu tuossa vähän matkan päässä ystäväperhe jotka voivat tänne kanssa tulla, meillä sattunut niin hassusti että ihmisen jonka tänne piti tulla tämän loppuraskauden ajaksi niin en saa häntä mistään nyt kiinni joten onneksi on nämä muut läheiset joihin sentään voi luottaa.

Nyt pitänee mennä laittamaan tän pvän ruoka valmiiks ja sit alkaa tekemään jo niitä leipiä, niihin menee kuitenkin hetki aikaa kunnes ovat valmiita, sit pitäs vielä vähän jopa jaksaa siivoilla.

rv 36+4

Vierailija
24/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan viel äläjässä. Huomenna la..Tänään on supistellu tosi kipeesti välillä ja vauva selvästi puskee päätään alemmas kun välillä vihloo niin että vedet tulee silmiin. :(

Kovasti jo odotan, että pääsis lähtemään.

Toivottavasti nämä supistukset nyt ei iltaa kohden lopu niin ku aikasempina iltoina.

just tässä kaupungille lähdössä, saa nähdä auttaako yhtään asiaan tuo kaupoissa kiertely. ;)

miitu rv 39+6

Vierailija
25/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, ja varmaan vielä viikkoja. No, onneksi olokin on vielä ihan siedettävä. Välillä käy lähinnä hermoihin tämä odottelu ja hidas taaperrus, ja vaatteiden pukeminen itselle ja esikoiselle jne.

Iltaisin olo on hieman tukalampi ja jonkun verran supistelee ja vihloo mutta ei tarpeeksi. Ärsyttävintä taitaa olla närästys ja vatsahappojen suuhun nousu ja öiset vessareissut (suli toimii nykyään moitteettomasti, ÖISIN..)

Synnytyksen ajankohdasta. Minäkin jotenkin odotan että lähtö tapahtuu myöhään illalla tai yöllä..Johtuisiko siitä että supistukset tulevat pääasiassa iltaisin kun vauva aktivoituu liikkumaan jne.

Esikoiselta lähdettiin sairaalaan aamupäivästä kun lapsivettä alkoi lorahdella. Syntyi sitten seuraavana päivänä ennen puolta yötä käynnistyksen tuloksena. Minulla ei lapsiveden lorahtelu aiheuttanut supistuksen supistusta ja ensimmäinen tuli vasta salissa ja tipassa..

Siksi odotan nyt kovasti että saisin avautua kotona rauhassa ja kävellä jne. Käynnistyksen jälkeen meni noin 10 tuntia ja poika oli maailmassa. Eikä minulle mitään traumaa jäänyt käynnistyksestäkään mutta illusio synnytyssaliin kiirehtimisestä yms jäi kokematta. Lampsin sinne reppu selässä miehen kanssa ja mietin että täälläkö muka jotain pitäisi tapahtua ja täältä ulos tulla vauvan kanssa =)

Siinä oli omaa napaa kerrakseen. Tsemppiä kaikille viimeisiin koitoksiin. On muuten ihana aina aamulla avata kone ja lukea kuka on saanut nyytin jo kainaloonsa. Kyllä se rohkaisee =)

Remu 37+1

Vierailija
26/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..siis suoli toimii...:)

Vierailija
27/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vai pitäisikö sanoa, etää neljänkympin kriisissä...???

Tänään siis viikkoja 39+6 ja johan tuo saisi pullahtaa uunista ulos. Vain muutamaan kertaan olen itse kirjoitellut tänne murusiin, mutta lukijana voin kyllä sanoa olevani tosi aktiivinen. Monta kertaa päivässä täällä on tullut käytyä tarkistamassa tilannetta!

Odotus alkaa tuntua piiiitkältä, kun olin ihan varma, että tämä syntyy jo lokakuun puolella. Nyt kun laskettu päivä on huomenna, huomaan, että yhdessä paketissa edelleen ollaan. Maha on ollut koko raskauden ajan aika pieni ja sen takia kävin äitipolillakin oikein tarkistamassa, että onko vaavilla kokopuoli kunnossa. Ja olihan se. Pari viikkoa sitten painoarvio oli kolmen kilon paikkeilla eli ihan ookoo. Kohdunkorkeusmitta on roikkunut koko ajan käyrien alapuolella, mutta neuvolaimmeisten mukaan johtunee siitä, että vauva vain on (ollut koko ajan) niin takana ja alhaalla. Siltä kyllä on tuntunutkin jo pitkään. Siksi kuvittelinkin, että aiemmin sieltä ulos saadaan. Mutta ei!

Nyt odottelen vaan lähtöä, vaikka neuvolassa sanoi täti viimeksi viime viikolla, että: " Älä odota!" . Niinpä, varmaan pääsisi kyllä helpommalla. Onneksi odotukseen on nyt eilisiltana tullut uusi " todennäköisyyspointti" lähdöstä (edes) lähipäivinä: alapäästä on alkanut tulla keltaisen liman sijaan tummanruskeaa limaa...NAM! Kuulostaapa kivalta...! ;D No, kyllähän te muut tiedätte...

Huomenna on neuvola-aika, jonne en to-del-la-kaan ajatellut mennä. Tai siis.......antaa luonnon hoitaa! Esikoinen syntyi 39+6 -päivänä eli siksi kai myös odottelee jo aika varmana, että tämä osuisi samankaltaisiin päiviin lasketusta. Turhaa toivetta, kun on lukenut muiden kokemuksista, että saattavat olla hyvinkin eri tavalla ulostautuneita...

No - vuoroa muillekin ja intoa kaikille loppumetreille. Vauvantuoksuisia hetkiä jo vaaviutuneille!!!!!!!

Vierailija
28/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja neuvolantädin mielestä hommat alkaa olla selvät. Eilisestä asti tullut veristä vuotoa, ei mitään massiivista, mutta ihan selkeää verta ja hyytymiä. Supistuksia tulee kanssa koko ajan, mutta koska ne eivät ole mitenkään sietämättömiä, en laske niitä vielä miksikään.

Verenpaineet kääntyneet uudelleen nousuun, tänään 135/91 eli ei hurjaa mutta selvä nousu edellisviikkoon. Lisäksi päänsäryt ovat vaivanneet kolme kertaa viikon sisällä kun kuukausikaupalla ovat pysyneet täysin poissa. Tämän vuoksi menen vielä perjantaina ylimääräiseen kontrolliin ja pitää soitella kuulemma synnärille jos öisin tulee pahaa päänsärkyä.

Olisihan se kiva jos tämä vauva ymmärtäisi tulla ajoissa eikä kasvaisi suurensuureksi, toisaalta neuvolantädin arvion mukaan viisikiloinenkin mahtuisi mun mahaan hyvin:) Tänään painoarvio 3,7 kg.

Eilen laiskotti ihan järjettömästi mutta illalla tein ison silitysurakan (en tyyliin koskaan jaksa silittää mitään, mutta nyt tuntui että silitetyt lakanat ois ihana juttu!). Yöt ovat hullun katkonaisia, vessassa tunnin-puolentoista välein. Niin näyttää olevan monella! Tänään raahaudun yhteen kokoukseen, päiväunet olenkin jo ottanut.

Katsotaan mitä tämä tuo tullessaan... Tsemppiä kaikille, varsinkin niille joilla toimituspäivä jo mennyt!

t. s + kisu 37+6

Vierailija
29/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut ihan lusmuilupäivä. En saanutkaan aikomiani asioita tehtyä kun nukahdin sohvalle. Lapset sen sijaan sain haettua vaivalloisesti koulusta pari tuntia torkuttuani ihan kanveesissa. No, olen sentään saanut pestyä lasten lakanat...kun saisin laitettua uudet vielä tilalle niin olisi hyvä.

Vauva on alkanut painamaan tuonne peräpäähän nyt enemmän, olisikohan tunkeutunut päänsä kanssa jo syvemmälle kanavaan? painaa ikävästi häntäluuhunkin kun siellä yrittää liikutella päätään. Yksi nainen sanoi minulle tänään bussipysäkillä, että katseltuaan kävelyäni jo kaukaa hän pelkäsi, että synnytän siihen paikkaan. Vastasin hänelle, että omasta itsestäni alkoi kävellessä tuntua ihan samalta ;-)

Kun heräsin sohvalta, kokeilin kämmenellä tuosta häpykummun päältä ja totesin, että ihan häpyluun yläpuolella, milteipä kiinni häpyluussa (joka on muuten niin kipeä, että hipaisukin tuntuu inhottavan kipeältä) tuntui kova pallo. Kun palloa kosketti, alkoi vauva liikkumaan ja pyrki pois alta...päättelin koskettelevani vauvan päätä, josta se vähän hermostui...eli todella alhaalla on nyt ja toivottavasti kiinnittynytkin.

Limaa vuotaa, sellaista keltaista, oikein lorahtelee, muttei se ole vetistä. Pari päivää olikin taas tässä välissä vähän kuivempaa, mutta nyt taas erittää limaa. Ihmeellistä jojottelua. Mitään verisysteemejä ei näy, muttei ole milloinkaan aiemmin niin ollutkaan, kuten aamulla jo totesin.

Aamun supistelut, kipeät sellaiset menivät ohi kun nukahdin sohvalle, mutta tuon lasten koulusta haku reissun ansiosta ne ovat jälleen seuranani ja tulevat lähinnä istuessa.

Huomenna pääsen sitten neuvolaan. Hyvä, että kuunnellaan sydänäänet. Meidän vilkkaasta kolmosesta on tullut todella hiljainen nyt. Ei enää öisinkään inahdakaan...päivisinkin harvakseltaan. Toisaalta, liikkeet alkavat tuntua todella kivuliailta, joten minulle riittää kun nyt muutaman kerran tunnissa tunnen niitä.

Tuuli: Voi hyvin kuvitella miltä sinusta tuntuu. Hyvä, että vaadit itsellesi sen käynnistyksen! Itsekin meinaan ensi maanantain äitipolilla vaatimalla vaatia, ettei enää katsottaisi mitä tuleman pitää, vaan lähdettäisiin käynnistelemään. Tsemppiä sinulle huomiseen koitokseen!

Nyt lopettelen ja menen katsomaan miten kuopuksen läksyjen teko edistyy, vai edistyykö ollenkaan.

Kanelisokeri 38+3

Vierailija
30/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika on pysähtynyt. tuntuu ettei mikään mene putkeen. lapset on kipeenä, nuoremmalla on korvatulehdus ja esikoisen ääni on kuin variksella. ei jaksaisi ryhtyä mihinkään. esikoinen vaatii kolmivuotiaan energialla kokoajan jotain yhdessä tekemistä. lupasin askarrella jos likka menis päikkäreille, nyt on makuuhuoneessa hiljaista joten tais sitten nukahtaa.

mieskin käväisi lounastauolla kotona ja minä vaan itkeä liritin omaa voimattomuuttani, kroonista rahapulaa ja kyllästymistäni tähän olotilaan. kaikista huonoin omatunto tulee siitä kun en vaan edes tätä kotia jaksa pitää inhimillisessä kunnossa ja lapsille olen tosi huono ja laiska äiti joka ei jaksa ollenkaan leikkiä. onneksi äiti teki yllärivierailun ja toi mustaherukkamehua ja kuuman kanan nautittavaksi. tuli parempi mieli. jouduin kyllä hiukan selittämään kyyneliä poskillani. se on hassua miten sitä itsekkin tietää että on tosi herkistynyt tämän raskauden takia, muttei silti pysty kontrollomaan tunteenpurkauksiaan.

minä niin toivoisin että viikkoja olis kasassa sen 39 tai 40 niin sais oikeesti jännittää sitä synnärille lähtemistä. mutta siihen on vielä valovuosia...

kumiorava 37+2

Vierailija
31/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, päivä päivältä muuttuu vain kömpelömmäksi. Aamulla kun herää sormet ei meinaa toimia, kun ovat niin turvoksissa. Tänään huomasin myös että nilkat on kuin limput. =( Sukkia tai kenkiä ei meinaa saada jalkaan... Voi tätä ihanaa loppuraskautta!!

Huomenna olis taas neuvola. Saa nähdä mitä turvotus saa aikaan puntarilla. Tukisukkia oon yrittäny käyttää, muttei niistä ole mitään apua. Ei muuta kuin sohvalle makaamaan ja jalat kohti kattoa. Siitäkin tulee huono omatunto kun tuntuu että pitäis tehdä kaikkea mahdollista ennen vauvan syntymää. Vaikka onneksi kaikki alkaa olla kondiksessa.

Sairaalakassi alkaa olla aika valmis. Housut roikkuu kuivumassa ja meikkilaukun saa heittää mukaan kun lähtö tulee. Vauvan vaatteet pitäis vielä kattoa ja laittaa niin että mies saa ottaa ne mukaan kun hakee meidät kotiin.

Pari viikkoa pitäis vielä jaksaa.. Apuva, sanon minä jos menee paljon yli 40 viikkoa.. =)

Viikonloppuna vois kokeilla niitä kolmea ässää. Jos niistä olis apua. =)

Eipä tällä kertaa muuta..

rusina 37+5

Vierailija
32/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi keskiviikkona 1.11-06 poika.

Pojalla oli pituutta 49cm ja painoa 3.490kg.

Poika on nyt terve ja siis tänään päästiin sairaalasta kotiin.

Oltiinkin siis sairaalassa pojan synnyttyä 6 päivää koska ilmaantui keltaisuutta ja poitsu oli siis valohoidossa vajaat 2 vuorokautta.

Nyt siis kaikki hyvin ja kotona ollaan synnytys oli erittäin raju,mutta palkinto mitä ihanin!

Onnea kaikille muille jo vauvan saaneille ja tietysti myös teille jotka vielä tuskailette masukin kanssa!

33/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin marraskuun kunniaksi :)

Onnea kaikille vaavinsa lunastaneille!!!!!

Täällä vielä kokonaisena ollaan..huoh! No eipä tässä kauaa enää ole eräpäivään :) ellei sitten vaavi viihdy pidempään masussa.

Täällä vaivaa levottomat jalat ja väsymys. Muuten aika helpolla on päästy..onneksi :) Pientä supisteluakin on ollut, mutta kivuttomia.

Saapi nähdä koska sitä pääsee tositoimiin:)

Leppoisaa loppuodotusta kaikille muruille!!

cinderella78 & masuasukki rv 38+4

Vierailija
34/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys huhtikuisten puolelta :)

Sain kunnian ilmoittaa, että rakas ystäväni Effica pääsi vihdoin myöhään eilen illalla tositoimiin ja saattoi maailmaan suloisen poikavauvan 6.11. klo 23.26. Pikkuherran strategiset mitat olivat 3620 g ja 51,5 cm. Synnytys sujui vauhdilla, sillä vielä illalla puoli kahdeksan nurkilla Effica pohdiskeli että olisikohan vanhempia lapsia syytä viedä " varmuuden vuoksi" yöksi mummolaan vaiko eikö.. :)

Effica palannee linjoille jossain vaiheessa kertoilemaan yksityiskohtia, mutta tässä uutiset siis pääpiirteittäin.

Vierailija
35/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia Marrasmuruja pukkaa maailmaan melkoisen tiuhaan tahtiin :-)

Hieno juttu! - Kunpa vain itsekin pääsisi tositoimiin...

Kanelisokeri

Vierailija
36/36 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille vauvansa saaneille!!! Effica, toivoovaavaa, the-masu ja taisi olla muitakin!? Ihanaa!!!

Suppareita lähettelen kaikille jotka niitä jo toivoo, tsup, tsup vaan!! ;)

Itse en vielä toivo vauvan syntymää :O sairaalakassi on pakkaamatta ja vaikka mitä vielä tekemättä.

Tosin rupee pelottaa tää vauvan koko. rv 36+5 oli ultran mukaan 3,6kg. Lääkäräi sanoi kyllä, että saattaa kone liioitella, mutta silti pelottaa! Isoin vauva on meillä ollut kuopus, 3790g syntyi rv 41+3. Tämähän on miltein 5 kiloinen jos noin paljon menee yli, APUA!!

Nyt väsyttää jo liikaa, öitä!

äitikki rv37+2