Masennusjaksot paranemisen jälkeen
Viimeksi vuonna 2018 koin masennusjakson. Se oli elämäni kamalin kesä. Silloin vain yhtenä aamuna en pystynyt enää menemään töihin. Olin monta viikkoa sairaslomalla. Söin lääkkeitä. Sitten elämään tuli valoa ja lääkitys saatiin myös purettua.
Nyt on alkanut hiipimään jotenkin masentunut olo taas. Koin keskenmenon 2 kk sitten. Lapsi oli vahinko, mutta lopulta päätimme, että pidämme hänet. Luonto kuitenkin päätti toisin. Näen edelleen unia asiaan liittyen. Olen huomannut myös, että minulle on noussut vanhoja traumoja pintaan edellisestä parisuhteesta, vaikka erosta on pian 10 vuotta aikaa. Lääkäriaika on varattuna, mutta haluaisin kuulla, onko muilla ollut oireettomia jaksoja jopa vuosia masennuksen jälkeen ja sitten alkanut taas?
Tuntuu, että etätyö aika on ollut itselleni hyväksi. Pystyn tekemään töitä kotoa käsin paljon paremmin, kuin työpaikalla ahdistuneena.
Kommentit (2)
Onko kellään masennus puhjennut uudelleen?
Lisäksi tiedän kyllä, että pääsen neuvolapsykologille juttelemaan, jos keskenmeno asia vaivaa. Ymmärrän, että tässä tilanteessa ei vauvaa kannattaisi hankkia, mutta olen silti harmissani. Lopulta lapsi olisi ollut ihan iloinen asia ja puitteet kunnossa.