MARRAMURJEN tiistai turinat¿
Täällä taas hyvissä ajoin herätty,yö mennyt pätkä unilla.
Eilen illalla suppareita 7-10 min välein lopahtivat kun kävin kävelyllä,ja nyt kuitekin taas juilii niin alaselkää,pakaroita kuin häpyluun luolta..
Voi kumpa se minun erä päiväni tulisi jo..ei oikein tiedä miten päin olisi..
To kaksille meno synnytystapa arvioon(kylläkin ihan turhaan kun alakautta tämä tulee,kehui viimeksi lekuri nin hyvin tuota minun lantiota että mahtuu helposti tulemaan 4.5kg muksu)
Vauvan paino arvio oli rv37+0 3340g,joten tiedä jos yli menee niin päästäisiin tuonne 4,5kg hehee
Mahaa kokoajan kovettaa,ei meinaa löysätä edes välillä..auts¿.
Taidan lähtä hakemaan särkylääkkeen..
Toukokuunäiti 37+5
Kommentit (36)
Tänään siis minulla sovittu sektio (uusilla palstailijoille tiedoksi, että jo kolmas sektio kun eilisessä pinossa ollut niistä puhetta). Seinäjoelle olen menossa eli jos muitakin muruja sattuu lähipäivinä sinne niin toivottavasti osutaan juttusille....
Näin se h-hetki sitten koittaa. Nyt tuntuu, että aika mennyt nopeasti...Käyn sitten kotiuduttuani kertomassa vauvakuulumiset. En tiedä onko konetta sairaalassa.
Olipas Swehinan synnytys dramaattinen, mutta onneksi lopputulos oli onnellinen. Tsemppiä ja jaksamista toipumiseen!!! Ja jaksamista loppusuoran odotteluun ei synnyttäneille :):)
Vilma rv 39+3
Ihan vastaavia tuntemuksia kuin toukokuunäidillä. Eilen iltapäivällä alkoi olla jo aika tukalakin olo. Alaselässä tuntui välillä kovettui koko vatsa ja välillä vaan alavatsa. Olin jo ihan varma, että yöllä lähdetään. No, eipä tarvinut. Nukuin vaan tosi huonosti, kun koo ajan kuunteli omaa kroppaansa, että mitä se nyt tekee. Pari supparia tuli yöllä mutta siinä kaikki. Toivottavasti tänään. Mies lähti juuri Helsinkiin työmatkalle yökis, joten kaikkien todennäköisyyksien mukaan vauva syntyy siis ensi yönä. ;)
Eilen tiedustelin muilta, että voiko synnytys alkaa vaikkei tuhruttelisikaan. Tietysti jos lapsivedet menee niin kaiketi, mutta entäs suppareilla alkava käynnistyminen? Olen ymmärtänyt, että tuhruttelu syntyy kun kohdunsuun pieniä verisuonia menee poikki kun kohdunsuu aukeaa, joten pitääkö vuotoa tulla, jotta tietää synnytyksen olevan lähellä?
Neuvola kahdeksalta. Mitähän on mahtanut päässä liikkua kun olen ottanut ekan ajan? Tytärkin täytyisi ehtiä saamaan tarhaan ennen sitä. Nyt kun ei ole enää kiire varsinaisesti mihinkään, sitä on hidastunut niin, että tuntuu hankalalta pitää mistään ajoista kiinni.
Mutta nyt vuoroa muille.
Josko jo tänään...
Viljonkka74, 39 tasan
Eilen supisteli ihan kivasti,vatsa kovana koko ajan mutta sitten ei mitään..
Onnea kaikille uusille jakautuneille ja synnyttämään lähteville!
Ei tässä muuta,päivä kerrallaan.Kai se omakin vuoro koittaa :)
Jas ja pikkuneiti 39+4
Ihan ensiksi onnea sektioon lähtevälle Vilmalle!
Swehinan synnytys tuntui kovin järkyttävältä. Voimia toipumiseen. Onneksi kaikki meni loppuviimein hyvin. Uskomatonta, ettei vuodon syytä löytynyt?
Vilijonkka: Minulla ei ole kummassakaan aiemmassa synnytyksessä tullut veriviirun viiruakaan (paitsi tietenkin sitten synnärillä, kun olen punnannut muksut ulos :-)). Eka käynnistyi vesien menolla ja toka sisätutkimuksen jälkeen voimakkailla supistuksilla. Toisesta lisäksi havaitsin noin viikko pari aiemmin limatulpan irtoamisen, ekasta en mitään, eikä tuohon limatulppaan kohdallani liittynyt verta.
Nytkään ei ole ollut minkäänlaista verivuotoa, vaikka synnytys onkin ihan ovella.
Oma (.): Eilen illalla olin jo toiveikas parin melko voimakkaan supparin ja lupaavan ristiselkäjomotuksen jälkeen, mutta se sitten taas lopahti siihen. Koko päivän rehasin eessuntaas ja pääsin lepäämään vasta ilta kahdeksan jälkeen. Tänään jatkan rehaamista. Vaihdan lasten sänkyjen lakanat ja järjestelen paikkoja + imuroin. Eiköhän se siitä ;-).
Saimme eilen ostettua vihdosta viimein turvakaukalonkin vauvalle. Tuli nyt sitten hommattua Römer Baby Safe Plus. Se vaikutti ihan hyvältä, tilavalta ja hyvin pehmustetulta. Volvon vyöt meinasivat liian lyhyinä jäkittää vastaan, mutta eipä tässä mene kuin pari kolme viikkoa ja meillä on se uusi auto. Siinä onkin sitten megapitkät turvavyöt...Nyt saisi vauva ihan oikeasti jo tulla. Mummutkin alkavat olla jo ihan tulisilla hiilillä...
Palaillaan asiaan illan mittaan, kunhan täälläkin vähän vilkastuu :-)
Kanelisokeri 38+3
Vilmalle onnea sektioon!
Mulla on taas itkupäivät. Taitaa olla aina kun olen käynyt neuvolassa, ärsytti niin mennä sinne (en edes tiedä miksi) ja ennen kaikkea ärsytti varata taas se uusi aika ensi viikolle. Eilisen päivän lopetin siis vollottamalla miehelee turhautumistani ja aamun aloitin vollottamalla tyttärelle joka kenkkuili pukemisessa.
Mulla on monena iltana ollu kans noita suppareita ihan riittämiin asti! Tuntuu, että välillä vatsa ei ees hellitä. Ei ne enää oo mitään tavallisia harjotussuppareita, mutta mulla nää ei tunnu vielä selässä. En oo ees viittiny kellottaa, kun ovat kuitenkin lopahtaneet ennen yötä. En ees miehelle oo kertonu näistä, ettei turhaan hätäilis. Ärsyttää vaan, kun aina kun parkasee vauvan poratessa päätään tuolla ihan alhaalla, niin mies on heti... mitä nyt!?!
Vilijonkka74, meillä mies on ollu molempia plussatessa ja esikoisen synnytyksen käynnistyessä työmatkalla, joten ajattelin myös eilen, että mihin hänet täältä kodista häätäis, jotta synnytys käynnistyis. Nyt on vaan työnkuva muuttunut ja onnekseni hän on aina samalla paikkakunnalla. Oon koittanu kysellä, millon hänellä ois töissä hetkiä, jolloin en heti sais kiinni... jospa tämä alkaa syntyä jonkun palaverin aikana tmv.
Mitäs sitä tänään tehtäis?
Sarafan rv 38+5
onpas täällä moni poksahtanut ja tuntuu pino pienenevän- ei enää puhettakaan niistä jättipinoista... ja kiva on ollut välillä pyörähtää ja lukea että milloin kukakin lähti synnyttämään.. :-)
lohdutuksen sanan supistusten kanssa tuskaileville. nuo inhat sarjoissa tulvat kyllä tietävät sitä että lähtö lähestyy.. kyllä se siitä. kuumaa suihkua, panadolia ja lepoa vaan. olo on kypsä, mutta viimeset taistot nämä on!
minä olen jo pistänyt vauvapuolelle vaikka kuinka monta pinoa pystyyn, mutta ei taida mammoja näkyä. meillä tytöllä alkaa olla ikää 1kuukauden päivät. kotona ollaan siis ja letkuista päästiin pois viikkoa sitten. eipä muuta.
koittakaa jaksaa suppailijat!
mom
Kuulostipa hurjalta, onneksi kaikki meni hyvin. Uskomatonta kuinka ihminen osaa kuitenkin toimia hadan hetkella. Aitina sinun prioriteetti on se lapsi ja pelottavassakin tilanteessa huolehdit etta lapsella oli hyva olla. Tiedat ainakin, etta tuli elamassa vastaan mita tahansa, sina pystyt ihan mihin vaan. Halit ja onnittelut!
Ihanaa tama elo pikku nyytin kanssa, ei ole mitaan parempaa maailmassa!
Kuinka kauan aiotte oleskella kotosalla hissukseen synnytyksen jalkeen?
Eilen oli keskustelua hoitopaikoista. Kuuluu vissiin suomalaiseen luonteeseen etta kaikki pitaa tehda itse. Onko mitaan ihanampaa kuin lapsi joka saa kasvaa useiden erilaisten ihmisten ympyroimana, jotka rakastavat hanta. Aika turhalta minusta tuntuu analysoida muiden ratkaisuja, koska sita ei ikina tieda koko tarinaa. Sen vain olen oppinut vanhemmuudesta etta jos kovin karkkaasti arvostelee niin ei mene kauan niin on itse vastatuksin saman asian kanssa :)
Ihana talvipäivä oli eilen, ei tarvinnut lapsia maanitella pihalle vaan olivat ihan omasta aloitteesta iltapimeään saakka rakentamassa lumilinnoja, laskemassa stigalla ym. Täksi päiväksi luvattu +6 ja sadetta joten pojat varmaan palailevat tietokoneen ääreen...
Vilijonkalle tuhruvuodosta: Minulla molemmat synnytykset käynnistyneet säännöllisillä supistuksilla ja näiden oikeiden supistusten alkaessa on alkanut myös verinen limainen vuoto. Mutta tämä siis tapahtunut samana päivänä kun lapset ovat syntyneet, mitään etukäteistuhruttelua ei ole ollut. Harjoitussupparit, vaikka nyt loppua kohti ovat napakoituneetkin, eivät siis saa aikaan minulla mitään tuhrua, enkä myöskään ole miettinytkään niiden kellottamista tms vaikka illalla saattaa tulla paljonkin suppareita, koska molemmilla aiemmilla kerroilla jo se ihan ensimmäinen oikea suppari oli ihan erilainen kuin edeltäneet harjoitussupparit. Jo heti ekasta tiesi että nyt tapahtuu, jo ennenkuin sitä seuraava tuli 10 min päästä.
Mari 39+4
ja täysin omaa napaa... On niin jo kypsä mieli. Viikot tänään siis 40+3, että koittakaahan te alle nelikymppiset olla vielä rauhassa ;) Eilen kävin neuvolassa ja uusi aika on perjantaina, jos tarvii.
Eilen illalla tuli vilu ja kurkku vähän kipeäksi. Kuumeinen olo, mutta ei näyttänyt ku vähä lämpöä. Ihan ylimääräistä tähän oloon!!
Mulla ei mitenkään hirveesti suppaile, mutta koko eilisen illan vauva painoi ja puski alaspäin ja alakerrassa tuntui TOSI inhottavalle. Ei tosiaan enää mitään sukkapuikkopistoksia, vaan jotain kamalampaa.
Tällä erää ei jaksa nyt muuta. Taas sitä odottaa vaan ensi yötä, päivällähän ei voi lähteä synnytys käyntiin.
Missäs muut 40+ ???
Bubbles 40+3
En ole hirveasti tänne kirjoittelut, luin kyllä kaikki uutiset päivittäin. Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!!!Hurjasti onnea, terveyttä ja pitkää ikää!
Tänään on 37 rv tasan. Vauva on jo lähtökuopassa, välistä tuntuu että roikkuu jalkojen välissä.Kolmen illan aikana oli aika kivat, kovat, säännölliset supistukset, sitten vain kaikki loppuu ja nukahdan väsyneenä. Ihmeelliseltä tuntuu nyt kun viidettä lasta pitäisi lähteä tekemään eikä tiedä, milloin ja miten synnytys alkaa. Mulla kun kolme ensimmäistä synnytystä meni lasketusta ajasta yli....Esikoisen kanssa mies melkein väkisin vei minut sairalaan rv 41+6, kun en uskonut että vauva tulee, tosen kanssa synnytystä käynnistettiin rv 41+3, kolmas lähti 3 pva laskettusta ajasta itsestään ja ehdimme olla puoli tuntia sairaalassa ennen kuin sain 4,3 kg pojan syliin. Viime vuonna sitten käynnistettiin, rv 33+5 syntyi pieni enkelipoika. Nyt olin varma että tämäkin menee yli, mutta saa nähdä...Kropassa tapahdu jotain, mitä ennen en ole tuntenut niin aikaisin ennen laskettua aikaa. Ja koko ajan pelottaa tämänkin vauvan puolesta... Voi kun päivät menisi nopeammin. Nyt lähden tunnin lenkille ja sen jälkeen pitäisi pestä saunaa. Katsotaan sitten, joko olen kuoleman väsynyt ja nukun, tai supistukset voimistuvat ja saisin elävän vaavin syliin pian( onhan tässä odotettu vauvaa kotiin jo kaksi vuottaa)
Tulipa pitkä valitus.
Nyt muille vuoroa....
Samoilla linjoilla kuin betty blue (meniköhän nimimerkki oikein?) Viisasta puhetta!
ONNEA VILMALLE SEKTIOON! Sama mulla edessä torstaina (jo!).. HUI kun alkoi taas jännittää! Toivottavasti kaikki menee sinulla hienosti!
Viime yönä nukuin ruhtinaaliset 10tuntia! Empä voi valitella väsymystä ainakaan. Muutenkin olo on ihan hyvä. Välillä supistelee ikävästi muttei mitään hälyyttävää.
Tänään vois omaksi piristykseksi vähän laittaa itseä. Tukka nätiksi ja meikkiä naamaan. :D
Luin minäkin eilen swehinan synnytyskertomuksen. Onneksi kaikki meni hyvin. Hurjia hetkiä olet kokenut..
Unohdin varmasti kommentoida jotakin, mut palaan sitten jos mieleen tulee..
t.V&V 38+6!
Synnytys taitaa pyöriä kaikilla jo varsin ahkerasti mielessä. Kaikenlaisia merkkejä sitä itsestään tarkkailee ja aika moni taitaa yrittää synnytyksen käynnistymiseen vaikuttaa. Tuli vaan mieleeni, että esikoiseni synnytys lähti käyntiin täysin toisin kuin mitä yleensä oletetaan. Eli ennenaikaisia supistuksia oli kyllä ollut jonkin verran raskauden aikana, mut varsinainen synnytys käynnistyi keskellä päivää ottaessani aurinkoa. Eli ei yöllä, enkä tehnyt mitään raskasta tai urheilullista sitä ennen :) Olin koko aamun ottanut rauhallisesti ja makasin auringossa ja luin kirjaa, kun yht´äkkiä supistukset alkoivat, ja tosiaan tiesin heti 2 supistuksen jälkeen, että nyt taitaa olla menoa. Olivat aivan täysin erilaisia supistuksia kuin mitkään edes kipeät harkkarit. Tuntuivat mahan kovettumisen lisäksi kipuna selässä ja aiheuttivat jännää pistelyä ja kylmiä väreitä. Niinpä en tässä odotuksessa edes kuvittele, että kipeät mahasupparit tekisivät mitään, vaan odotan vaan niitä " todellisia" , jotka pistävät menemään kaksinkerroin ja valittamaan ääneen. Varmaan joku päivä vielä synnytän tähän tietokoneelle, kun en näistä kipeistäkään " pikku" suppareista osaa huolestua ;)
Ja Viljonkalle, niin itseltäni ei tullut minkäänlaista vuotoa ennen kuin synnytyssalissa.
Tällaisia synnytyskokemuksia mietti Lumi
Ajattelinkin juuri että mitä kuuluu niille muruille joilla eräpäivä jo meni. Bubbles kävikikin vähän tunnelmia kertoilemassa. Uskon hyvin että alkaa olla tukalaa kun mitään ei tapahdu.
Mies jätti puhelimensa kotiin tänään, aika uhkarohkeaa minusta vaikka tuskin nyt odotettavissa onkaan synnytyksen käynistyminen juuri tänään. Mahdollistahan se tietenkin voi olla, että kyllä minusta sen verran voisi että ottaisi edes puhelimen mukaansa : )
Sairaalakassi on nyt valmiina (hyvissä ajoin ) ehkä meikkipussista heitän sinne vielä jotain jos muistan, ainakin valokynän ja aurinkopuuterin. Muuten minusta ei sairaalan seinistä näy kuin mustat silmänaluset.
Täällä nyt toistaiseksi ihan rauhallisin mielin odotellaan, aamuisin ja päivällä olo on ihan loistava, iltaa kohden alkaa olla tukalampaa ja ne yöt....
silvain 37+2
Mulla ei ole kummankaan synnytyksen jälkeen riittäneet alkuun muut kuin yösiteet. Mutta tuo on niin yksilöllistä! Kannattaa kuitenkin varata kotiin ainakin paketillinen yösiteitä, jos mies on sinut miehisyytensä kanssa ja kykenee kaupasta niitä lisää hakemaan tarpeen vaatiessa :) Jos ei ole, niin sitten enemmän... Meillä onneksi miehellä ei ole tän asian kanssa ollut ongelmaa... Itseä ei kuitenkaan ole huvittanut ihan heti kaupoille lähteä, vaikka nyt tän synnytyksen jälkeen aika nopsaan liikenteessä olinkin. Silti mies joutui yhden kerran sidekauppaan, sen verran runsaasti sitä ekoina päivinä/viikkona tuli. Nyt kun synnytyksestä on 3 viikkoa niin pikkuhousunsuojilla pärjää jo.
Kävin momentti pinoutumassa sun seuraksi vauvapuolelle :)
Marrastoive
Joo ei puhettakaan vielä käynnistämisestä, katotaan tilanetta aika olis annettu ensviikon perjantaille...sanoin et ei käy! tää on jo hyväsesti yli 4kg paikat kypsät, vaan vauva ei laskeutunut niin ei kuulemma lähe syntyyn mut kokeillaa ny, sano lääkäri. Unohdin sanoo siinä et joo ei ollut esikoinenkaan laskeutunut vielä siinä vaiheessa kun ponnistus alkoi, pikkuherraa piti ponnistella tovi alemmas...eikä neitikään ollut laskeutunut kun käynnistettiin, laskeutunu sit siinä suppareiden lomassa....
Huomenna siis aamu 7.45 käynnistykseen, ei voinu millää tänään alottaa, muka tunnista kii, joopa joo... no pääasia et sain läpi et ees huomenna eikä saamari vie kymmenenpäivän päästä vasta katota et mitäs nyt.
Vauvan painoarvioo ei enää lukuna ees sanottu. 4,2 oli perjantaina.
Varmaan tulee sekavasti taas mun selostukset, mut nyt olin kyllä et mitä hittoa, mut nii se vaa taitaa olla mielipiteitä samasta asiasta on yhtä monta ku on lääkäreitäkin....
Saas nyt sit nähä lähteekö, meinas et ne neljä puolikasta ja jos ei lähe nii kotiin oottaan...no toiki asia voi muuttua sit jos onki osastolla eri lääkäri. Ei ne kyl toki kovasti ala pommittaan niillä, voi vauva mennä huonoon kuntoon niistä tableteista. Mut ku nyt ees kokeillaa et lähtiskö.
No toivotaan et se lähtis, paikat ainakin kypsät eli sen puoleen luulis lähtevän.
Tuuli rv 40
Aika monella tuntuu synnytys alkavan yöllä ja moni vaikuttaa yötä vasten miettivän että josko se tänä yönä ja aamulla toteaa ettei sitten vieläkään. Näin kai varsinkin jos aiemmat synnytykset ovat alkaneet yöllä.
Minulla taas molemmat synnytykset ovat alkaneet supistuksilla aamupäivällä klo 11-12 välillä, ja huomaan ajattelevani että niin se tämä kolmaskin syntyy. Nyt kun kello jo mennyt reilusti iltapäivään tuntuu siltä että ok, ei se tänään synny, katsotaan taas huomenna klo 11 jos jotain tapahtuu...
Ehkä vauva yllättää minut ja aloittaa synnytyksen ihan väärään kellonaikaan...
Päässä ei taida pyöriä muuta kuin oma napa ja synnytys...
Mari 39+4
Bubbles:
ja täysin omaa napaa... On niin jo kypsä mieli. Viikot tänään siis 40+3, että koittakaahan te alle nelikymppiset olla vielä rauhassa ;) Eilen kävin neuvolassa ja uusi aika on perjantaina, jos tarvii.Eilen illalla tuli vilu ja kurkku vähän kipeäksi. Kuumeinen olo, mutta ei näyttänyt ku vähä lämpöä. Ihan ylimääräistä tähän oloon!!
Mulla ei mitenkään hirveesti suppaile, mutta koko eilisen illan vauva painoi ja puski alaspäin ja alakerrassa tuntui TOSI inhottavalle. Ei tosiaan enää mitään sukkapuikkopistoksia, vaan jotain kamalampaa.
Tällä erää ei jaksa nyt muuta. Taas sitä odottaa vaan ensi yötä, päivällähän ei voi lähteä synnytys käyntiin.
Missäs muut 40+ ???
Bubbles 40+3
En tässä jaksele kauheasti kirjoitella....edelleen vähän tylsä olo.
Lainasin tuota kirjoitusta kun on kuin omaa eloani tällä hetkellä...paitsi rv 40+4.
Viime yönä tosi tulisia suppareita..herätin jo miehenkin...mutta taas lässähti.itkettää jotenkin tää olo.
Minä myös aina odottelen iltaa kun aikaisemmat synnytykset aina lähteneet alkuun klo.23.00 jotakuinkin.
Naureskelinkin miehelle,että tulee aina ylimääräinen vuorokausimaksu siitä yhdestä tunnista ennen puoltayötä....jos nyt sinnittelisi sairaalan ovella klo.24.00 saakka. =)
Laitellaan nyt sitten pyykkejä ja valmistellaan huominen ruoka..
elän kokoajan päivän edellä ruuan kanssa jos päästäisiin lähtemään.
Käyn taas illemmalla kurkkailemassa muiden kuulumiset.
Eilen illalla olin jo toiveikas että yön aikana tulee lähtö kun supistuksia tuli 10min. välein koko illan. Nukkumaan mennessä nekin sitten loppui.
Tänään kävin pikaisesti kaupunkireissulla kuopuksen ollessa eskarissa.
Ostin muutamia joululahjoja, vauvalle soittorasian, harsoja ja kestovaippoja. Aikooko kukaan muuten kestoilla? Tämä on mullekkin eka kerta saas nähdä miten niiden käytön ja pesujen kanssa käy.
Kävelyreissusta sain taas nivuset, alavatsan ja häpyluun tosi kipeeksi eli loppupäivä köpötellään taas.
Minäkin mietin että miten tämä synnytys lähtee liikkelle.
Eka alkoi suppareilla ja sitä kesti noin 9 tuntia(rv 39+6), tokassa lorahteli lapsivettä ja noin tunnin päästä siitä alkoi kipeät supparit ja vauva oli maailmassa parin tunnin päästä (rv 39+2)
Eilen oli koiralla ripuli ja kylläpä oli " hauskaa" siivoota sotkuja. Yks mattokin täytyi pestä pesuhuoneessa, onneksi ei ollu kaikkein isoin matto. Onneksi tänään on jo normaali kunnossa.
mariia75 38+4
Esikoisen syntymän perusteella mieheni tosiaan kanssa odottaa vain ja ainoastaan yöllä tapahtuvaa lähtöä. Omaan syntymääni v. 1975 liittyy sellainen tarina, että äitini ja isäni ovat istuneet autossa klo 00 yöllä kuuntelemassa Maamme-laulua. Silloin se soitettiin aina keskiyöllä. Odottelivat siksi, että vuorokausi ehtisi vaihtua, eikä tarvis sitten tosiaan maksaa sitä sairaalapäivämaksua siltä päivältä. No pieleen meni, koska sairaala vuorokausi vaihtuu (vissiin nykyäänkin) vasta klo 6 aamulla. Ei tullut säästöä sitten siitäkään odottelusta. Minä synnyin kuitenkin vasta aamulla joskus 7 kieppeillä, joten ei siinä niin kiirettä sitten onneksi ollut. Ihan isänmaallinen lapsi kuitenkin syntyi. :)
Eiliseen remonttitilitykseen on tänään taas tullut uusia käänteitä, kun nyt sitten vihdoin paikalle saapuneet kaivurit yms. eivät mahdu ovesta sisään ennen kuin yksi iso kivi saadaan halkaistua. Eli ei sitten tänäänkään kaiveta muruakaan maata. Tätä menoa mieheni ei ehdi kyl tulla mukaan synnytykseen, kun on niin paljon kaikkea hommaa tässä kotona. No hommat jääköön sitten vaan kesken.
Neuvolassa olin tänään ja vasta kuulemma 20.11. mennään sitten äitiyspolille uudestaan arvioon, jos ei ole siihen mennessä syntynyt. La on 10.11. No ehtiihän tuo vielä ennen sitäkin syntyä vielä monta kertaa. Odottavan aika on vaan kovin pitkä... Kaikki on kuitenkin hyvin ja itse olen ihan hyvä vointinen, joten pitäis nyt vaan malttaa.
Kestoilua oli meillä jonkin verran esikoisen kanssa ja nyt olis tarkoitus aloittaa jo pienenkin vauvan kanssa. Ostin parit bumpy-kuoret ja harsoja. Pukluharsoiksi tilasin muuten sellaisia eläinkuvioisia harsoja. Olivat aika kivoja. Vaippala.com:ssa on muuten loppuunmyynti ja jonkin sortin tarjouksia.
t: Lempi 39+4
jäi S välistä,menkööt vaikka unisten silmien piikkiin..